Web Analytics Made Easy - Statcounter

در درخواست عفو اخیر نکته قابل توجهی وجود دارد که تاکنون بی‌سابقه بوده است و از جمله آن می‌توان به مشمول ضوابط عفو قرار گرفتن محکومان جرائم امنیتی کمتر از پنج سال اشاره کرد. ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز رسانه قوه‌قضائیه، هرساله و همزمان با فرارسیدن عید نوروز، رئیس قوه قضاییه با ارسال نامه به مقام معظم رهبری خواستار موافقت با عفو و یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی با درخواست آیت‌الله رئیسی که به مناسبت اعیاد رجبیه، عید باستانی نوروز و به ویژه مبعث پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) و با توجه به ضرورت کاهش جمعیت زندانیان، شرایط و ضوابط عفو یا تخفیف مجازات محکومانی را که محکومیت آن‌ها تا تاریخ 28 اسفند 1398 قطعیت یافته باشد، به تفصیل ارائه و درخواست تصویب آن را مطرح کرده بود، موافقت کردند.

در درخواست عفو اخیر نکته قابل توجهی وجود دارد که تاکنون بی‌سابقه بوده است و از جمله آن می‌توان به مشمول ضوابط عفو قرار گرفتن محکومان جرائم امنیتی کمتر از پنج سال اشاره کرد.

نکته حائز اهمیت دیگر در عفو اخیر این است که تعدادی از افرادی که مشمول بخشنامه اسفندماه رئیس قوه قضائیه شدند و به مرخصی رفتند نیز دیگر به زندان بازنمی گردند.

موافقت رهبر انقلاب با درخواست عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان

انتهای پیام/

R1014142/P/S2,20/CT12 واژه های کاربردی مرتبط امام خامنه‌ای قوه قضائیه سازمان زندانها

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام خامنه ای قوه قضائیه سازمان زندانها امام خامنه ای حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی قوه قضائیه سازمان زندانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۰۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوقلوهای پایتخت به ایران باز می‌گردند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سارا و نیکا فرقانی اصل، بازیگران نقش سارا و نیکا در سریال پایتخت در پاسخ به سوالی در باره زمان بازگشت شان به ایران و حضور در فصل ۷ سریال پایتخت گفته اند که هنوز بلاتکلیف هستند و جوابی برای این سوال ندارند. برخی کاربران معتقدند که آن ها هنوز نمی دانند که ممنوع الکار هستند یا نه. به همین دلیل هنوز در بلاتکلیفی به سر می برند. آن ها در حال حاضر در سوئد سکونت دارند.


۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898645

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی از زبان همسر و کیلش
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است
  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • عکس| این دو بازیگر «پایتخت» چه زمانی به ایران باز می‌گردند؟
  • ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • اعمال ارفاق قانونی برای ۲۱ زندانی واجدشرایط در باوی
  • دوقلوهای پایتخت به ایران باز می‌گردند؟