Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@20:44:20 GMT

کسری بودجه ۱۷۰ میلیارد دلاری عربستان در ۲۰۲۰

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۰۹۵۴۷

کسری بودجه ۱۷۰ میلیارد دلاری عربستان در ۲۰۲۰

اگر قیمت نفت حدود ۳۰ دلار در هر بشکه بماند، کسری بودجه عربستان در سال ۲۰۲۰ به ۲۲.۱ درصد می‌رسد که حدود ۱۷۰ میلیارد دلار می‌شود.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، سقوط قیمت نفت ضربه مضاعفی به دولت های عرب حاشیه خلیج فارس که قبلاً تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته بودند، زد و حالا این کشورها گزینه های چندانی برای مدیریت ثبات مالی خود و حفاظت از اقتصادشان ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی عربستان، بزرگترین اقتصاد عرب که جنگ قیمت نفت را با روسیه بر سر سهم بازار به راه انداخت با چالش های بسیاری روبه روست.

بیشتر بخوانید نامه سناتورهای آمریکایی به‌ بن‌سلمان درباره نفت

در آخرین سقوط قیمت نفت در سال 2014، اقتصادهای عرب که وابسته به صادرات انرژی هستند مجبور شدند یارانه های خود را پایین بیاورند، مالیات وضع کنند و سیستم‌های رفاهی را کوچکتر سازند.

 ولی حالا با تمرکز بر فعالیت های محرک اقتصادی و کاهش تاثیر آن بر عموم مردم، شیوع ویروس کرونا کار را برای دولت های شورای همکاری خلیج فارس در افزایش مالیات و کاهش یارانه ها سخت‌تر کرده است.

 اگر قیمت نفت افزایش پیدا نکند، اکثر این کشورها مجبورند از ذخایر مالی خود استفاده کنند. آنها می توانند هزینه های سرمایه ای را پایین بیاورند تا کسری بودجه شان تامین شود یا با افزایش بدهی برای خود زمان بخرند.

 اما ذخایر مالی مدت طولانی دوام نمی آورند یعنی دولت ها مجبور می شوند هزینه های خود را کاهش دهند.

 تفاوت های بسیاری بین این شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس وجود دارد.

 اقتصاد قطر وابسته به صادرات گاز طبیعی مایع است بنابراین کمتر به طور مستقیم تحت تاثیر قیمت نفت قرار دارد. در حالیکه تولید کنندگان کوچک‌تر نفت مثل عمان و بحرین در برابر نوسانات قیمت آسیب‌پذیرتر هستند.

 قیمت نفت بین 30 تا 40 دلار در هر بشکه در سال جاری میلادی می تواند ده ها میلیارد دلار از درآمد تولیدکنندگان خلیج فارس را کم کند.

 کسری بودجه عربستان سعودی در 2020 احتمالاً تا 16.1 درصد افزایش می یابد، در حالی که قبلا با نفت بشکه ای 40 دلار 6.4 درصد پیش‌بینی شده بود.  اگر قیمت نفت حدود 30 دلار در هر بشکه بماند، این کسری بودجه به 22.1 درصد می‌رسد که حدود 170 میلیارد دلار می‌شود.

 بر خلاف کشورهای کوچکتر، عربستان می‌تواند تا حدی کاهش قیمت نفت را با افزایش تولید نفت جبران کند. ولی منابع در هفته گذشته اعلام کردند ریاض از آژانس های دولتی خواسته حداقل 20 درصد بودجه خود را کاهش دهند.

 امارات، کویت و قطر که ذخایر مالی بیشتری نسبت به عربستان دارند، می‌توانند کاهش قیمت نفت را به مدت بیشتری تحمل کنند.  دولت‌های این کشورها می‌توانند وام بیشتری بگیرند یا نقدینگی خود را با فروش سرمایه هایشان بالا ببرند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا قطر روسیه خلیج فارس شورای همکاری خلیج فارس رویترز امارات شورای همکاری خلیج فارس عربستان سعودی نفت قیمت نفت میلیارد دلار کسری بودجه خلیج فارس قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۹۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۶ ارديبهشت

ایتنا - بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، بایننس، بر اساس داده‌های آتی، زمان اوج بیت‌کوین در این صرافی را نشان داد.
تحلیلگر پلتفرم تحلیل زنجیره‌ای کریپتو کوانت، حرکات آتی سرمایه‌گذاران فردی در بایننس را بررسی و بر افزایش نرخ‌های تامین مالی در این صرافی تاکید کرد. وی دریافت که افزایش موقعیت‌های خرید می‌تواند نشان‌دهنده اوج باشد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این تحلیلگر به سرمایه‌گذاران هشدار داده است که محتاط باشند. وی خاطرنشان کردکه الگوهای مشابه در گذشته با کاهش کوتاه‌مدت همراه بوده است.

از آنجایی که بایننس یکی از بهترین مراکز مبادلات مبتنی بر افراد است، داده‌ها نشان ‌می‌دهد که سرمایه‌گذاران فردی بایننس موقعیت‌های خرید را ایجاد کرده‌اند و از نظر تاریخی، افزایش موقعیت‌های (پوزیشن) طولانی در بایننس اغلب به معنای اوج است.

به گزارش کریپتو، پس از انتشار داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده در روز جمعه، بازار ارزهای دیجیتال شاهد افزایش قابل توجهی بود که اشتها را برای موقعیت‌های طولانی افزایش داده است. بر اساس داده‌های کوین گکو، بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۹ درصد افزایش یافته است و در زمان نگارش این مطلب با قیمت ۶۴هزار و ۲۰۰ دلار معامله می‌شود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۰.۲۱ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۳۲ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵.۰۷ میلیارد دلار است که ۲۵.۴۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۹۵ میلیارد دلار است که  ۸.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۰.۰۵ میلیارد دلار است که ۹۰.۸۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۶۳ هزار و ۲۹۴.۹۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۳ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۰۲ درصد کاهش
۲- اتریوم
قیمت: ۳۰۸۹.۲۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۵ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۴۹ درصد کاهش
۳- تتر
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۷ درصد افزایش
۴- بایننس کوین
قیمت: ۵۸۱.۶۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۲.۸۰ درصد کاهش
۵-  سولانا
قیمت: ۱۴۴.۴۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۵۴ درصد افزایش
۶- یو اس دی کوین
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش
۷-  ریپل
قیمت: ۰.۵۲۸۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۳ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۲۵ درصد افزایش
۸- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۵۸۶ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۵.۵۹ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۹۰ درصد افزایش
۹ – تون کوین
قیمت: ۵.۶۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۲.۸۶ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۲.۴۹ درصد افزایش
۱۰-  کاردانو
قیمت: ۰.۴۵۵دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۷۶ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۳.۹۹ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۶ ارديبهشت
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد