Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، شمار قربانیان کرونا در جهان روز سه‌شنبه ۲۷ اسفند از ۷۵۰۰ نفر گذشت و شمار مبتلایان نیز از ۱۸۲ هزار نفر فراتر رفت. هم‌اکنون بیش از ۱۶۰ کشور با این ویروس دست به گریبان هستند. چین با دو هزار و ۲۳۰ نفر، ایتالیا با ۲ هزار و ۱۵۸ نفر و ایران با ۹۸۸ نفر بیشترین شمار قربانیان را دارند، البته بر اساس تحقیقات رادیو فردا، شمار قربانیان در ایران حداقل ۱۵۰۰ نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اسپانیا در رتبه چهارم از نظر شمار قربانیان دارد و تاکنون ۵۱۰ نفر در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.دولت‌های آمریکا، و اسپانیا بسته‌های اقتصادی حمایتی برای مقابله با پیامد‌های ویروس کرونا ارائه کردند.دولت دونالد ترامپ یک بسته اقدامات و محرک‌های اقتصادی یک تریلیون دلاری را برای مقابله با پیامد‌های ویروس کرونا به کنگره آمریکا ارائه کرده است.

 

مردم انگلیس در مترو

خبرگزاری فرانسه روز سه‌شنبه هم از تخصیص ۱۰۰ میلیارد یورو از طرف دولت اسپانیا برای اعطای وام به بخش تجاری خبر داده تا تبعات اقتصادی این بحران را کاهش دهد.

همچنین اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است ورود افرادی را که شهروند این اتحادیه نیستند، دستکم برای مدت ۳۰ روز ممنوع کند. دولت آلمان نیز به پلیس فدرال دستور داده است، از ورود کسانی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیستند به خاک آلمان جلوگیری به عمل آورد.

این خبر را آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، شامگاه سه‌شنبه ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) در برلین پس از ویدیو کنفرانسی با دیگر سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعلام کرد.فرودگاه‌های هامبورگ و فرانکفورت به فوریت از ورود مسافران از کشورهای خارج از حوزه اتحادیه اروپا ممانعت به عمل خواهند آورد. مرکل گفت که با وجود اقداماتی که برای مدیریت مرزها صورت می‌گیرد، مهم است که "جریان آزادانه کالاها ادامه داشته باشد". او افزود که در حال حاضر مشکلاتی در این عرصه وجود دارد.

از سوی دیگر استیو منوچن، وزیر دارایی آمریکا گفته کاخ‌سفید طرحی در پاسخ به مشکلات معیشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا مساعده نقدی برای شهروندان آمریکایی به کنگره ارایه کرده است. در صورت نهایی شدن دولت بنا دارد ظرف دو هفته آینده چک‌های حمایتی را از طریق پست برای همه آمریکایی‌ها ارسال کند. همزمان شمار جان باختگان کرونا ۲۰۱۹ در آمریکا از مرز ۱۰۰ نفر گذشت.

منوچن که روز سه‌شنبه، ۱۷ مارس، در کاخ سفید و در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری، در کنار او ایستاده بود به خبرنگاران گفت: "ما در پی آنیم که فورا ارسال این چک‌ها را آغاز کنیم. "

کمک نقدی بخشی از طرح جامع کاخ‌سفید برای مقابله با مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا است که دولت آمریکا می‌گوید شامل یک بسته بودجه‌ای ۱۰۰۰ میلیارد (یک تریلیون) دلاری است و اکنون دولت و کنگره در حال رایزنی درباره جزئیات آن هستند. این تازه‌ترین تصمیم دولت دونالد ترامپ برای کاستن از خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا ۲۰۱۹ است که روز سه‌شنبه آمار مبتلایان به آن در آمریکا به ۵۲۰۰ نفر رسید.

مقام‌های آمریکایی در حال پیدا کردن بهترین روش برای تزریق بسته‌های حمایتی هستند چرا که اقدامات سراسری برای توقف آمد و شد‌های روزانه و تعطیلی مدارس، رستوران‌ها، مغازه‌ها صد‌ها میلیون آمریکایی را خانه‌نشین کرده و بزرگترین اقتصاد جهان را به حالت سکون کشانده است.   منابع: رادیو اروپای آزاد - دویچه وله - بی بی سی - دیلی میل

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اروپا شنگن شینگن اتحادیه اروپا کرونا کروناویروس کووید 19 اتحادیه اروپا شمار قربانیان روز سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۹۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سوال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

به گزارش ایلنا، کنعانی افزود: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آن‌ها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آن‌ها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

دیگر خبرها

  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم
  • شمار کودکان جان باخته در غزه،بیشتر از تمام جنگ‌های ۴ سال اخیر است
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • سرکوب جنبش‌های دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • حمایت دانشگاهیان قائمشهر از قیام جهانی دانشجویان
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • اجتماع دانشجویان قائم شهر در حمایت از قیام جهانی دانشجویی
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه