Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اقدامات سپاه در تامین نیازمندی های حوزه بهداشت و درمان، طرح ملی مبارزه با ویروس کرونا و... گفت: در ایام عید نیز تعطیلی نداریم و شبانه روزی کار می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سرهنگ پاسدار سیاوش مسلمی سه شنبه شب (27 اسفند) در گفتگو ویژه خبری با موضوع" طرح بسیج ملی مبارزه با ویروس کرونا " در خصوص نقش سازنده مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین در مبارزه با شیوع ویروس منحوس کرونا گفت: آن چیزی که امروز باعث شده سپاه و بسیج بتواند در این عرصه ورود پیدا کند، به واسطه تبعات بسیار زیاد، گسترده و چند وجهی است که این بیماری در کشور ما و در دنیا دارد و نیز وجود مشکلاتی که در حوزه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

 

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: لذا سپاه و بسیج به دلیل اهمیت و گستردگی موضوع و به واسطه شبکه گسترده بسیج که ما امروز همه جا بسیج را داریم و از ظرفیت بسیج در برهه های مختلف به درستی استفاده شده و کارنامه بسیار درخشانی از هشت سال دفاع مقدس در حوزه بسیج داریم، ورود کرده است.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: در یکی از طرح‌هایی که سابقه بسیار خوبی داریم ریشه کنی فلج اطفال است که با حضور بسیج اقدامات بسیار موثر و خوبی صورت گرفته و این موضوع را امروز نهادهای بین‌المللی هم تایید می‌کنند که کشور ایران از یک ظرفیت بسیار بزرگ تحت عنوان بسیج برخوردار است لذا ما با کمک مردم و برای مردم به میدان وارد شدیم که مردم ولی نعمت ما هستند و ما خدمتگذار مردم؛ حضور ما برای آسایش، امنیت و استقلال و عزت کشور اسلامی ایران است.

 

 

 

مسلمی در خصوص طرح ملی بسیج مبارزه با ویروس کرونا گفت: این طرح  از جمله مباحث بسیار حساسی است که هم نظر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید حضور فعالانه، گسترده و نقش واقعی سپاه ایفا شود و هم فرمانده کل سپاه تاکید بر این داشتند که با تمام ظرفیت در این موضوع ورود پیدا کنیم.

 

 

 

 

وی ادامه داد: امروز آنچه که در سپاه و بسیج است، فدای مردم است و ما در این موضوع سد بلای مردم هستیم و امروز که مردم در این شرایط بسیار حساس و پر استرس قرار دارند، ما باید با تلاش مضاعف، شبانه‌روزی، با به خدمت گرفتن ظرفیت بسیج و به کمک رفتن در حوزه درمان باید فضا را طوری مهیا کنیم که اول پیشگیری صورت گیرد و دوم اینکه بتوانیم در اسرع وقت و به زودی از این فضا خارج شویم.

 

 

 

 

 معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: در این فضا امروز امکاناتی تحت عنوان بسیج در اختیار ما است که امتحان خود را پس داده و همه هم نسبت به این موضوع مطلع هستند لذا امروز ما در این طرح در تمام مراکز دانشگاهی که 4 مرکز دانشگاهی در استان کرمان داریم و در مراکز بهداشتی که در تمام شهرستان‌ها هستند، جلساتی برگزار و هماهنگی هایی شده و حدود ۲۳ هزار بسیجی را برای بکارگیری در این طرح سازماندهی کردیم که از این تعداد ۱۴ هزار نفر فقط در این طرح برای کمک به مراکز علوم پزشکی و مراکز بهداشتی مشغول به کار هستند.

 

 

 

وی در خصوص نقش سپاه در طرح بسیج ملی مبارزه با ویروس کرونا گفت: یکی از مواردی که ما در این طرح باید به کمک به وزارت بهداشت و درمان بپردازیم، بحث تولید محتوای آموزشی متناسب با اقشار مختلف جامعه اعم از مبتلایان به ویروس، افرادی که در معرض خطر هستند و کادر درمانی است که در همین راستا تهیه و چاپ حدود 31 هزار بروشور داشتیم که در حال توزیع است.

 

 

 

 

مسلمی ادامه داد: همچنین در این راستا، آموزش و سازماندهی داریم که از طریق حوزه‌ها، پایگاه ها و کانون‌های مقاومت انجام می شود که البته در این آموزش یک بخشی کارشناسان مراکز درمانی هستند که با حضور این کارشناسان آموزش‌های لازم داده می شود.

 

 

 

 

وی با تصریح به اینکه بسیجیان در این راستا در کنار افراد متخصص در حوزه دانشگاه علوم پزشکی و بهداشتی هستند و در امر آموزش به مردم کمک می کنند؛ افزود: یکی از موارد دیگر، پاسخگویی حضوری و آموزش چهره به چهره در بازار و جاهای شلوغ و در اماکن پرجمعیت است که ما در این موضوع هم در حاشیه های شهرها به جهت کثرت جمعیت و هم در بازار و جاهای شلوغ به صورت اولویت حضور پیدا کردیم که به حدود ۳۲ هزار نفر آموزش چهره به چهره از طریق بسیجیان دادیم.

 

 

 

معاون سپاه ثارالله استان با بیان اینکه شاخصه اصلی این طرح، کمک به بحث غربالگری است؛ گفت: کمک ما در بحث شناسایی و غربالگری در کنار کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی برای حضور در منازل است که توصیه می کنم باتوجه به اینکه شاید اینجا افرادی بخواهند از این موضوع سوءاستفاده کرده و به درب منازل مردم حضور پیدا کنند؛ حتما" توجه داشته باشند قطعا" قبل از اینکه کارشناسان ما و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی حضور پیدا کنند از طریق تلفن به آن ها اطلاع داده خواهد شد و بعد از اطلاع با کارت شناسایی درب منزل حضور پیدا می‌کنند لذا حتما" هوشیاری لازم را داشته باشند و با بسیجیان و کارشناسان ما در حوزه علوم پزشکی حتماً همراهی کنند‌.

 

 

 

وی بیان کرد: یکی دیگر از مواردی که در این طرح دیده شده، نقش‌آفرینی بسیج در حوزه رسانه ها است که بتوانیم بار روانی و التهابی که در فضای رسانه ها است را کاهش بدهیم لذا به همین منظور حدود 5 هزار و 400 دقیقه مستند از اقدامات و فعالیت‌هایی که عزیزان ما در حوزه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی انجام می دهند را در فضای مجازی تولید کرده و گسترش دادیم و انعکاس توانمندی‌های عزیزان ما در دانشگاه علوم پزشکی را جهت آگاه‌سازی مردم در فضای مجازی منتشر کردیم.

 

 

 

 

مسلمی در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه تهیه ماسک و سایر اقلام بهداشتی در سپاه و بسیج به کجا رسیده و چگونه باید تهیه کنیم تا به دست مردم برسد، گفت: ما با توجه به کمبودی که در استان وجود داشته و تقاضایی که در مردم بوده و در دانشگاه علوم پزشکی داشتیم، با بررسی‌های صورت گرفته بعضی از اماکن سپاه را تبدیل به کارگاه کردیم و الان حدود 22 کارگاه تهیه و تولید ماسک را با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و مجوز ادارات صنعت و معدن راه اندازی کردیم.

 

 

 

 

 

وی ادامه داد: ماسک هایی که در بسیج و سپاه تولید می شوند با نظارت مسئول فنی دانشگاه های علوم پزشکی و نظارت ادارات صنعت و معدن است و همچنین یکسری مشکلات را با توجه به اینکه تجربه چنین کاری نداشتیم و برای اولین بار در تولید ماسک براساس ضرورت ورود کردیم؛ داشتیم به عنوان مثال در شهر کرمان حدود 200 چرخ را در حدود ۶ کارگاه سازماندهی کردیم اما به واسطه اینکه این کارگاه ها سنتی هستند و عمدتاً با افرادی در این زمینه کار می‌کنند که برای اولین بار تولید ماسک انجام می دهند، روند تولید بسیار کند است.

 

 

 

 

مسلمی افزود: ما برای اینکه بخشی از این مشکلات را برطرف کنیم به عنوان مثال گروهی از نخبه ها را در گروه دانش بنیان سپاه فعال کردیم، برای اینکه وضعیت تولید ماسک را تسهیل و نسبت به تولید یک دستگاهی که خود بتواند در تهیه ماسک از برش و چین و اتو را انجام دهد، اقدام کنیم لذا این گروه نخبه دانش بنیان شبانه روز کار و امروز کار را مونتاژ کردند و شروع به آزمایش تولید آزمایشی ماسک کردند لذا این نشان می دهد عزیزان بسیجی ما توانمندی های بسیار زیادی دارند و همه ظرفیت ها را به صحنه آوردند تا بتوانند مشکلات مردم را برطرف کنند.

 

 

 

 

وی بیان کرد: تا الان حدود 50 هزار و 670 ماسک و دستکش را در سطح جامعه برای آحاد مردم توزیع کردیم و آن چیزی که تولید کردیم بنا به نظر نماینده دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر تحویل ماسک به ادارات و نهادهایی که ضرورت دارد و در پیشانی مواجهه با این ویروس هستند؛ در اختیار قرار گرفته و تعداد تولید ماسک ما حدود 59 هزار و 850 بوده است.

 

 

 

 

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: ما در طول این ایام و در روز عید به هیچ عنوان تعطیلی نداریم و سعی می‌کنیم برای روزهای آتی ظرفیت ماسک را به حداکثر برسانیم و جوابگوی مردم باشیم و سعی می‌کنیم برای روزهای آتی و برای هفته آینده حتما در مراکز توزیع لوازم پزشکی بنا به نظر دانشگاه علوم پزشکی توزیع داشته باشیم و در بحث توزیع مواد ضدعفونی نیز بسیجیان ما به صورت خودجوش در حال کار هستند و از خیرین نیز می خواهیم تا در حوزه تهیه مواد اولیه ضدعفونی کمک کنند و بتوانیم از ظرفیت خیرین استفاده کنیم تا مواد ضدعفونی که مورد نیاز امروز است را فراهم کنیم.

 

 

 

 

وی در ادامه بیان کرد: حدود هزار و 174 گروه جهادی در حوزه ضدعفونی کار می‌کنند که متشکل از بچه های ما، بچه‌های خودجوش، مومن انقلابی و بچه‌های جهادی هستند که در این زمینه کار می‌کنند و می‌توانید در سطح شهر ببنید که این کار از بیت الزهرا (منزل حاج قاسم) آغاز شده و هر شب ورودی‌های اماکن بهداشتی و درمانی را گندزدایی می‌کنند.

 

 

 

 

سرهنگ مسلمی ادامه داد: طرح دیگری که در استان مصوب شد این است که گشت های مشترکی توسط بسیج و دانشگاه علوم پزشکی کرمان در همه شهرهای استان راه اندازی شده و در حال گشت زنی هستند تا خودروهایی که پلاک آن ها مربوط به استان نیست و خارج از استان کرمان به خصوص استان های با شیوع بالا هستند را متوقف کرده و سوال و جواب می کنند و اگر این خودروها مربوط به خود استان باشند به راه خود ادامه می دهند در غیر این صورت به خارج از استان هدایت می شوند و اگر کسی مقاومت بکند مکان هایی مشخص شده که با هزینه خود به مدت 14 روز در آن قرنطینه باشند.

 

 

 

 

وی از مردم خواست: با دیدن خودروهای پلاک غیر استان کرمان با شماره های 4030، 190 و یا 114 تماس بگیرند و اطلاع رسانی و کمک کنند که با اطلاع بتوان این کار را انجام داد.

 

 

 

 

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: بعد از درمان بیمار برای یک هفته پایانی درمان که دیگر احتیاج به دارو ندارد، دانشگاه علوم پزشکی افرادی را که این وضعیت قرار گرفتنند به مکانی تحت عنوان نقاهتگاه اعزام می کند که در آن مکان تحت مدیریت بسیج جامعه پزشکی هستند تا دوران نقاهت آنان تمام شود و به کانون گرم خانواده برگردند.

 

 

 

وی ضمن تشکر از کادر درمان، دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی گفت: همه اقشار ما از بسیج کارمندان، دانش آموزان، اساتید و ... حضور دارند و در صحنه هستند و هر کسی در اداره و در رشته خود فعالیتی به منظور کمک به عزیزان ما در دانشگاه علوم پزشکی انجام می دهد.

 

 

 

 

سرهنگ مسلمی ادامه داد: آن چیزی که امروز انجام می شود در برابر آن هیچ منتی نیست و وظیفه ما به عنوان بدنه این مردم و به عنوان خدمتگزار در حوزه خدمت‌رسانی به مردم است و با کمکی که از طرف ستاد کل سپاه صورت گرفته، قرار است ما به ۱۵ هزار نفر از کسانی که تحت حمایت هیچ نهاد حمایتی(دولتی و خصوصی) نیستند و در اثر ویروس کرونا شغل خود را از دست دادند و امروز در یک وضعیت بد معیشتی قرار دارند را شناسایی کنیم و تحت پوشش قرار دهیم و در وهله اول این هفته حدود 4 هزار نفر و در هفته های آینده به ترتیب 11 هزار بسته معیشتی را توزیع خواهیم کرد.

 

 

 

وی با تبریک پیشاپیش سال نو بیان کرد: به حول و قوه الهی یک مرکز کارگاه تولید لباس ویژه کادر درمانی که در مواجهه با ویروس کرونا هستند در کرمان خواهیم داشت تا بتوانیم یک کمک کوچکی به مجموعه عزیزان ما در دانشگاه علوم پزشکی شود که انصافا" شبانه‌روز تلاش می‌کنند.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا سپاه پاسداران مبارزه با ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مراکز بهداشتی علوم پزشکی عزیزان ما سپاه و بسیج تولید ماسک کادر درمان حضور پیدا شبانه روز هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۶۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های پزشکی براساس نیاز کشور و تعداد داوطلبین ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر مهدی رضایت، رییس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی، با اشاره به پانل ساماندهی برنامه های آموزشی گفت: در هیات رییسه پانل دبیر شورای عالی برنامه ریزی و دبیر دبیرخانه علوم پایه پزشکی و رییس کارگروه کار افرینی معاونت حضور داشتند. در این نشست بر اهمیت ساماندهی رشته محل ها و برنامه عملیاتی آن تاکید شد. در این برنامه عملیاتی، سامانه فعال آماری مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی و اجرا می شود که در آن تمامی رشته محل ها و تعداد دانشجویان، فارغ التحصیلان درج می شود تا پروفایلی از وضعیت هر کدام از رشته مقاطع در اختیار قرار گیرد.

وی وضعیت نمودار و شیب رشته ها را در طراحی نقشه راه آن موثر خواند و تصریح کرد: پس از بررسی رشته مقاطع و رشته محل ها، بر اساس همفکری دبیرخانه ها و نخبگان آن رشته، برای تقویت و ظرفیت سازی در برخی از رشته ها تصمیم گیری می شود. به عنوان مثال ممکن است در برخی از رشته ها که نیاز کشور هستند اما متقاضی ندارند، راه حل هایی برای تشویق متقاضی ایجاد کنیم.

رضایت بر تناسب میان رشته ها، نیاز کشور و تعداد داوطلبین تاکید کرد و افزود: پس از تعیین وضعیت موجود، ممکن است که برای هر کدام از رشته ها اقداماتی از جنس تقویت، محدودیت و یا از جنس تعلیق و توقف داشته باشیم.

رییس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی، سپس به مباحث مطرح شده در پانل در خصوص اهمیت ساماندهی و مامور محور کردن دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: همکاران از دانشگاه های مختلفی همچون، همدان، البرز، مشهد، شاهرود، زاهدان، اصفهان و بجنورد و شهید بهشتی و ایران در این نشست مشارکت فعال داشتند و مطالعاتی در زمینه شاخص های مربوط به ساماندهی رشته های آموزشی را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه در ساماندهی رشته ها، نیاز کشور در اولویت قرار دارد، خاطر نشان کرد: مواردی همچون نگاه بخشی و منطقه ای در اولویت های بعدی قرار می گیرد چرا که کشور منابع محدودی دارد و باید بر اساس شاخص های انسانی سلامت حرکت کنیم.

دکتر رضایت ساماندهی رشته ها را اقدامی کارشناسی شده خواند و افزود: هدف از این کار، محدود سازی و حصر رشته ها نیست بلکه با کمک دبیرخانه ها برای بهبود شرایط اقدام خواهیم کرد. همچنین نگاه ما در بازنگری کاریکولوم های درسی به صورت مهارت محوری و نیاز محوری و ماموریت محوری است.

رییس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی، بر ضرورت دستیابی به الگوی متوازن رشته مناطق و رشته محل ها، از طریق کار کارشناسی تاکید کرد و افزود: با تاکید معاون آموزشی مقرر شده است سامانه ساماندهی بعنوان ابزاری مدیریتی اجرایی شود که بر اساس نیاز در قالب داده ها و آمارهای دقیق در اختیار قرار می گیرد.

کد خبر 6098029

دیگر خبرها

  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • رشته‌های پزشکی براساس نیاز کشور و تعداد داوطلبین ساماندهی می‌شود
  • ارائه ۹میلیاردی خدمات بسیج سازندگی در اردستان
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • فاجعه پنهان نظام پزشکی؛ کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی