Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، از ضرورت اعطای تسهیلات ارزان به بنگاه‌های اقتصادی خبر داد و گفت: دولت باید مشوق‌هایی برای احیای واحدهای اقتصادی در نظر بگیرد.

 

محسن بیگلری  با اشاره به شرایط رخ داده در کشور و متضرر شدن بسیاری از واحدهای تولیدی در نتیجه شیوع کرونا، گفت: لازم است دولت با در نظر گرفتن تسهیلات کم بهره و خُرد، بسیاری از واحدها و بنگاه های اقتصادی خُرد و کوچک را از تعطیلی نجات دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعطیلی این نوع بنگاه های اقتصادی به افزایش آمار بیکاری در کشور دامن می زند، افزود: دولت در شرایط فعلی باید با ارایه یارانه یا تسهیلات ارزان از نابسامانی شرایط آنها جلوگیری کند.

وی با تاکید بر اینکه بانک ها می توانند با در نظر گرفتن تسهیلات ارزان در راستای کمک به این بنگاه های اقتصادی پیش قدم شوند، تصریح کرد: بانک مرکزی باید با ابلاغ دستورالعمل هایی به بانک ها در خصوص احیای واحدهای تولیدی در شرایط پس از مهار کرونا پیشقدم شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بانک ها باید ظرفیت های پیش رو در خصوص تسهیلات ارزان قیمت خود را به واحدهای تولیدی و بنگاه های مولد اختصاص دهند، گفت: بانک مرکزی باید با ابلاغ بخشنامه های مجزا از بانک ها بخواهد تا پس از مهار کامل کرونا گزارشی از اقدامات خود ارایه کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر حمایت های شبکه بانکی نباشد به طور حتم در ماه های آینده با روند تعطیلی واحدهای تولیدی و انباشت چک های برگشتی مواجه خواهیم بود، افزود: برای جلوگیری از این نوع معضلات و بیکاری قشر عظیمی از افراد باید اقدامات مقابله ای در قالب تصمیمات کمیته های تخصصی بانک مرکزی انجام شود.

بیگلری ادامه داد: مجلس در خصوص شرایط رخ داده آماده هر نوع کمک به تیم اقتصادی دولت بوده تا به این ترتیب اقتصاد کشور نیز در درگیری با این ویروس رو به تحلیل نرود. عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی و بنگاه های خُرد اقتصادی باید منوط به تنفس ۴ الی ۵ ماهه برای بازپرداخت باشد تا به این ترتیب احیای اقتصادی رخ دهد.

 ایبِنا

برچسب ها: تسهیلات ، تولید ، مجلس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تسهیلات تولید مجلس بنگاه های اقتصادی واحدهای تولیدی تسهیلات ارزان بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۷۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی

️مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۴۰ درصد ایجاد اشتغال در کشور را کمیته امداد ایجاد می‌کند و سال گذشته در استان در حوزه اشتغال ۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر نفر موفق به اخذ وام و تسهیلات اشتغال شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رضا مهرافروز در نشست هم‌اندیشی با فرماندار شهرستان ارومیه اظهار کرد: در حوزه کمیته امداد امام خمینی (ره) بیشتر به دنبال ایجاد بستر و فضاهایی هستیم تا موانع و مشکلات پیش‌رو را با همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌ها حل کنیم.

️وی در ادامه تهدیدها را زمینه‌سازی برای پویایی برشمرد و افزود: هر تهدیدی را می‌توان به فرصت تبدیل کرد و از آن بهره برد، اگر تهدیدی نباشد تحرکی هم نخواهد بود و فضایی ایجاد نخواهد شد که برای آن تصمیم‌گیری، بازخوانی و بازیابی شود.

️مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اقداماتی را که موفق بوده است، ادامه می‌دهیم و در خصوص مابقی اقدامات نیز تجدیدنظر می‌شود، گفت: برجسته‌ترین خدمت، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی است.

مهرافروز ادامه داد: اساسنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) و شعار اصلی آن ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده‌ها است تا دغدغه‌هایشان حل شود که در حوزه اشتغال این امر به وقوع پیوسته است.

️وی تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد ایجاد اشتغال در کشور را کمیته امداد ایجاد می‌کند و سال گذشته در استان در حوزه اشتغال ۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر نفر موفق به اخذ وام و تسهیلات اشتغال شده‌اند.

مدیرکل امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی ارائه مشاوره به خانواده‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی اردوهای زیارتی و تفریحی و حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان را از دیگر خدمات این نهاد عنوان کرد.

کد خبر 748572

دیگر خبرها

  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • مسدود شدن مسیر‌های انحراف در تسهیلات تولید با برات الکترونیکی
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟