Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@23:24:42 GMT

نوروز امسال کسی میزبان ما نیست، در خانه بمانیم!

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۰۹۵۷۱

نوروز امسال کسی میزبان ما نیست، در خانه بمانیم!

با توجه به شرایط بحرانی که کشور با آن دست و پنجه نرم میکند، چند روزی است که پویشی با نام "در خانه بمانیم" در سطح شهرها به راه افتاده تا شاید از این طریق، کرونا این مهمان ناخوانده و نامبارک رختش را از کشور ببندد و برود. کاش مردم نیز در این روزها به هم رحم کنند و به پویش در خانه بمانیم پایبند باشند.

به گزارش خبرنگار پول نیوز، با شیوع ویروس کرونا، در بین مردم کشورمان «در خانه بمانیم» به راه افتاده است و بسیاری از افراد با رعایت نکات بهداشت فردی و اجتماعی، به این پویش احترام می‌گذارند و برای شکست و مقابله با این ویروس در خانه‌هایشان می‌مانند اما؛ در این میان، هستند بسیاری از افرادی که این موضوع را جدی نگرفته‌ و با رعایت نکردن نکات بهداشتی برای خرید و کارهای غیر ضروری به خیابان‌ها آمده‌اند و بهداشت جامعه را به خطر می‌اندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصور کنید امروز ۲ ماه آینده است و عده ای عزیزی یا عزیزانی را به علت ابتلا به این ویروس از دست داده اند. آنها به شدت غمگین هستند و آرزو می کنند که ای کاش این بیماری را جدی می گرفتند و زمان به ع۲ ماه قبل بازمی گشت و از خانه بیرون نمی آمدند و به دیگر اعضای خانواده هم اجازه خروج نمی دادند تا به این بیماری مبتلا نمی شدند و اما امروز آرزوی آنها برآورده شده، زمان به عقب بازگشته، به همین دلیل می بایست در خانه بمانند و بهار زیباتری را تجربه کنند.
بنابراین در چنین روزهایی «در خانه ماندن» معنای بیشتری پیدا کرده است چراکه حضور یک مهمان ناخوانده و نادیدنی خیلی از داشته‌های مردم را به آنها یادآوری کرده است. گویی برای این نسل فرصتی ایجاد شد تا قدر داشته‌هایشان را بیشتر بدانند و این اتفاق هم جز ماندن در خانه عملی نمی شود زیرا تجربه کشوری ماندن چین نشان داد که اگر می خواهیم بر ویروس کرونا غلبه پیدا کنیم می بایست برای یک مدت در خانه بمانیم تا اگر باور داریم که جان انسان‌ها باارزش‌ترین چیز است و بزرگ‌ترین سرمایه‌ی هر ملتی سرمایه‌ی انسانی آن است، می بایست به کمک هم، نگذاریم که به سادگی و با سهل‌انگاری این سرمایه را از دست بدهیم.
در همین راستا و براساس همین پویش ارگان های متعددی دست به کار شده و به کمک این پویش آمدند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: «به‌منظور تقویت پویش در خانه بمانیم، طرحی را با اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای اجرای جشنواره در فضای مجازی در نوروز 99 پیش‌بینی کرده‌ایم.»
او خاطرنشان کرد: «این جشنواره فضای مجازی شامل بخش‌های صنایع‌دستی، نقاشی، سفره هفت‌سین، قصه‌گویی و نوروز خوانی باهدف غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها در نوروز 99 خواهد بود.»
معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان اصفهان از راه‌اندازی تور مجازی بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان اصفهان در نوروز 1399 خبر داد.
او افزود: «بر اساس این طرح، گردشگران می‌توانند با مراجعه به پایگاه الکترونیکی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان به آدرس www.isfahancht.ir اطلاعات مورد نیاز خود درباره جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان را به صورت فیلم، تصویر و مطالب نوشتاری دریافت کنند.»
رییس سازمان بسیج فرهنگیان البرزگفت: پویش درخانه بمانیم فرهنگیان با شعار" ما کرونا را شکست می دهیم" در فضای مجازی با تاکید برخانه ماندن شهروندان دراین استان کلید خورد.
وی بیان داشت: دراین پویش به مردم یادآوری شده است که بیایید با کمترین هزینه و با قرنطینه خانگی، جان خود و خانواده‌هایمان را نجات دهیم.
مدیر کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان تهران گفت: «طرح گردشگری مجازی " تهران را در خانه ببینیم " از تاریخ 2 الی 13 فروردین ماه 99 به منظور معرفی جاذبه های فرهنگی و تاریخی استان تهران اجرا می شود.»
او افزود: «قطعا تمام برنامه های تهرانگردی که برای شهروندان در ایام نوروز پیش بینی کرده بودیم بعد ازاعلام شرایط عادی از سوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا با همان کیفیت برگزار خواهیم کرد.»
در چنین شرایطی که کشور با ویروس کرونا درگیر شده و بهترین راه شکست این ویروس هم ماندن در خانه است، کمپین‌هایی در اینستاگرام تشکیل شده تا مردم را تشویق کنند که در خانه بمانند. یکی از این کمپین ها #نوروز_خانه است؛ کمپینی که زیر نظر شهرداری تهران و خانه سینما ایجاد شده و از مردم می خواهد که در خانه بمانند. در این کمپین گفته شده که نوروز امسال را در خانه خودمان می مانیم تا همگی، سالم بمانیم.   آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرهای شمالی ایران بسیار گسترده است و از طرفی هم ورود مسافران به این شهرها باعث شده تا شیوع آن بیشتر از دیگر مناطق کشور باشد. به همین دلیل از طرف گروه ها و سمن های مختلف تاکید می شود که مردم و مسافران به این شهرها مسافرت نکنند تا از شیوع کرونا جلوگیری شود. از این رو به کمپین #نوروز_خانه پیوسته اند. یکی از آنها آموزشگاه سینمایی هنر هفتم بندر انزلی است که در صفحه اینستاگرام خود به این کمپین پیوسته و تاکید کرده که مردم نوروز را در خانه بمانند تا از شیوع کرونا جلوگیری شود.  
کانون مادر و کودک تهران یکی دیگر از گروه هایی است که به کمپین #نوروز_خانه پیوسته است.  این کانون در صفحه اینستاگرام خود با انتشار کلیپی از این کمپین تاکید کرده که به خصوص در چهارشنبه سوری در خانه بمانیم و امسال آتیش نمی سوزونیم.

صفحه اینستاگرام لبخند سلامت وابسته به اداره کل سلامت شهردار تهران با پیوستن به کمپین #نوروز_خانه در این صفحه نوشته: عزیزم عیدت مبارک. عیدی من به تو سلامتیست. نوروز امسال را در خانه خودمان می مانیم تا همگی، سالم بمانیم.
با توجه به اینکه کرونا خطری است که متوجه همه افراد جامعه شده، همه گروه ها و قشرها هم نسبت به آن حساس شده اند و هرکدام سعی می کند تا به نوبه خود در شکست این ویروس سهیم باشد. به همین دلیل هم با پیوستن به کمپین #نوروز_خانه می خواهند به مردم اعلام کنند که برای سلامتی خود و دیگران ارزش قائل باشند. بنیاد سینمایی فارابی یکی از این گروه ها است که در صفحه اینستاگرام خود به این کمپین پیوسته و با انتشار کلیپی از مردم دعوت کرده برای شکست کرونا در ایام نوروز در خانه های خود بمانند.   نوروز امسال در خانه می‌مانیم، این بهترین راهکاری برای مقابله با ویروس کرونا است؛ یعنی مردم می‌بایست برای یک دوره کوتاه در خانه‌ بمانند تا با سهل‌انگاری گرفتار این بیماری نشوند و بهار زیباتری را تجربه کنند.
 
 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: خانه کرونا عیدی ویروس گردشگری مجازی صفحه اینستاگرام خانه بمانیم خانه بمانند نوروز امسال صنایع دستی نوروز خانه گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۹۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود

ایسنا/هرمزگان معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور ‌با اشاره به تصفیه‌خانه در حال احداث بشاگرد گفت: با توجه به اهمیت پروژه و بهره‌مندی جمعیت زیادی از مردم بشاگرد از اجرای این طرح در تلاش هستیم تا اوایل تیرماه آبگیری این تصفیه‌خانه انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان؛ ذوالفقار مهدی‌زاده امروز (نهم اردیبهشت ماه ) در ‌بازدید از تصفیه‌خانه در حال احداث بشاگرد که مدیر عامل آبفای هرمزگان و فرماندار بشاگرد حضور داشتند، اظهار داشت: با توجه به اهمیت پروژه و بهره‌مندی جمعیت زیادی از مردم بشاگرد از اجرای این طرح در تلاش هستیم تا اوایل تیرماه آبگیری این تصفیه خانه انجام شود.

وی میزان ظرفیت این تصفیه‌خانه را ۱۷۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: پیشرفت این پروژه از لحاظ کمی و کیفی قابل قبول است و طی دو سال گذشته با تامین منابع مالی، تکمیل این پروژه سرعت گرفته است و تلاش می‌کنیم اعتبارات مورد نیاز این پروژه را تخصیص دهیم.

معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور ادامه داد: بخشی از اعتبارات این پروژه نیز از محل مولدسازی با تلاش استاندار انجام خواهد شد که انتظار داریم با پیگیری‌ها این مهم به سرانجام برسد.

 در این بازدید همچنین عبدالحمید حمزه‌پور، پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه بشاگرد را ۴۶ درصد عنوان کرد که ارزش فعلی آن ۴۰۰ میلیار تومان است.

وی با قدردنی از نگاه بلند و حمایت‌های وزیر نیرو، مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب و استاندار هرمزگان ادامه داد: در حال حاضر از طریق نصب پکیج اضطراری، ۳۰ لیتر بر ثانیه آب تولید و برای تامین آب یک شهر ۹ روستا پمپاژ می‌شود.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آمریکا و اسرائیل دو روی یک سکه
  • ژابی آلونسو: می‌خواهیم شکست ناپذیر بمانیم
  • نتایج روز سوم از دور برگشت مرحله گروهی لیگ بسکتبال امید
  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • یک گام تا بازگشت جام به خانه / ایران- تایلند؛ فردا ساعت ۱۴:۳۰ در فینال جام‌ملت‌های فوتسال آسیا
  • یک گام تا بازگشت جام به خانه
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!