Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@19:29:21 GMT

رعایت بهداشت دهان در پیشگیری از کرونا اثرگذار است

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۰۹۰۰۰

رعایت بهداشت دهان در پیشگیری از کرونا اثرگذار است

الهه قاسم‌زاده حسینی روز چهارشنبه با اشاره به لزوم مسواک زدن و کشیدن نخ دندان بیش از سه بار در روز دست‌کم به مدت چهار دقیقه در هر بار افزود: هنگام مسواک زدن برای جلوگیری از بلعیدن میکروب‌ها باید سر را به سمت جلو خم کنیم.

وی با تاکید بر مسواک زدن به صورت آرام و بدون فشار بیان کرد: برای هر بار مسواک زدن باید روی زبان و سقف دهان نیز با گازهای استریل یا مسواک جداگانه تمیز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اهمیت استفاده از دهان‌شویه گفت: هفته‌ای یک‌بار صبح و شب دهان‌شویه‌های کلروهگزیدین ۲/۰ درصد یا ۱۲ صدم درصد را برای پیشگیری و در صورت التهاب گلو، سه تا چهار روز صبح و شب به مدت ۳۰ ثانیه استفاده شود.

وی تاکید کرد: سرم شست و شو یا محلول آب و نمک (یک سوم قاشق چای‌خوری نمک + یک لیوان آب جوشیده ولرم) به صورت روزانه سه تا چهار مرتبه استفاده شود و افراد مبتلا به فشار خون با احتیاط این کار را انجام دهند؛ این محلول را ابتدا در دهان غرغره کنید، سپس بینی راست و بینی چپ را به صورت جداگانه بشویید و دوباره در دهان غرغره کنید.

عضو هیات علمی دانشگاه در ادامه یادآور شد: همشهریان به جز افراد حساس به ید، مادران باردار و شیرده، نارسایی کلیه و مشکل تیرویید، می‌توانند هر هفته یک مرتبه محلول بتادین ۱۰ درصد با نسبت یک به ۱۰۰ (چند قطره داخل یک لیوان آب جوشیده شده ولرم ) به مدت ۳۰ ثانیه غرغره کنند.

وی همچنین بر لزوم خودداری از استفاده بی‌رویه از دهان‌شویه‌ها تاکید کرد و افزود: از بلعیدن این مواد به جد پرهیز شود.

قاسم‌زاده ادامه داد: افراد بی‌دندان لثه‌های خود را با انگشت تمیز آرام ماساژ دهند و شب‌ها پروتزهای دندانی را در یک لیوان آب جوشیده سرد قرار دهند و روزها بین چهار تا پنج مرتبه آنها را شست و شو دهند.

وی همچنین اهمیت غرغره آب جوشیده ولرم بین چهار تا پنج مرتبه در روز را یادآور شد و بیان کرد: افراد دچار خشکی دهان، همواره آب جوشیده سرد شده برای مزمز کردن، آبنبات ترش و آدامس برای تحریک بیشتر بزاق به همراه داشته باشند و  افراد دچار رفلاکس معده دهان‌شویه جوش‌شیرین (نصف قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین در یک لیوان آب جوشیده) را در زمان بروز ریفلاکس غرغره کنند.

عضو هیات علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اضافه کرد: افراد مبتلا به خشکی لب از پماد ویتامین A-D یا مرطوب کردن مرتب با آب جوشیده استفاده کنند.

وی با اشاره به لزوم شست و شوی دهان پس از استفاده از افشانه‌های استنشاقی به شهروندان توصیه کرد: آرامش خود را حفظ کنید، زیرا اضطراب‌های پیاپی به اختلال در نقش دفاعی مخاط و بزاق دهان در ورود و چسبندگی میکروب‌ها منجر می‌شود.

قاسم‌زاده همچنین با تاکید بر خوابیدن به پهلوها نیز اظهارداشت: هنگام خوابیدن توجه کنید که سر از بدن بالاتر قرار گیرد تا میکروارگانیسم‌ها بلعیده نشوند.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تا کنون به ۱۵۷ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

بر اساس آخرین آمار اعلامی تا ۲۵ اسفندماه از میان تعداد کل نمونه‌های فرستاده شده به انستیتو پاستور از شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل، تاکنون جواب ۴۶۹ مورد مثبت قطعی و همچنین از بین متوفیان بیماری‌های تنفسی نتیجه آزمایش ۴۶ مورد مثبت بوده است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بهداشتی و درمانی چین دانشگاه علوم پزشکی عضو هیات علمی دانشگاه فشار خون بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دهان شویه مسواک زدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۹۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز

بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: پیرو گزارش واصله به واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان در خصوص حمل ۳ لاشه دام سبک با ماشین شخصی از کشتارگاه دام شهرداری به محل قصابی، واحد متخلف با دستور دادستانی و حضور کارشناسان دامپزشکی و پلیس اماکن پلمب گردید.

بهروز حقیقی با اشاره به اینکه هر گونه کشتار دام خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی کشتار غیر بهداشتی تلقی می‌گردد گفت: حمل و نقل دام کشتار شده در کشتارگاه می‌بایست با ماشین سردخانه دار دارای مجوز دامپزشکی انجام شود است و در غیر اینصورت تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌گردد و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با واحد‌های متخلف از طریق مراجع قانونی برخورد می‌نمایند.

حقیقی می گوید: شهروندان محترم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نشان دامپزشکی درج شده بر روی محصولات خریداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز در پایان به عرضه کنندگان متخلف فرآورده‌های خام دامی هشدار داد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دامپزشکی که سلامت و بهداشت عمومی مصرف کنندگان را به خطر بیندازند با قاطعیت برخورد خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود