Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان به شیوع ویروس کرونا و بی‌توجهی برخی افراد در مورد عدم سفر به گیلان اشاره کرد و گفت: تهدید بهداشت عمومی جرم است. ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، احمد آقایی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تهدید بهداشت عمومی طبق ماده 88 توسط برخی از افراد به نوعی جرم محسوب می‌شود اظهار داشت: دادستان‌های گیلان در بحران شیوع کرونا پرونده افرادی که سلامت جامعه را به خطر انداخته و قصد آلوده کردن محیط را دارند مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان همراهی و مشارکت دستگاه قضایی در طرح کنترل مبادی ورودی استان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: عوامل و نیروهای ستاد مقابله با کرونا و ارتش کار تب‌سنجی و ضدعفونی کردن خودروها را بر عهده دارند و دستگاه قضائی نیز به نوعی دیگر در این طرح مشارکت می‌کند.

آقایی با بیان اینکه علاوه بر دستورالعمل‌های دستگاه قضائی طبق مبانی فقهی نیز ضرر رساندن به دیگران و تهدید سلامت آنان شرعاً حرام است تصریح کرد: آحاد مردم در استان گیلان و کشورمان به توصیه‌ها توجه کرده و سفر غیرضرور ندارند و امیدواریم برای مقابله با بحران کرونا این موضوع به عنوان یک اولویت مهم در تمام جامعه نهادینه شود.

بولیوی برای مهار کرونا تمام پروازهای بین‌المللی را لغو می‌کندهتل‌های کرمانشاه در نوروز 99 مسافر نمی‌پذیرند؛ استقرار مسافران مبتلا به کرونا در هتل‌ها کذب استسلاح های مدرن آتش‌نشان‌ها در جنگ با کرونا از کجا آمده است؟!

وی ضمن قدردانی از زحمات، تلاش‌ها و فداکاری‌های شبانه‌روزی پرستاران و پزشکان و کلیه کادر درمانی کشور و استان گیلان جهت درمان بیماران کرونایی ابراز داشت: با شیوع ویروس کرونا از همان روزهای نخست کادر درمانی گیلان پای کار آمدند و جهاد کردند که آمار شهدای خدمت خود بهترین گواه بر این موضوع محسوب می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان تعطیلی برخی از مطب‌های بخش خصوصی در گیلان را مورد توجه قرار داد و با تأکید بر اینکه عده این پزشکان بسیار ناچیز است افزود: دلایل رخداد این موضوع نیازمند تحقیقات بیشتر است از طرفی گزارشاتی به ما در این مورد رسید که برای رفع مشکل تذکرات لازم داده شد.

آقایی به مراسم چهارشنبه آخر سال نیز که برخی از فرصت‌طلبان درصدد انحراف آن و آسیب‌زدن به مردم هستند اشاره کرد و گفت: این سنت قدیمی جزء آداب و روسوم ایرانیان محسوب می‌شود اما در سال‌های قبل با افراط و تفریط‌هایی همراه بود که البته با کمک دستگاه‌ قضایی، رسانه‌ها و مراکز تربیتی بخش زیادی از آن اصلاح شد.

انتهای پیام/614/ح

R7877/P/S6,71/CT11 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۸۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر علیرضا مهرعلیان، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین به مناسبت هفته سلامت در دیدار با دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه عمومی استان قزوین گفت: اگر به سواد سلامت اهمیت داده نشود و جدی گرفته نشود، عوارض متعددی را در حوزه‌های مختلف زندگی برای فرد در پی خواهد داشت.

این مقام مسوول با اذعان به اینکه افزایش ارتقای فرهنگ سلامت در جامعه باعث کاهش هزینه‌های درمان و از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند؛ گفت: ارتقای سواد سلامت افراد، باعث می‌شود که فرد، جامعه‌ای ایمن و امید به زندگی بیشتری داشته باشد.

دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل نهاد کتابخانه عمومی استان هم ضمن تبریک هفته سلامت و قدردانی از زحمات کادر سلامت، گفت: تلاش برای هم‌افزایی در ارتقای سرانه مطالعه کتاب و آشنایی بیشتر دو حوزه بهداشت و کتاب‌خوانی و استفاده از پتانسیل کتابخانه‌ها به عنوان یک مکان فرهنگی و اجتماعی برای خدمات‌دهی به افراد، بدون هیچ محدودیتی است.

گفتنی است، این نشست به منظور سلامت خانواده و فرهنگ سلامت در اداره کل کتابخانه عمومی قزوین برگزار شد و مقرر شد که با همکاری بین دو حوزه، مسابقه کتابخوانی با موضوع سلامت روان در سامانه مسابقات کتابخوانی برای عموم مردم برگزار شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900612

دیگر خبرها

  • تغییر نام جزیره ابوموسی!
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • برکناری پاک آیین/احمدی سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تغییر کرد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت منصوب شد