Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت، مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از انجام بیش از یک میلیون بازرسی از بازار کالا و خدمات اساسی طی 11 ماه اول سال جاری با همکاری بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، سیدجواد احمدی با اشاره به عملکرد سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور در مورد تشدید طرح بازرسی و نظارت بر بازار کالاهای اساسی منتخب طی 11 ماهه سال جاری گفت: هیچ مشکلی برای تأمین کالاهای اساسی و ضروری در کشور وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت، مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام اینکه به منظور نظارت هر چه بیشتر بر بازار کالاهای اساسی از جمله لبنیات، برنج، میوه و تره بار، کالاهای پروتئینی، روغن نباتی، شوینده‌ها و انبار و سردخانه‌ها، طی این مدت، یک میلیون و 156 هزار و 531 مورد بازرسی توسط بازرسان سازمان‌های صمت استان‌ها صورت گرفته که از تعداد کل این بازرسی‌ها برای 3 هزار و 635 واحد صنفی، تولیدی و عرضه کننده اقلام لبنی پرونده تخلف تشکیل که برای صدور رأی به ادارات کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
وی میزان جرایم ریالی برای متهمان این تعداد پرونده را 16 میلیارد و 416 میلیون و 499 هزار ریال عنوان و در مورد نظارت بر بازار میوه و تره بار، بیان داشت : در همین مدت مجموع تعداد 254 هزار و 176 مورد بازرسی از سطح انبارها، سردخانه‌های محل نگهداری میوه، میادین اصلی و بازارهای میوه و تره بار شهرداری و واحدهای صنفی مرتبط صورت گرفته است.
احمدی همچنین به اقدامات تعزیری در این باره و تشکیل 16 هزار و 272 مورد پرونده تخلفاتی به ارزش 521 میلیارد و 227 میلیون و 768 هزار و 901 ریال اشاره کرد و افزود: تعداد 182 هزار و 353 مورد بازرسی از واحدهای عرضه کننده کالاهای پروتئینی از جمله گوشت قرمز و مرغ در بازار و تشکیل 9 هزار و 666 مورد پرونده تخلف به ارزش 521 میلیارد و 538 میلیون و 496 هزار و 824 ریال، از دیگر اقدامات سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور طی این مدت است.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت، مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان همچنین با اشاره به اینکه بیش از 73 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی عرضه کننده تخم مرغ در سراسر کشور انجام شده است، متذکر شد: از مجموع بازرسی‌های انجام شده طی این مدت، تعداد 3030 فقره پرونده تخلف به ارزش 6 میلیارد و 162 میلیون و 971 هزار و 436 ریال تشکیل شده است که برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح استان‌ها ارسال شده است.
وی در تشریح بازرسی از واحدهای خرده فروش و عمده فروش برنج طی 11 ماهه سال جاری گفت : طی این مدت به منظور تنظیم بازار برنج با همکاری بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف استان‌ها، در مجموع تعداد 126 هزار و 622 مورد بازرسی از واحدهای عرضه کننده برنج در سطح کشور، 5 هزار و 241 مورد پرونده با ارزش ریالی یک هزار و 532 میلیارد و 681 میلیون و 778 هزار ریال تشکیل شده است.
احمدی در ادامه با ارائه آمار آخرین بازرسی‌های انجام شده از بازار قند و شکر اظهار داشت: در این بازه زمانی 126 هزار و 536 مورد بازرسی صورت گرفته که نتیجه این بازرسی‌ها منجر به تشکیل پرونده تخلف برای 6 هزار و 141 واحد صنفی به ارزش 167 میلیارد و 970 میلیون و 705 هزار و 392 ریال شده است.
وی گفت: در ضمن بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها به منظور جلوگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب، طی این مدت، با بازرسی از تعداد 91 هزار و 298 واحد عمده، خرده و انبارهای نگهداری روغن نباتی، تعداد 2 هزار و 931 واحد متخلف را به اتهام گرانفروشی و عدم عرضه، شناسایی و پس از انجام تحقیقات تکمیلی با پرونده‌های تخلف جداگانه جمعاً به ارزش بیش از 32 میلیارد ریال به هیأت‌های رسیدگی به تخلفات صنفی معرفی کردند.
این مقام مسئول ادامه داد: به منظور کنترل و نظارت بر نحوه فعالیت انبار و سردخانه‌های سراسر کشور در این مدت مورد اشاره، جمعا 63 هزار و 395 مورد بازرسی توسط بازرسان سازمان‌های صمت کشور انجام شده که حاصل آن ، تشکیل 263 فقره پرونده تخلف به ارزش یک هزار و 99 میلیارد و 55 میلیون و 686 هزار و 461 ریال می‌باشد. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد؛ در بازرسی‌های صورت گرفته از واحدهای تولید، پخش، عمده فروش و خرده فروش پودر شوینده و سایر شوینده‌ها، طی این مدت پرونده 2 هزار و 402 واحد متخلف به ارزش بیش از 13 میلیارد ریال کشف و به تعزیرات ارجاع شده است.
احمدی با بیان این ‌که سازمان حمایت در برخورد با اخلالگران اقتصادی مسامحه‌ای نخواهد داشت در گفت‌وگو با فارس، تاکید کرد: در شرایط کنونی کشور، این سازمان با هماهنگی دیگر سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و ظرفیت بازرسی اتاق‌های اصناف، نظارت ویژه و مستمر بر تأمین، توزیع و قیمت کالاها و سایر اقلام پرمصرف را در دستور کار خود دارد.
وی از هم وطنان در سراسر کشور درخواست کرد؛ همچون گذشته در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه گران فروشی، احتکار و اختفاء، عدم اعلام موجودی، عرضه خارج از شبکه و عدم صدور فاکتور مراتب را از طریق شماره تلفن 124و یا اپلیکیشن آپ به این سازمان منعکس، تا در اسرع وقت اعمال قانون شود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بازرسی از واحدهای رسیدگی به تخلفات سازمان های صنعت بازرسان سازمان مورد بازرسی سازمان حمایت معدن و تجارت تخلف به ارزش پرونده تخلف عرضه کننده سراسر کشور طی این مدت انجام شده بازرسی ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۹۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 

به گزارش ‌خبرگزاری خبرآنلاین، امارات یکی از کشورهای مهم در منطقه به شمار می‌رود؛ چرا که بیشترین واردات کالا از طریق امارات صورت می‌گیرد. کالاهایی همچون، موبایل و لپ‌تاپ، قطعات خودرو‎، پارچه و پوشاک، دوربین‌های دیجیتالی و قطعات الکتریکی تنها بخشی از کالاهایی هستند که از کشور امارات وارد می‌شوند. با توجه به این موضوع‌، ارتباط کشور با امارات از اهمیت زیادی برخوردار است.

بارندگی شدید و جاری شدن سیل بی‌سابقه در این کشور، باعث مشکلات زیادی از جمله، خسارت‌های مالی و جانی، آبگرفتگی خیابان‌ها و بزرگراه‌ها و همینطور اختلال در کار فرودگاه‌ها شده است. از آنجایی‌ که امارات یکی از کشورهای مهم برای منطقه به شمار می‌رود، احتمال این‌ که این سیل بر واردات کالا و تامین ارز کشور تأثیرگذار باشد، زیاد است.

سیل امارات تامین ارز را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

محمدرضا فرجی تهرانی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه‌، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز در رابطه با تأمین ارز کشور در دوران بحران امارات به دلیل سیل، گفت: درحال حاضر، بانک مرکزی مدت‌هاست واحد پول درهم را ارائه نمی‌دهد و در کشورهای مبدأ دیگری همچون، ترکیه و روسیه که بانک مرکزی واحد پول آنها را داراست، تجار ارز تحویل می‌گیرند و به واسطه کارگزاران در امارات، درهم دریافت می‌کنند. بنابراین، این سیل برای تامین ارز از امارات مشکلی ایجاد نمی‌کند.

در ادامه این گفت‌وگو به تأثیرات بخشنامه تخصیص ارز بانک مرکزی اشاره شد. این فعال بخش خصوصی درباره این بخشنامه افزود: طبق این بخشنامه، تجار باید 70 درصد کالاهای خود را فروخته باشند و در سامانه جامع تجارت ثبت کنند. خریدار هم در سامانه تأیید کرده باشد تا ارز خود را تحویل بگیرد. ممکن است یک توقف 4 الی 5 ماهه در واردات کالا به وجود آید و به این ترتیب، چیزی به اسم کالای دپو شده در انبار وجود نخواهد داشت.

نوسان ارز بر قیمت کالاها تأثیر ندارد

وی درباره افزایش قیمت کالاهای وارداتی از جمله موبایل و لپ‌تاپ اظهار کرد: در شرایط فعلی، بازار در رکود قرار دارد و اگر بازار دچار رکود نبود، امکان افزایش قیمت کالاهای وارداتی وجود داشت. اما رکود بازار باعث شده فروشندگان به دلیل سیل، قیمت کالاها را بالا نبرند.

وی در ادامه افزود: به چنین کالاهایی ارز نیمایی تعلق می‌گیرد و نوسان ارز، بر قیمت کالاها تأثیر ندارد. اگر فروشنده‌ای کالایی را با افزایش قیمت در اختیار مردم قرار می‌دهد، مردم از چنین فروشندگانی خرید نکنند.

این فعال بخش خصوصی درباره تأخیر ورود کالا به کشور از امارات تصریح کرد: بعضی از انبارها به دلیل سیل آسیب دیده‌اند و افرادی که کالا سفارش داده‌اند، ممکن است با تأخیر یک تا دو ماهه، کالاهای خود را دریافت کنند و این موضوع، به حدی نیست که بازار را دچار مشکل کند.

واردات کالاها دچار مشکل می‌شود؟

فرجی تهرانی در ادامه اشاره کرد: بعد از تعطیلات نوروز، تا زمانی که بازار به حالت عادی برنگردد، تجار به سمت وارد کردن حجم زیادی از کالا نمی ‎روند. آنها معمولا قبل از ایام نوروز کالا وارد کرده‌اند اما بعد از ایام نوروز ممکن است به دلیل بخشنامه تخصیص ارز، واردات دچار مشکل شود.

وی درباره برگشتن شرایط امارات به حالت عادی و شروع مجدد واردات کالا گفت: در حال حاضر، شرایط در امارات تقریبا به حالت عادی برگشته و اگر مشکل آسیبی که به کالاها رسیده برطرف شود، واردات هم انجام می‌شود.

با توجه به شرایط ذکر شده، سیل امارات مشکلی برای تأمین ارز کشور و همین‌طور مشکل جدی برای واردات کالا از امارات به‌وجود نمی‌آورد.

٢٢٣٢٢٣

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902579

دیگر خبرها

  • تعزیرات گران‌فروشان بازار ‌زنجان را نقره داغ کرد
  • برخورد سازمان تعزیرات با عرضه خارج از شبکه لاستیک
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات