Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت:اخذ مالیات از خانه های خالی در راستای اجرای عدالت است.

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، بابیان اینکه اخذ مالیات از خانه های خالی قانونی است که در سال  94 تصویب شده است و تاکنون بلاتکلیف مانده است، گفت: در شرایط فعلی که کشور دچار مشکل است اجرای این قانون می تواند درآـمد مناسبی برای دولت ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با بیان اینکه اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی بخشی از هرج و مرج بازار مسکن را ساماندهی می کند، ادامه داد: قطعابخشی از تلاطم بازار مسکن ناشی از انباشت خانه های خالی و در پی آن بر هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وجود بیش از 2.5میلیون خانه خالی در کشور گرانی و رشد حباب قیمت ها را در بر دارد، تصریح کرد: دولت با اخذ مالیات از خانه های خالی علاوه بر ساماندهی بازار مسکن به کسب درآمدی از این طریق نیز موفق خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه شناسایی خانه های خالی از سکنه سخت نیست، افزود: دولت باید با اجرایی کردن قانون اخذ مالیات از خانه های خالی به احتکار مسکن و در نتیجه تبعات بعدی آن پایان دهد.

رضایی کوچی با بیان اینکه در صورت اجرای این قانون افراد نمی‌روند پول خود را صرف ساخت‌وساز کنند و تعادل در بخش مسکن را برهم زنند و هم دولت با مشکل مواجه نمی‌شود و هم میزان عرضه و تقاضا به تعادل می‌رسد، اظهار داشت: امروزه در تمام دنیا به‌خصوص کشورهای توسعه‌یافته، هر کسی حق دارد یک خانه داشته باشد اما اگر بیشتر از یک خانه خریداری کرد باید 40 درصد مالیات به دولت دهد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه در کشور ما بعضی از افراد بیش از چند خانه خالی دارند و هیچ مالیاتی در قبال آن پرداخت نمی‌کنند؛ به‌منظور ایجاد عدالت باید از افرادی که بیش از یک خانه دارند مالیات گرفته شود.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نماینده مجلس اخذ ماليات ها خانه های خالی اخذ مالیات از خانه های خالی رئیس کمیسیون عمران مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۹۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره روند ساخت مسکن در کشور گفت: یک مقداری با آن تعدادی که برای ساخت مسکن در کشور مطرح شده فاصله داریم البته فوت وزیر سابق راه و شهرسازی هم در این زمینه بی‌تاثیر نبود همچنین یک مقداری هم بر روی شیوه کار مسئله پیش آمد که الان حل شده، اما تنها چیزی که باقی مانده، همکاری بانک‌ها است.

وی اظهار کرد: اگر بانک‌ها بیایند و سهم خود را بدهند جهش خیلی خوبی در ساخت مسکن به‌وجود خواهد آمد.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: بانک مرکزی و شورای عالی مسکن گام‌هایی را برداشته‌اند و میزان وامشان قبلا صفر بود، اما الان وامشان بین ۱۵، ۱۶ و ۱۷ درصد است البته بانک‌های خصوصی میزان وامشان صفر است و در این زمینه باید کاری انجام شود، چون اگر وامی نباشد اصلا کاری انجام نمی‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس تصریح کرد: می‌توان تا آنجایی که امکان‌پذیر است زمین را به مردم بدهیم و به‌جای آن وام ندهیم البته قبلا هم این کار انجام می‌شده است لذا از این سیاست وزارت راه استقبال می‌کنیم تا در شهر‌هایی که امکانش وجود دارد زمین رایگان بدهند تا مردم خود خانه بسازند و شعار سال مبنی بر جهش تولید و مشارکت مردم را محقق کنیم.

شاکری اظهار کرد: زمین اگر برای فرد باشد مردم شده باشد که ماشین و طلای خود را بفروشند این کار را می‌کنند تا خانه خود را بسازند و در آن زندگی کنند بنابراین باید این امر در اولویت اول باشد، چون در همکاری نکردن بانک‌ها دادن زمین رایگان به مردم برای اینکه خودشان ذیل نظارت شهرداری‌ها و نظام مهندسی اقدام به ساخت و ساز کنند بهترین کار است.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان‌کرد: فاصله آورده مردم و تسهیلات بانکی با قیمت تمام شده معنادار است و اگر فکری برای آن نکنیم مردم باز گرفتار می‌شوند یعنی یک جایی می‌گویند برویم آن را به دلال‌ها بفروشیم یا اینکه نرخ سود را در ۱۸ درصد نگه داریم، چون تعدادی از مردم نمی‌توانند از آن استفاده کنند بنابراین اهدای زمین رایگان به مردم و آمدن بانک‌ها برای انجام کار سرعت ساخت‌وساز را بالا می‌برد.

وی تاکید کرد: به نظرم تصمیمات درستی اتخاذ شده و باید با سرعت کار را جلو ببریم همچنین به ازای تخریب یک واحد فرسوده حداقل می‌توان سه واحد ساخت لذا باید برای بافت‌های فرسوده فکری کرد تا بخشی از مشکلات شهر‌های بزرگ حل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • اخطار به صاحبان خانه های خالی برای پرداخت مالیات
  • مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی
  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان و فراریان مالیاتی دانه درشت
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است