Web Analytics Made Easy - Statcounter

اربابی تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته از سوی بیمه سلامت خراسان جنوبی در خصوص پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی اربابی» امروز (۲۸ اسفند) به رسانه های گروهی اظهار کرد: تلاش  ایثار و از خودگذشتی پزشکان و تمامی کارکنان بخش بهداشت و درمان استان در خط مقدم مبارزه با کرونا قابل تقدیر و قدرانی است و اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی نیز در راستای رسالت قانونی خود و بمنظور حمایت و پشتیبانی از کارکنان حوزه سلامت و صیانت از بیمه شدگان در برابر بیماری کرونا، تمهیداتی را اندیشیده که امیدواریم با تلاش همه مسئولان کشور و زحمات کارکنان حوزه سلامت موفق به شکست ویروس کرونا شده و از این بحران نیز سربلند بیرون آییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی به برخی از اقدامات اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت پیشگیری از سرایت و شیوع ویروس کرونا و صیانت از سلامت بیمه شدگان، بمنظور کاهش مراجعات حضوری بیمه شدگان به دفاتر پیشخوان جهت تعویض دفترچه، اعتبار دفترچه های تمامی بیمه شدگان (بجز صندوق ایرانیان) که اعتبار آنها از ابتدای اسفندماه منقضی شده است، در صورت داشتن نسخه سفید، بدون نیاز به مراجعه، تمدید شده و تا پایان فروردین ماه 1399 معتبر بوده و می توانند از خدمات بهره مند شوند.

 

وی ادامه داد: به منظور تسهیل در شناسایی و درمان بیماران کرونایی تحت پوشش صندوق بیمه ای سایر اقشار-نظام ارجاع 1(مددجویان کمیته امداد)، تا اطلاع ثانوی علاوه بر نسخ تجویزی توسط پزشک خانواده این بیمه شدگان، نسخ تجویز شده پزشکان عمومی شاغل در مراکز تعیین شده برای پذیرش بیماران مشکوک و یا مبتلا به کرونا (مشتمل بر اورژانس بیمارستانها، مراکز معین و مراکز 16 ساعته خدمات جامع سلامت) و نیز کلیه متخصصین عفونی و داخلی، اعم از طرف قرارداد یا غیر طرف قرارداد بدون نیاز به ارجاع توسط پزشک خانواده قابل قبول می باشد و داروخانه ها و مراکز پاراکلینیک مجاز به ارائه خدمات به اینگونه بیماران می باشند.

 

اربابی افزود: افزایش سقف تایید نسخ داروهای پرونده ای در سامانه تایید خدمات از 60 میلیون ریال به 80 میلیون ریال در داروخانه ها برای کاهش تردد بیماران ، کاهش زمان انجام آزمون وسع افراد با بیماری کرونا از یک ماه به 24 ساعت، تایید فیزیوتراپی با هماهنگی اداره کل در محل فیزیوتراپی، افزایش زمان ارسال و تحویل مدارک خسارت متفرقه بیمه شدگان از 6 ماه به 8 ماه ، تمدید 2 ماهه پرونده های داروهای مرتبط با درمان بیماران دیابتی، ام اس، متابولیک، هپاتیت، پوکی استخوان، دیالیز صفاقی، پرفشاری ریه وداروهای بیولوژیک بجز ریتوکسی مب به صورت مکانیزه توسط ستاد سازمان و همچنین صدور دفترچه المثنی و زودتر از 3 ماه در محل دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با هماهنگی اداره کل و بدون نیاز مراجعه بیمه شدگان به اداره کل و ادارات بیمه سلامت شهرستان های تابعه از دیگر اقدامات اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی برای کاهش و پیشگیری از شیوع کرونا ویروس است.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان تصریح کرد: برای افزایش آگاهی درباره پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، کاهش مراجعه بیماران به مراکز درمانی، کاهش استرس در جامعه و ارائه راهنمایی‌های لازم درباره اقدامات بهداشتی- درمانی این بیماری، قابلیت جدید پاسخگویی به سوالات مردم درباره بیماری کرونا در سامانه ۱۶۶۶ بیمه سلامت افزوده شد.

 

وی با بیان اینکه یکی از الزامات اساسی پیشگیری و مراقبت از بیماران مشکوک و یا مبتلا به کووید 19، کنترل زنجیره انتقال، ثبت اطلاعات و پیگیری بیماران است، گفت: به این منظور درگاه غربال الکترونیکی سلامت به نشانی salamat.gov.ir توسط وزارت بهداشت ایجاد شده که در این درگاه خود اظهاری توسط افراد جامعه صورت گرفته و پیگیری موارد مشکوک به صورت فعال توسط واحدهای بهداشتی و درمانی انجام خواهد شد.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در پایان برای پیشگیری و کمک به سلامت جامعه از کلیه مردم و هم استانی های عزیز درخواست کرد در خانه بمانند و از سفرها و جابجایی های غیرضرور خوددرای کنند.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمهیدات مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی کل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیماری کرونا ویروس کرونا بیمه شدگان اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۹۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها

قناعت استاندار خراسان جنوبی در همایش استانی شورا‌ها با تاکید بر این که اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا اقدامات جهش زا انجام دهند؛ گفت: اعضای شورا‌ها می‌توانند با شناسایی سرمایه گذاران و بهره گیری از ظرفیت آنان در منطقه جهش اقتصادی ایجاد کنند و عمران و آبادانی منطقه را به بار بیاورند.

وی بر تسلط هر چه بیشتر اعضای شورا‌ها بر قوانین و مقررات تاکید کرد و افزود: اعضای شورا‌ها وحدت و انسجام شان را حفظ کنند و منافع عمومی مردم را در نظر گیرند.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم گفت: از ظرفیت شورا‌ها باید به نحو مطلوب استفاده کرد و با توجه به شعار سال از توانمندی آنان در امور اقتصادی بهره برد.

همچنین اعضا شورا‌های اسلامی شهرستان‌ها به نمایندگی مشکلات شهرستان‌ها و روستا‌ها را بیان کردند.

قدردانی از شورا‌های برتر استان هم از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد