بسته شدن درب حرمها، به معنای قطع ارتباط با ائمه(ع) نیست/شوق زیارت و شکستن دربهای حرم؟
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۰۷۹۲۳
مدیر حوزههای علمیه استان تهران گفت: رفتار برخی مردم در هتک حرمت به آستان کریمۀ اهلبیت علیهمالسلام، هرگز از سرِ شوق زیارت و احساسات پاک نبوده است. ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -
حجتالاسلام محمدهادی رحیمیصادق مدیر حوزههای علمیه استان تهران در گفتوگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم با اشاره به هتک حرمت روز گذشته برخی افراد به حرم فرزندان حضرت موسیبنجعفر علیهالسلام گفت: اینکه مردم ما شدیداً وابسته با اهلبیت علیهمالسلام و امازادگان هستند و حرمهای مقدس را پناهگاه خود میدانند، امری واضح و آشکار است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی افزود: آنچه در این مدت اخیر، اتفاق افتاده و مسئولان کشوری اعلام کردند به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا هیچگونه اجتماعی صورت نگیرد و به صورت موقت حرمهای مطهر بسته شود، موجب شد برخی دست به شیطنتهایی بزنند.
مدیر حوزههای علمیه استان تهران اظهار کرد: در این شرایط که مسئولان چنین تصمیم گرفتند و رهبر معظم انقلاب نیز رعایت نکات بهداشتی را الزامی دانستند، ما نیز باید تابع باشیم و همانگونه رفتار کنیم.
بسته شدن درب حرمها، به معنای قطع ارتباط با ائمه(ع) نیست
حجتالاسلام رحیمیصادق اضافه کرد: بسته شدن درب حرمهای مطهر آن هم به صورت موقت به معنای قطع ارتباط مردم با اهلبیت علیهمالسلام و یا کم شدن ارادت آنان نسبت به حضرت فاطمۀ معصومه سلاماللهعلیها و امام رضا علیهالسلام و حضرت عبدالعظیم حسنی علیهالسلام نیست.
وی تصریح کرد: این رفتار برخی مردم در شب گذشته در هتک حرمت به آستان کریمۀ اهلبیت علیهمالسلام، از سر شوق زیارت و احساسات پاک نیست. به نظر میرسد جریانی پشت صحنۀ این رفتارهاست. همان کسانی که وقتی حرمها باز بود، آمدند و به زبانسایی ضریح و دربها پرداختند و خوراک برای دشمنان و رسانههای معاند ایجاد کردند ـ البته روشن شد که آنان وابسته به تشیع انگلیسی بود ـ امروز نیز به شکلی دیگر این برنامهها را پیش میبرند.
مدیر حوزههای علمیه استان تهران گفت: در فضایی که جامعۀ ما به شدّت نیاز به وحدت و همدلی برای مبارزه با این ویروس منحوس دارد، این اقدامات به هیچ وجه مطلوب نیست بلکه محکوم است.
جسارت و هجوم به حرم مطهر فاطمه معصومه(س) جانسوز است/ باید خون گریستانتقاد حجتالاسلام کاشانی از کاهش مباحت دینی در تلویزیون/ شادی مردم فقط با طنّازی و موسیقی نیستحجتالاسلام سعیدی: 3 آموزۀ الهی در مواجهه با سختی و بلاانتهای پیام/
R1410/P/S4,37/CT3 واژه های کاربردی مرتبط حضرت معصومه (س) ویروس کرونامنبع: تسنیم
کلیدواژه: حضرت معصومه س ویروس کرونا حوزه علمیه حضرت معصومه س ویروس کرونا ماه رجب اهل بیت علیهم السلام علمیه استان تهران مدیر حوزه حرم ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۷۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
حجت الاسلام والمسلمین مهدی یعقوبی گیلانی، کارشناس مذهبی درمورد فضائل حضرت عبدالعظیم حسنی رحمت الله علیه بیان کرد: مرحوم آیت الله محمد محمدی ری شهری که مدتی، تولیت آستان شریف حضرت عبدالعظیم حسنی را برعهده داشت در کتاب «خاطره هاى آموزنده» خویش با یک واسطه، داستان عجیبی درمورد زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی رحمت الله علیه نقل کرده است.
این خطیب شهیر که در زمان رضاخان پهلوى در تهران تبلیغ مىکرد، به دستور طاغوت وقت دستگیر مىشود. ایشان بعد از آزادى نقل میکرد: بعد از یک سال زندان به شهر بیرجند تبعید شدم. یکى از شبها که بسیار دلتنگ بودم، به حضرت عبدالعظیم حسنی رحمت الله علیه متوسل شدم و با چشم گریان به خواب رفتم. در رویا دیدم وارد مجلسى شدم که جالسین همه روحانى بودند، چ و صدر مجلس، حضرت عبدالعظیم حسنی رحمت الله علیه با صورتى نورانى و مجلل نشسته است. جلو رفتم و بعد از سلام شکایت حالم را به عرض رساندم.
فرمودند: «وقتى در تهران بودى نزد ما نمىآمدى؛ ولى بعد از این به دیدار ما بیا.»
از خواب بیدار شدم و تا صبح فکر مىکردم. بعد از اذان صبح، مأمور شهربانى در منزل آمد و گفت: مرخص شدى، هر کجا مىخواهى برو!
بدون هیچ تعرض و تعقیب و تعهد به تهران آمدم و با خود عهد کردم تا آخر عمر زیارت آن حضرت را شبهاى جمعه ترک نکنم.
سالیانی ست که بر قبلهی ری رو کردم
دست من نیست، به احسان شما خو کردم
هر سلامی به تو دادیم، حسن داده جواب
بی سبب نیست که در صحن تو هوهو کردم
مقام حضرت عبدالعظیم نزد اهل بیت (ع)
این کارشناس مذهبی تصریح کرد: این محدث کبیر و این امام زاده واجب التعظیم از دریای بیکران فضل و بزرگواری برخوردار هستند.
بر اساس آنچه از تاریخ تولد و وفات حضرت عبد العظیم حسنی رحمت الله علیه بدست میآید، ایشان دوران حیات پنج امام از امامان اهل بیت علیه السلام یعنى امام کاظم علیه السلام تا امام عسکرى علیه السلام را درک کرده اند؛ امّا این بدان معنا نیست که به محضر همه آنها هم رسیده و یا از آن معصومین علیه السلام سخنى نقل کرده اند.
آنچه قطعى و مسلّم است، این است که حضرت عبدالعظیم حسنی رحمت الله علیه محضر امام جواد علیه السلام و امام هادى علیه السلام را درک نموده و از این معصومین علیه السلام احادیث فراوانى نقل کرده اند.
حجتالاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی گفت: براى اثبات عظمت علمى حضرت عبد العظیم حسنی علیه السلام کافى است که بدانیم امام معصوم علیه السلام، مردم را براى حل مشکلات دینى و یافتن پاسخ پرسشهاى اعتقادى و عملىشان، به حضرت عبدالعظیم حسنی رحمت الله علیه ارجاع داده اند.
این کارشناس مذهبی ادامه داد: صاحب بن عبّاد در رسالهاى که در شرح حال حضرت عبد العظیم حسنی رحمت الله علیه نوشته، در توصیف علمى ایشان آورده اند:
ابو تراب رویانى، روایت کرد که شنیدم ابو حمّاد رازى مىگفت: خدمت امام هادى علیه السلام در سامرّا رسیدم و مسائلى از حلال و حرام از ایشان پرسیدم.
امام هادی علیه السلام به پرسشهاى من پاسخ دادند و هنگامى که خواستم از ایشان خداحافظى کنم، به من فرمودند:
«یا أبا حَمّاد! إذا أَشکَلَ عَلَیک شَىءٌ مِن أمرِ دینِک بِناحِیَتِک فَسَل عَنهُ عَبدَ العَظیمِ بنَ عَبدِ اللَّهِ الحَسَنِیّ و أقرِئهُ مِنّیِ السَّلامَ.» «اى ابو حمّاد! هنگامى که چیزى از امور دینى در منطقهات براى تو مشکل شد، از عبد العظیم بن عبد اللَّه حسنى بپرس و سلام مرا به او برسان.»
این تعبیر، به روشنى نشان مىدهد که حضرت عبد العظیم حسنی علیه السلام در عصر خود، «مجتهد» توانمندى بوده که بر اساس اصول و قواعدى که از اهل بیت علیه السلام در اختیار داشته، مىتوانسته اند دیدگاههاى اسلام ناب را در زمینههاى مختلف اعتقادى و عملى، استخراج کنند و به پرسشهاى مردم پاسخ دهند.
حجتالاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی افزود: بنابراین، ایشان تنها یک «محدّث» و راوى احادیث اهل بیت علیه السلام نبوده اند؛ بلکه از علماى بزرگ خاندان رسالت بوده اند که پس از معصومان علیه السلام، توان پاسخگویى به مسائل علمى را داشته اند و توانمندى علمى ایشان مورد تأیید و تصدیق امام هادی علیه السلام قرار گرفته است.
باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت