Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل حزب هدی با اشاره به کارشکنی های آمریکا علیه ملت ایران گفت: آیندگان پیرامون رفتار آمریکا با مردم ایران، قضاوت خواهند کرد.

احمد شریف، دبیر کل حزب هدا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، پیرامون رفتار دوگانه آمریکایی‌ها در خصوص کمک به ایران، اظهار داشت: واقعیت این است که ما با شرایط خاصی روبرو هستیم و در حال حاضر، این ویروس در همه کشور‌ها دیده‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
خیلی از کشور‌ها از قبل اطلاع داشتند و آمادگی‌های لازم را برای مقابله با آن، تدارک دیده بودند، ولی کشورمان چندین سال است که زیر بار تحریم‌های کمرشکن قرار دارد و از امکانات عادی که بقیه کشور‌ها برخوردار بوده‌اند، محروم بوده است.
وی افزود: ایران از نظر جغرافیایی پهناور است و با توجه به گستردگی انتشار این ویروس، منطقی است که از مجامع جهانی و کشور‌های دیگر کمک بگیرد یا اینکه بتواند منابع بلوک شده خود را براثر تحریم‌ها در کشور‌ها و بانک‌های خارجى، آزاد کند و بتواند تجهیزات موردنیاز خود را خریداری کند. متأسفانه در اوج بحران کرونا در کشورمان، شهروند‌ان ایرانی با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده‌اند.
شریف با اشاره به تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکایی‌ها، گفت: خیلی از شرکت‌های خارجی به خاطر تحریم‌های آمریکا، امکان فروش تجهیزات بهداشتی و درمانی را به ایران ندارند و بنا به ملاحظاتی احتیاط می‌کنند. تناقض در رفتار آمریکایی‌ها کاملاً پیداست و على رغم ادعای آمریکا که می‌گوید دارو و بحث مواد غذایی از تحریمها، استثنا شده، ولی در عمل هیچ شرکت خارجی که ارتباطاتی با آمریکا دارد به علت قطع بودن مبادلات بانکی‌مان، مایل به برقراری ارتباط تجاری نیستند.
وی ادامه داد: وقتی در یک کشور، یک نوع بیماری تبدیل به اپیدمی می‌شود، بقیه کشور‌ها از آن در امان نمی‌مانند. کشور‌ها مجبور به ارتباطات سیاسی و اقتصادی با یکدیگر هستند و برای جلوگیری از شیوع آن، باید تعامل داشته باشند.
دبیر کل حزب هدا تأکید کرد: امیدوار هستیم که سازمان الملل، صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانى به ایران مساعدت‌هایی داشته باشند. کشورمان ازجمله اعضا نخستین این مجامع جهانى است و سهم بالقوه‌ای هم ازنظر مالى در بانک جهانى و صندوق بین‌المللی پول دارد. کشور‌های دیگر باید ملاحظات سیاسی را کنار بگذارند و آیندگان پیرامون رفتار آمریکا با مردم ایران، قضاوت خواهند کرد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا ایران آمریکا ماسک بهداشتی تحریم تحریم ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۸۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد

سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل امروز (یکشنبه) گفت، تلاش‌های آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای تشکیل گروه‌های جدید نظارت بر تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ محکوم به شکست است.

به گزارش ایسنا، گفته‌های «کیم سونگ» سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل در واکنش به بیانیه مشترک آمریکا و متحدانش است که اخیرا منتشر شد و در آن، آنها خواستار تداوم فعالیت گروهی از کارشناسان ناظر بر تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ شده‌اند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، اوایل سال جاری میلادی روسیه در حالی تجدید فعالیت این گروه نظارتی تحت رهبری آمریکا را وتو کرد که این گروه، پیونگ‌یانگ را به ارسال تسلیحات به مسکو برای استفاده در جنگ اوکراین متهم کرده بود. اتهامی که مسکو و پیونگ‌یانگ رد می‌کنند.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی از قول سفیر این کشور در سازمان ملل گزارش کرد: «نیروهای متخاصم شاید دومین و سومین گروه نظارت بر تحریم‌ها را در آینده برقرار کنند اما آنها با گذر زمان نابودی خود را می‌بینند.»

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل ماه گذشته میلادی به منطقه غیرنظامی‌ شده بین دو کره رفت و به روسیه و چین تاکید کرد تا از حمایت از کره‌شمالی دست بردارند. سفر او پس از آن انجام شد که روسیه تمدید سالانه فعالیت هیات کارشناسان چند ملیتی را که طی ۱۵ سال گذشته اجرای تحریم‌های سازمان ملل را با هدف محدود کردن برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی نظارت کرده‌اند، رد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد
  • رهبر انقلاب: با مباشر قتل و پشتیبان قتل نمی‌شود با روی خوش و ملایمت رفتار کرد
  • شرف دانشجویان آمریکایی از خادمان حرم‌های شریف بیشتر است
  • لبه تیغ
  • استقبال مردم قوچان از نایب قهرمان کشتی آزاد نونهالان کشور
  • داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده
  • کاندیداهای موردحمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی درزنجان و خدابنده
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است