Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@04:48:42 GMT

مجلس یازدهم برای شرایط جدید کشور برنامه‌ریزی کند

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۰۷۰۴۱

مجلس یازدهم برای شرایط جدید کشور برنامه‌ریزی کند

مهدی چمران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اولویت‌های دولت در سال ۹۹ گفت: اگر در شرایط عادی بودیم یک برنامه ریزی دقیق و منسجم بر مبنای اقتصاد مقاومتی می‌توانست اولویت دولت باشد.

وی افزود: حوادثی که در روزهای اخیر به وجود آمده خیلی از معادلات را به هم زده و شرایط جدیدی را به وجود آورده است. در این شرایط همه باید دست به دست هم بدهند تا بتوانند بر این بیماری فائق بیایند و ان‌شالله مردم توجه بکنند تا مسئله حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال اصولگرا همچنین گفت: به نظر می‌رسد که حل این مشکل قدری زمان می‌برد و تا چند ماه کشور درگیر ویروس کرونا خواهد بود.

رئیس اسبق شورای شهر تهران گفت: بنابراین دولت برنامه‌های سال آینده را باید تحت تاثیر ویروس کرونا تنظیم کند، اما مبنای اقتصاد را نباید فراموش کنیم، به خصوص در حوزه تولید که یک مسئله اساسی است.

وی افزود: خوشبختانه مناطق کشاورزی عموما از اینگونه مسائل دور هستند و می‌توانند کار خود را به درستی انجام دهند، در حالی که در مراکز صنعتی به دلیل تراکم مشکلات عدیده‌ای وجود دارد. بنابراین دولت باید یک برنامه ریزی جدید و مطابق شرایط امروز داشته باشد.

چمران در ادامه تاکید کرد: من به نمایندگانی که به تازگی به مجلس راه یافتند هم گوشزد کردم که باید با توجه به شرایط جدید برای کشور برنامه‌ریزی کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا بودجه نیاز به تغییر و تحول دارد، گفت: بودجه از جمله حداقل‌هایی است که باید محقق شود و معلوم هم نیست که درآمدهای پیش‌بینی شده آن عاید کشور شود.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: دولت باید منابع را طوری تدبیر کند که مجبور به استقراض خارجی یا استقراض از صندوق ذخیره ارزی نشود، زیرا هر کدام از این موارد آسیب‌زا است و برای کشور گران تمام خواهد شد.

چمران در پایان گفت: به نظر من دولت باید یک برنامه ریزی دقیق اقتصادی بر مبنای شرایط فعلی را در اولویت قرار دهد و مجلس هم در این قضیه با دولت هماهنگ باشد و کمک کند.

کد خبر 4881096

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی چمران دولت دوازدهم اقتصاد مقاومتی ویروس کرونا مجلس یازدهم ویروس کرونا مجلس شورای اسلامی محمدجواد ظریف علی لاریجانی شورای نگهبان ایالات متحده آمریکا ایران حجت الاسلام حسن روحانی حسن روحانی سید عباس موسوی هیئت دولت وزارت امور خارجه حسین شیخ الاسلام علی شمخانی برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۷۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهر را عملیاتی کند

مهدی چمران ۱۳ اردیبهشت ماه در جلسه فوق العاده یکصدوشصت و پنجم شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار کرد: شورای های اسلامی نهادی هستند که ۱۸ سال دیرتر از موعد مقرر شروع به کار کردند و اکنون نیز این عقب ماندگی همچنان جبران نشده است. وی تصریح کرد: تعدادی از افرادی که به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند از شورای اسلامی شهرها به این مرحله می‌رسند و انتظار داریم که در مسیر خود چالش‌های شورای شهرها را فراموش نکنند. وی تاکید کرد در مجلسی که گذشت، قانون درآمد پایدار برای شهرداری‌ها مصوب شد که موضوع خوبی بود اما مشکلاتی دارد که باید برطرف شود. چمران اظهار کرد: قانون مدیریت یکپارچه شهری یکی از اساسی‌ترین مشکل شوراهای اسلامی شهرها در کل کشور است و امیدواریم با مشارکت و پشتیبانی مجلس، اجرایی شود. به گفته وی این قانون تا حدی به مراحل اجرایی نزدیک شده اما همچنان عملیاتی نیست و به پشتیبانی مجلس نیاز دارد. رئيس شوراي اسلامي كلانشهر تهران و رئيس مجمع مشورتي شوراي اسلامي كلانشهرها و مراكز استان ها گفت: ریاست مجلس شورای اسلامی از آنجایی که خودش شهردار تهران بوده در این خصوص تلاش‌های زیادی را انجام داده است و امیدواریم بتوانیم این موضوع را با کمک دوستان به نتیجه برسانیم. جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد نیست در این جلسه، مهدی چمران را چهره ماندگار ملی معرفی کرد و به همراه سایر اعضای شورای شهر به نمایندگی از مردم مرکز استان با اهدای دسته گل از وی تقدیر کرد./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود
  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت
  • مجلس یازدهم در نظارت ضعیف بود
  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهر را عملیاتی کند
  • مجلس آینده نقاط قوت مجلس یازدهم را تقویت کند