Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: معاون وزیر امور خارجه روسیه از تصمیم گیری شرکت دولتی روس اتم برای محافظت از متخصصان روس نیروگاه هسته ای بوشهر در برابر کرونا و اندیشیدن تدابیری در این مورد خبر داد.
به گزارش خرداد ،سرگئی ریابکوف روز سه شنبه به ریانووستی گفت: شرکت روس اتم نگران خطر ابتلای متخصصان روس نیروگاه هسته ای بوشهر به بیماری کرونا شده و از طرف ایرانی خواست برای حفاظت از آنها تدابیری را بیندیشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: همه تدابیر لازم در این زمینه از طرف شرکت روس اتم با همکاری سازمان انرژی اتمی ایران با نقش هماهنگ کننده سفارت روسیه در تهران بکار گرفته می شود.
 ریابکوف یادآوری کرد: دیپلمات ها در وزارت خارجه روسیه نیز برای جلوگیری از انتشار بیماری کرونا تلاش می کنند.
 شرکت روس اتم مسئول احداث نیروگاه هسته ای بوشهر است و شرکت اتم استروی اکسپورت پیمانکار اصلی این نیروگاه است.
واحد اول نیروگاه هسته ای بوشهر با ظرفیت تولید یکهزار مگاوات برق در سال 96 راه اندازی شد.
روس اتم پس از راه اندازی واحد اول نیروگاه هسته ای بوشهر، قراردادی را با سازمان انرژی اتمی ایران برای ساخت واحدهای دوم و سوم این نیروگاه امضا کرد.
 اولین بتن ریزی واحد دوم نیروگاه بوشهر در مهر ماه سال 1398 انجام گرفت و تاریخ تحویل این واحد نیز دی ماه 1404 پیش بینی شده است.
عملیات ساخت واحد3 این نیروگاه نیز در آینده نزدیک آغاز می شود که زمان تحویل آن تیر سال 1406 خواهد بود. برچسب ها: روسیه ، بوشهر ، وزیر امور خارجه روسیه

منبع: خرداد

کلیدواژه: روسیه بوشهر وزیر امور خارجه روسیه نیروگاه هسته ای بوشهر روس اتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۶۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برق در اوج گرمای تابستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند گفت: این نیروگاه دارای چهار واحد تولید برق از بخار با ظرفیت هزار و ۲۰۰ مگاوات در اوج مصرف شبکه است که به دلیل ظرفیت و محل جغرافیایی در پایداری شبکه نقش ارزنده‌ای دارد. 
ایران پاک افزود: بر اساس برنامه زمانبندی تعمیرات اساسی واحد چهار نیروگاه از زمستان سال گذشته و تعمیرات دوره‌ای واحد‌های یک و سه از فروردین ماه آغاز شد که تعمیرات این واحد‌ها به اتمام رسیده است.
او ادامه داد: تعمیرات دوره‌ای واحد دو نیروگاه از چند روز پیش آغاز شده و نیرو‌های متخصص به صورت شبانه روزی در تلاش‌اند تا در چند روز آینده این واحد هم به مدار تولید برگردد و در روز‌های گرم پیش رو و اوج مصرف برق نیروگاه شازند با تولید پایدار و بدون قطعی به مردم خدمت رسانی کند.
محمدی معاون تعمیرات نیروگاه حرارتی شازند هم گفت: به دلیل فشار و دمای بالای بخار و دوران و حرکت توربین‌های فوق سنگین در دور‌های بالا تعمیرات، نگهداری و ساخت قطعات پیچیدگی‌های فنی زیادی دارد که دانش آن در کشور بومی شده و پیچیده‌ترین تعمیرات به دست متخصصان داخلی و شرکت‌های فن آور استان در حال اجراست.
بر اساس زمانبندی‌های فنی واحد‌های نیروگاه حرارتی هر چهار سال تعمیر اساسی و هر شش ماه تعمیر دوره‌ای می‌شوند.

دیگر خبرها

  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • تولید برق در اوج گرمای تابستان
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود
  • آزمون تخصصی حافظان قرآن در بوشهر و کنگان برگزار می‌شود
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان