Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: استاد علوم سیاسی با انتقاد از تحریم‌ها آن‌ها را بی‌رحمانه دانست و گفت: باید بلافاصله کمک‌های پزشکی برای ایران و هر کسی که در هر جای این دنیا با بیماری کرونا درگیر است، ارسال شود.

به گزارش خرداد، ریچارد اندرسون، (Richard D. Anderson) استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه یوسی‌ال‌اِی (آمریکا) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درباره تنش‌ها و راه‌های مقابله با کرونا در شرایط تحریم مطرح کرد

کرونا تهدید مشترک برای جهان است

برای مقابله با کرونا باید دشمنی‌ها را کنار بگذاریم

ریچارد اندرسون در مورد تاثیر تحریم‌ها علیهایران در شرایط مقابله با کرونا گفت: نباید فاموش کنیم که همه ما با یک تهدید مشترک روبرو هستیم و باید دشمنی‌ها را کنار بگذاریم و برای مقابله با یک تهدید مشترک کنار هم قرار بگیریم تا بتوانیم این ویروس را کنترل کنم.

تحریم‌ها افراد بی‌گناه را هدف قرار می‌دهد

وی در ادامه با انتقاد از تحریم‌ها گفت: من به هر حال و در هر شرایطی مخالف تحریم‌ها هستم. تحریم‌ها افرادی را که هیچ تقصیری ندارند مجازات می‌کنند و تأثیر کم بر افرادی که واقعا مقصر هستند، می‌گذارد.

تحریم‌های علیه ایران در شرایط شیوع کرونا بی‌رحمانه و خطرناک است

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه یوسی‌ال‌اِی در ادامه افزود: تحریم‌هایی که از رسیدن دارو و لوازم پزشکی به مردم ایران جلوگیری می‌کند، مردم بی‌گناه ایران را هدف قرار می‌دهند و بی‌رحمانه هستند.این این تحریم‌ها در این شرایط بسیار خطرناک هستند، زیرا موجب عدم بهبودی انسان‌هایی که به دلیل واگیری این ویروس درگیر بیماری شده‌اند، می‌شود و ضمن اینکه همه را در معرض این بیماری قرار می‌دهد باعث گسترش بیماری در سطح جهان می‌شود.

تجهیزات پزشکی باید فورا به ایران ارسال شود

وی در ادامه افزود: باید بلافاصله کمک‌های پزشکی برای ایران و هر کسی که در هر جای این دنیا با این بیماری درگیر است ارسال شود. من پزشک نیستم اما می‌دانم داروی این بیماری هنوز کشف نشده است.  با این حال تجهیزاتی وجود دارد که می‌تواند افراد را  هنگام درگیری با این بیماری زنده نگه دارد و می‌تواند به بیماران و درمان‌گران کمک کند بنابراین باید این تجهیزات بدون درنظر گرفتن تحریم‌ها در اختیار مردم ایران قرار گیرد.

مردم آمریکا هیچ اشتیاقی برای جنگ با ایران ندارند

اندرسون در ادامه در مورد آینده روابط ایران و آمریکا گفت: اگر حزب دموکرات در انتخابات پیروز شود، رئس‌جمهور جدید آمریکا احتمالاً سعی خواهد کرد برجام را دوباره برقرار کند  مردم آمریکا از جنگ در خلیج فارس و افغانستان خسته شده‌اند و هیچ اشتیاقی برای جنگ دیگری با ایران ندارند.
برچسب ها: تحریم ، کرونا ، آمریکا ، ایران ، جنگ

منبع: خرداد

کلیدواژه: تحریم کرونا آمریکا ایران جنگ مقابله با کرونا تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۷۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات ایران

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به مصوبه مجلس سنا برای کمک ۲۶ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «کمک به اسرائیل، آن را قادر می‌سازد تا با حملات ایران و عوامل آن مقابله کند.»

به گزارش ایسنا، وی افزود: «بسته کمک نظامی به اسرائیل کمک می‌کند کمبود خود را جبران کند.»

جیک سالیوان افزود: «بایدن با یک کودک آمریکایی که توسط حماس بازداشت و در ماه نوامبر آزاد شده بود، ملاقات کرد.»

وی خاطرنشان کرد: «حمایت تصویب شده توسط کنگره به جایگزینی مهمات دفاع هوایی در اسرائیل کمک خواهد کرد.»

مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد: «ما تعهداتی از اسرائیل در مورد تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه دریافت کردیم. ما برای آزادی گروگان‌ها در غزه تلاش می‌کنیم.»

وی همچنین به مساله کشف گور‌های دسته جمعی در اطراف بیمارستان‌های غزه اشاره کرد و گفت: «گزارش‌های مربوط به گور‌های دسته جمعی در غزه بسیار نگران کننده است.»

دستگاه دفاع مدنی نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد اجساد کشف شده از گور جمعی که روز شنبه پس از خروج نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان «ناصر» واقع در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه کشف شده بود، به ۲۸۳ جسد افزایش یافته است.

آفریقای جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی را نادیده گرفته و به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات ایران
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا