Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید وحید احمدی طباطبایی سه شنبه شب در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه سازمان‌های مختلف در بحث ویروس کرونا پای کار آمده اند، اظهار کرد: پیدا کردن همه موارد بیماری، غربالگری به صورت غیر حضوری، جداسازی و ردیابی افراد نزدیک با بیماران و از همه مهمتر ردیابی تماس‌ها و ایجاد فاصله گذاری اجتماعی از جمله اهداف طرح بسیج ملی کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این مطلب که در این طرح نقش سایر سازمان‌ها بسیار مهم و اثرگذار است، بیان داشت: در بحث غربالگری باید مردم غیر حضوری تست بدهند در صورتی که برخی مردم فکر می‌کنند، غربالگری باید حضوری انجام شود درحالی که اینچنین نیست لذا مردم با ورود به سامانه salamat.gov.ir اطلاعات خود را تکمیل می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در انجام غربالگری برخی افراد ممکن است علائم خفیف داشته باشند که راهنمایی‌های لازم از طریق سامانه یا تلفنی انجام می‌شود، ادامه داد: وقتی مردم وارد سامانه شدند، این پیامک روی سامانه بهورز نیز ارسال می‌شود و موجب فعال‌تر شدن فرد بهورز می‌شود.

وی با بیان این مطلب که ردیابی تماس‌های فرد بیمار بستری شده، بسیار مهم است، ادامه داد: در این راستا پس از پرسش از فرد مبتلا، افرادی که با وی ارتباط داشته اند، مورد بررسی قرار می‌گیرند، یکی دیگر از فعالیت‌ها، گندزدایی منازل افراد مبتلا است درنتیجه این طرح مربوط به عموم مردم نیست.

طباطبایی با اشاره به اینکه به دنبال کنترل مبادی ورودی استان هستیم، افزود: تیم‌هایی در مرزهای ورودی استان مستقر شده اند و ایستگاه‌های قرنطینه‌ای نیز شکل می‌گیرد و تمام ماشین‌ها به خصوص ماشین‌هایی که پلاک خارج از استان دارند، کنترل می‌شوند و اگر از شهرهای آلوده آمده باشند و مسافر باشند، به مدت ۱۴ روز با هزینه خود قرنطینه می‌شوند.

وی با بیان این مطلب که کرمانی‌هایی که وارد استان می‌شوند، یک قرنطینه تعدیل شده در منزل خواهند داشت، ادامه داد: ما تقاضا داریم که مردم مگر در مواقع واقعاً ضروری از منازل خارج نشوند همچنین مردم تلاش کنند که خرید خود را اینترنتی انجام بدهند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اصحاب رسانه پیامک دانشگاه علوم پزشکی مسافران قرنطینه بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۷۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ۷۰ مامای نمونه استان همدان تجلیل شد

در این مراسم معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: هم اکنون ۷۱۵ ماما در مراکز درمانی و بهداشتی استان همدان فعالیت می‌کنند که امسال ۴ نفر از آنها به عنوان نمونه کشوری انتخاب شده اند.

رسول سلیمی گفت: در استان همدان با تلاش‌های انجام شده به ۶۰ درصد غربالگری پیش از بارداری و تولید نوزادان رسیده ایم که با تلاش ماما‌ها و آگاهی بخشی به جامعه باید به غربالگری کامل برسیم.

او همچنین گفت: با تلاش ماما‌ها و مشاوره آنها به ۷ هزار نفر در یک سال گذشته توانستیم جلوی سقط جنین ۵۴۰ نوزاد را بگیریم و ماما‌ها در آگاهی والدین از فرزندآوری و تکامل نوزاد نقش کلیدی دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • پوشش کامل فیبرنوری استان قم تا یک هفته آینده انجام می‌شود
  • پوشش کامل فیبر نوری قم ظرف یک هفته آینده انجام می‌شود
  • نمایشگاه کتاب، رویدادی که هم جنگ را دید و هم روزهای قرنطینه را
  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • از ۷۰ مامای نمونه استان همدان تجلیل شد
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • خسارت سنگین تگرگ به منازل و خودروهای مردم در شهر مرزی! | تصویر
  • لحظات دلهره‌آور نجات مسافران خودرو از وسط سیل + فیلم
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین