Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی شیوع ویروس کرونا در بیشتر کشورهای جهان، تعدادی از کشورهای اسلامی درهای مساجد را به صورت موقتی بسته و اقامه نماز را در آن تعطیل کردند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «فرانس 24»، با شیوع ویروس کرونا در بیشتر کشورهای جهان، تعدادی از کشورهای اسلامی از جمله الجزائر، تونس، عربستان، اردن، کویت و امارات تصمیم گرفتند به صورت موقتی مساجد را ببندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این اقدام به این دلیل صورت گرفت که هنگام نماز، نمازگزاران می بایست در کنار هم به صورت ردیف قرار گرفته و بعد از نماز با یکدیگر دست داده و همدیگر را در آغوش می گرفتند و همین امر برای شیوع ویروس کرونا، کشورهای اسلامی را نگران کرد.

 

در این کشورها تنها قهوه ها خانه و پاساژها بسته نشدند و کار به بستن مساجد نیز کشید. در همین راستا، برخی کشورها مساجد را بسته و برخی تنها اقامه نماز را در مساجد تعطیل کردند.

 

الجزایر

مقامات الجزایری اعلام کردند: بعد از بستن مدارس، دانشگاه ها و باشگاه های ورزشی، تمامی مساجد در این کشور بسته و نماز جماعت و جمعه در آن تعطیل است. «یوسف بلمهدی»، وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر گفت: کمیته فتوا این تصمیم را اتخاذ کرده است و تمامی نمازها در مساجد تعطیل و تنها اذان از مساجد پخش می شود.

 

تونس

«الیاس الفخفاخ»، نخست وزیر تونس نیز گفت: اقامه نماز برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به حالت تعلیق در می آید.

دولت تونس همچنین مرزهای دریایی خود را به طور کامل بست و سفرهای هوایی با ایتالیا را لغو کرد و سفرهای هوایی به آلمان، فرانسه و انگلیس را محدود کرد.

 

عربستان

عربستان نیز برای مقابله با ویروس کرونا روز گذشته اعلام کرد: نمازجماعت در تمامی مساجد به جزء مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) تعطیل است. هیئت علمای برجسته عربستان گفت: درست آن است که نمازهای جماعت و جمعه در تمامی مساجد تعطیل شود و تنها به پخش اذان اکتفا کرد.

 

بنابراین تصمیم، درهای مسجد به صورت موقتی بسته می شود و موذن در هنگام اذان می گوید: «نماز خود را در خانه هایتان بخوانید». حج عمره نیز برای جلوگیری از ویروس کرونا به حالت تعلیق در آمده و ورود و خروج از استان «قطیف» نیز ممنوع است.

 

فلسطین

اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد: مصلاهای سرپوشیده در داخل مسجدالاقصی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، بسته است. شیخ«عمر الکسوانی»، مدیر مسجدالاقصی گفت: نماز در صحن های روباز مسجد اقامه می شود.

 

ترکیه

«علی ارباش»، هیئت امور دینی ترکیه نیز اعلام کرد: نماز جماعت و جمعه در مساجد تا اطلاع ثانونی تعطیل است. ترکیه 90 هزار مسجد خود را نیز ضدعفونی کرد. کشورهای اردن و امارات نیز اقامه نماز در مساجد را تا اطلاع ثانونی تعطیل کردند.

پایان پیام/43

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بستن مساجد کشورهای اسلامی شیوع ویروس کرونا کشورهای اسلامی اقامه نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۸۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد

حسین ابراهیم طاها، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی می‌گوید که این سازمان به «تعامل خود در چارچوب رویکرد بشردوستانه و گفت‌وگوی سازنده» با طالبان ادامه می‌دهد.

طاها این اظهارات را در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا مطرح کرده است.

وی در این نشست از کشورهای عضو این سازمان نیز خواست تا از تلاش‌های بشردوستانه‌ برای افغانستان حمایت کنند.

سرمنشی سازمان همکاری‌های اسلامی گفت این سازمان به تلاش‌‌های خود برای کمک بشردوستانه و گفتگو با مقام‌های حاکم در افغانستان ادامه می‌دهد.

حسین ابراهیم طه در اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا از کشورهای عضو این سازمان خواست که از طریق صندوق امانت افغانستان تحت نظارت و مدیریت بانک توسعه اسلامی، سخاوتمندانه به این کشور کمک کنند.

این درحالیست که هیأتی از طالبان به ریاست عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه این گروه نیز در این نشست شرکت کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه‌ها مراودات اقتصادی را به سه روز کاهش می‌دهد
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • جهاد اسلامی اقدام رژیم صهیونیستی در تعطیلی دفتر الجزیره را محکوم کرد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • پیام شی به نشست سازمان همکاری اسلامی
  • ۶ پیشنهاد ایران به سران کشورهای اسلامی در خصوص رژیم اشغالگر
  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو