Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@03:25:25 GMT

هوای اصفهان در وضعیت ناسالم ثبت شد/شاخص کیفی ۱۴۵

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۰۵۲۰

هوای اصفهان در وضعیت ناسالم ثبت شد/شاخص کیفی ۱۴۵

بابک صادقیان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: برای دومین روز متوالی، امروز (چهارشنبه) نیز هوای اصفهان در وضعیت ناسالم ثبت شد.

وی افزود: بدین ترتیب میانگین شاخص کیفی هوای اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز روی عدد ۱۴۵ ثبت شده است و در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

شاخی کیفی هوا در برخی ایستگاه‌های سنجش آلودگی وضعیت ناسالم برای عموم است

مدیر امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه شاخص کیفی هوا در برخی ایستگاه‌های سنجش آلودگی وضعیت ناسالم برای عموم را نشان می دهد، ابراز داشت: شاخص کیفی هوای در ایستگاه‌های میدان احمدآباد با ۱۵۹ و خیابان استانداری ۱۵۱ در وضعیت قرمز گزارش می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین کیفیت هوا در ایستگاه های سنجش آلایندگی خیابان دانشگاه و بزرگراه خرازی با ۱۳۴ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می دهد.

هوای اکثر شهرستانهای استان اصفهان سالم است

صادقیان با اشاره به اینکه کیفیت هوا در شاهین شهر با میانگین شاخص آلایندگی ۱۱۲ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است، تاکید کرد: همچنین کیفیت هوا در شهرهای مبارکه با میانگین شاخص کیفی ۸۸، نجف آباد ۷۰، کاشان ۸۲، و سجزی ۸۸ در وضعیت سالم گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه شاخص کیفی هوا یا Air Quality Index معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا را می سنجد، گفت: این شاخص غلظت آلاینده‌هایی مانند مونوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، اوزن و ذرات معلق کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر را به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

گفتنی است میانگین شاخص کیفی هوا از عدد صفر تا ۵۰ نشانه هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ نشانه وضعیت ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ نشانه وضعیت خطرناک است.

کد خبر 4881730

منبع: مهر

کلیدواژه: هوای ناسالم ویروس کرونا بوشهر شیوع کرونا ستاد مقابله با کرونا ایلام گرگان شهرکرد ماسک طبی قزوین استانداری سمنان شیراز احتکار حوادث چهارشنبه سوری زاهدان ناسالم برای گروه های حساس وضعیت ناسالم وضعیت ناسالم شاخص کیفی هوا میانگین شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۰۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش همشهری آنلاین، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۸ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

همچنین براساس داده های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، تنها یک ایستگاه (منطقه ۳ پاسداران) شاخص عدد بالاتر از ۱۰۰ را نشان می هد و حساس برای گروه های نا سالم است و ۶ ایستگاه شرایط پاک (شاخص زیر ۵۰ ) و مابقی ایستگاه شرایط قابل را نمایش می دهند.

کد خبر 848284 منبع: ایسنا برچسب‌ها آلودگی هوا شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کیفیت هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • اردبیل و اهواز ابتدا و انتهای مدار کیفیت هوای کشور
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی