Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک فعال کارگری گفت: دولت برای افزایش بهره وری در اقتصاد کشور می‌تواند راهکار‌های مختلفی را در دستور کار خود قرار دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به تغییر نظام پرداخت مزد کارگران اشاره کرد. تاریخ انتشار: 08:30 - 28 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۴۸۱۷ حمید حاج اسماعیلی، فعال کارگری در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان در خصوص لزوم افزایش بهره وری اظهار کرد: در بخش تولیدات کشور علاوه بر موضوع رونق باید به بهره وری واحد‌های تولیدی توجه زیادی شود که این مهم با چند راهکار قابل اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: یکی از مهمترین راهکار‌های افزایش بهره وری در تولیدات تغییر شیوه‌های پرداخت مزد به کارگران است چرا که هم اکنون نظام ساعت مزدی در کشور حاکم است و این روش پرداخت توانند بهره‌وری را در کشور بالا ببرد.

این فعال کارگری بیان کرد: یکی از بهترین روش‌های پرداخت مزد کارگران که در کشور‌های توسعه یافته نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد نظام کارمزدی است در این روش کارگران در ازای خدماتی که در کارگاه‌های خود ارائه می‌دهند مزد دریافت می‌کند.

حاج اسماعیلی ادامه داد: اقتصاد ایران یک اقتصاد خدماتی است و دولت باید در تلاش باشد تا اقتصاد کشور را به اقتصاد تولید محور سوق دهد که تغییر روش پرداخت مزد کارگران به روش کارمزدی این هدف برای کشور به ارمغان می‌آورد.


وی تصریح کرد: تغییر روش پرداخت مزد به کارگران بهتر است که از بخش خصوصی آغاز شود و این تغییر می‌تواند در میان مدت دستاورد‌هایی همچون رونق تولید و افزایش بهره‌وری در سرمایه‌های ملی را برای کشور در پی داشته باشد.

این فعال کارگری خاطر نشان کرد: در صورتی که نظام کارمزدی به خوبی در کشور اجرا شود علاوه بر تاثیر آن در بخش بهره وری، میانگین ساعت کار مفید را در کشور افزایش می‌دهد که همین موضوع می‌تواند نرخ بیکاری و تورم را تا حدودی کنترل کند.

حاج اسماعیلی مطرح کرد: روش دیگری که در افزایش بهره وری تولیدات کشور تاثیر مستقیم دارد ایجاد امنیت شغلی برای کارگران و تولید کنندگان است بدین خاطر که هم اکنون شاغلان و فعالان اقتصادی کشور وضعیت مساعدی از لحاظ امنیت شغلی ندارند.

وی ابراز کرد: امنیت شغلی موجب می‌شود تا کارگران و دیگر فعالان اقتصادی با خیال آسوده تری وظایف خود را انجام دهند و همین موضوع تاثیر مستقیم می‌دهد افزایش بهره وری در کشور دارد.

بیشتر بخوانید: افزایش بهره وری در تولیدات ملی با ایجاد امنیت شغلی

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بهره وری اخبار اقتصادی رونق تولید اقتصاد ایران افزایش بهره وری فعال کارگری پرداخت مزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۷۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است


به گزارش تابناک، امسال حداقل دستمزد کارگران در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار تعیین شد؛ هر چند به امضا نمایندگان جامعه کارگری نرسید.

در سال جدید و پس از فروکش کردن فضا ملتهب تعیین حداقل دستمزد، قرار شد در نخستین جلسه شورای عالی کار در سال ۱۴۰۳، با تغییراتی در مصوبه مانند افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن و نیز افزایش یک درصد به ۲۲ درصد سایر موارد، مصوبه تعیین حداقل دستمزد به امضا جامعه کارگری نیز برسد.

در این راستا دولت اصرار داشت نمایندگان جامعه کارگری کل مصوبه را امضا کنند اما نمایندگان جامعه کارگری تاکید دارند تنها افزایش حق مسکن به امضا برسد. در نتیجه عدم توافق نمایندگان دولت و جامعه کارگری در شورای عالی کار، اعمال تغییرات را منتفی کرد.

گفتنی است؛ حداقل دستمزد کارگران در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار مبلغ ۸ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان تعیین شد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • اهمیت کارگر و اثر کار و تولید در اقتصاد بر کسی پوشیده نیست
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • کارگران نقش ویژه‌ای در اعتلای اقتصاد و تولید کشور دارند
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران