Web Analytics Made Easy - Statcounter

من امروز سبک تفکر بچه بسیجی‌های توی خط مقدم سال‌های جنگ رو دارم توی اورژانس‌ها میبینم. همون اینترن (دانشجوی سال آخر پزشکی)‌هایی که دست خالی مریض هارو ویزیت میکنن و خط اول درمانن. کسی هم تحویلشون نمیگیره....

          به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، این روزها هرجا بروی صحبت از یک ویروس منحوس به نام کرونا است، یکی می گوید یکی از اقوام بیمار شده یک نفر دیگر به نقل از دوستش درباره کرونا حرف می زدند آن یکی مشاهداتش در داروخانه و بیمارستان تعریف می کند قیمت ماسک و مواد ضدعفونی هم نقل مجلس است اما این وسط پزشکان و پرستارا و کلا کادر درمان از نزدیک با کرونا دست و پمجه نرم می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  به همین دلیل به دنبال فردی بودیم بلکه تجربیاتش را در این خصوص برای ما تعریف کند اما زمانی که وقت گفتگو می خواهیم با صمیمیت تمام می گوید فرصتش نمی شود و یک دل نوشته در اختیار خبرنگار ما می گذارد.   در زیر دل نوشته محمد حسین عطیم زاده را با هم می خوانیم:   بسم الله
دلنوشته یکی از کارورزان پزشکی این مرز و بوم
توجه: این متن به تمام پرسنل کادر درمان قابل تعمیم است.

میخوام امروز از چمران بگم. از اون جمله‌ای که اگر کفر نبود میگفتم آیه قرآن آورده:
"وقتی شیپور جنگ نواخته می‌شود، مرد از نامرد مشخص می‌شود"

میخوام از مسوولینی بگم که وقتی موشک اول صدام روی سر زن و بچه مردم افتاد، پروازشون وسط پاریس نشست و بچه هاشون اونجا مشغول به تحصیل شدن؛ ولی بچه‌های مردم جلوی تیر و گلوله بعثی‌ها جون دادن. همونایی رو میگم که امروز باید باشن، ولی پاشونو توی اورژانس‌ها نذاشتن. همون مدعیانی که ترس از جونشون امونشونو بریده، امروز خودشون و بچه هاشون توی قرنطینه خانگی ان؛ با یه لیوان آب پرتقال!

نه وایسید. زود قضاوت نکنید. مرد‌ها بیشتر از نامردان.
امروز میخوام براتون از چمران‌ها و باکری‌ها هم بگم که پست و مسوولیت‌ها رو رها کردند و به دل خط مقدم رفتند. همون پزشک‌هایی که دارم میبینم فارغ از مسوولیتی که دارن، هفته هاست دارن توی شلوغترین اورژانس‌های کرونا کشور خدمت میکنن و هفته هاست خانواده هاشونو ندیدن. اونایی که خوشی و استراحت رو به خودشون حرام کردن تا سلامتی رو به مردم برگردونن.
کم نیستن. نترسید. هنوز علی عرب‌ها روی مین میسوزند تا عملیات پیروز بشه. یه تشکر و دعای خیر امام هم بسشونه.

ولی رفقا
امروز شبیه روزای جنگ و دفاع مقدس شده. این دشمن ضعیفتر، ولی پیچیده‌تر از اون سالهاست، ولی داستان و خاطره‌های جنگیمون عین همون روزهاست.
من امروز سبک تفکر بچه بسیجی‌های توی خط مقدم سال‌های جنگ رو دارم توی اورژانس‌ها میبینم. همون اینترن (دانشجوی سال آخر پزشکی)‌هایی که دست خالی مریض هارو ویزیت میکنن و خط اول درمانن. کسی هم تحویلشون نمیگیره و حتی خیلی وقت‌ها رزیدنت‌ها هم بهشون سر نمیزنن. اون روز بعضی گیرینوف‌های کله گنده‌ی سر به مهری که ادعاهاشون گوش فلکو کر میکرد توی لندن بودن و بچه بسیجی‌ها و مجید سوزوکی‌ها رفتن از ناموس وطنشون دفاع کردن.
اون روزا پوتین نبود، اسلحه نبود! بسیجیا پاپتی رفتن جنگیدن برای وطنشون. یکیشون میگف چه حالی داشتیم که باید منتظر میموندیم رفیقمون شهید شه تا پوتین گیرمون بیاد.   رفقا یادتون باشه امروز هم خیلی از اینترن‌هایی که توی شهر‌های مختلف هستن، ماسک نداشتن؛ لباس محافظتی نداشتن؛ ولی بازم رفتن جنگیدن برای سلامتی وطنشون. یادتون باشه که فردا خواستید دوباره بهشون فحش بدید، کیا امروز جونشون کف دستشون بود!
دخترا و پسرای اینترنی که من توی سراسر کشور دیدم، مرد بودن. از خیلی نامرد‌ها مردتر بودن. شیپور جنگ نشونشون داد به من. کاش مسوولین هم ببینن. یاحق

پ‌ن: در بعضی از بیمارستان‌ها (عموما تهران و کلانشهرها)، به تازگی و طی هفته اخیر توزیع وسایل محافظتی بین اینترن‌ها آغاز شده است. هنوز خیلی از این رزمنده‌های خط مقدم جنگ امروز، به خصوص شهرستان ها، اونطور که باید تحویل گرفته نشده اند.   «امید است با همکاری همه جانبه هموطنان هر چه زودتر از شر این ویروس رهایی یابیم و سال خوب و خوشی را آغاز کنیم»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس پزشک بسیجی ها خط مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۷۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید در هر دو نیمه با صلابت بازی کنیم/ تفکر ما باید جهانی باشد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال ۲۰۲۴ آسیا که به میزبانی تایلند در حال برگزاری است به مصاف قرقیزستان رفت و با نتیجه پر گل ۶ بر یک به پیروزی رسید. به دنبال برتری ازبکستان برابر ویتنام، تیم ملی کشورمان باید جمعه ۷ اردیبهشت در مرحله نیمه نهایی به مصاف ازبکستان برود. شاگردان وحید شمسایی علاوه بر صعود به نیمه نهایی، جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان را هم کسب کردند.

جواد اصغری مقدم بازیکن پیشین تیم ملی فوتسال ایران در گفت و گو با خبرنگار مهر به بررسی وضعیت تیم ملی در این مسابقات پرداخت. این پیشکسوت فوتسال در خصوص دیدار تیم ملی ایران برابر قرقیزستان گفت: در این بازی نیمه اول را با استرس بازی کردیم که موجب شد نتیجه نزدیکی در این نیمه رقم بخورد. اما نتیجه‌ای که در پایان به دست آمد نشان دهنده اختلاف واقعی ما با حریفان آسیایی است. البته نباید این صحبت‌ها باعث شود استرس بازیکنان بیشتر شود. هدف اول تیم ما صعود به جام جهانی بود که به آن رسیدیم و نباید فراموش کنیم که هر بازی ۲ نیمه دارد و با باید در هر ۲ نیمه مثل نیمه دوم بازی با قرقیزستان شاداب و با انرژی بازی کنیم.

باید در هر دو نیمه با صلابت بازی کنیم

وی ادامه داد: در هر تورنمنتی ممکن است تیم‌ها در شروع مسابقات خوب و با صلابت بازی نکنند اما نباید فراموش کرد که تفکر ما باید جهانی باشد و با تمام احترامی که به تیم‌های آسیایی قائل هستیم باید به این بازی‌ها به چشم دیدارهای تدارکاتی نگاه کنیم. در دیدار برابر قرقیزستان به مراتب نسبت به دیدارهای اول بهتر بودیم اما نقطه ضعفی که به چشم به آمد این بود که نیمه‌های اول را خوب شروع نمی‌کنیم و خوب بازی نمی‌کنیم و به نیمه‌های دوم امید داریم و از آنجا که می‌دانیم نیمه دوم آخرین فرصت است و نیمه دیگری وجود ندارد به همین دلیل با تمرکز بالاتری بازی می‌کنیم. تیم ما این توانایی را دارد که از همان ابتدای نیمه اول خوب بازی کند که این روند باید اصلاح شود.

ازبکستان فاصله زیادی از ما دارد

این کارشناس فوتسال در خصوص تیم ملی ازبکستان هم گفت: ازبکستان تیم خوبی است و با برنامه بازی می‌کند. ولی طبیعتاً قابل قیاس با تیم ایران نیست و فاصله زیادی با فوتسال ایران دارد و می‌توانیم با یک برد خوب راهی فینال شویم.

امیدوارم افغانستان راهی جام جهانی شود

وی در خصوص تیم‌های راه یافته به پلی آف برای کسب سهمیه چهارم قاره آسیا گفت: همه تیم‌هایی که برای کسب سهمیه جام جهانی مبارزه خواهند کرد از کیفیت بالایی برخوردارند اما امیدوارم تیم افغانستان بتواند این سهمیه را کسب کند.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتسال در پایان برای تیم ملی کشورمان آرزوی موفقیت کرد و ابراز امیدواری کرد فوتسالیست‌های ایرانی به راحتی قهرمانی این مسابقات را از آن خود کنند.

کد خبر 6088101

دیگر خبرها

  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • مصدومیت ۶ نفر در پی تصادف تریلی و پراید
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • کتابِ «حکایت زخم‌ها» به چاپ دوم رسید
  • کتابِ «حکایت زخم ها» به چاپ دوم رسید
  • باید در هر دو نیمه با صلابت بازی کنیم/ تفکر ما باید جهانی باشد
  • روزی به نام تلفن!/الو... صدا میاد؟
  • آماری هولناک؛ «۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند»
  • هشدار فرشاد مؤمنی؛ ۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند