Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر گفت: این روزها که به علت شیوع کروناویروس سفر رفتن خطرناک شده است و تمامی رسانه ها و ستاد بحران توصیه به ماندن در خانه می کنند، رسانه های مجازی می توانند بخشی از آن حس گشت و گذار و سفر در مناطق جدید را اغنا کنند.

ابراهیم جلیلی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه امکان بازدید مجازی از اماکن گردشگری شهر جهانی مبلمان منبت فراهم شده است، افزود: اداره میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی ملایر با ایجاد تور مجازی از ۲۵ منطقه گردشگری شهرستان و آپلود بر روی سایت این اداره به آدرس malayercht.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ir گردشگران را به دیدن مجازی ملایر دعوت می کند.

وی اظهارکرد: در این سایت اطلاعات گردشگری ملایر به دو زبان فارسی و انگلیسی تهیه شده است همچنین با وارد شدن در بخش تور مجازی می توانند از اماکن به صورت ۳۶۰ درجه بازدید کنند.

جلیلی ادامه داد: در قسمت جاذبه های گردشگری اطلاعات کاملی از ابنیه های شهرستان گنجانده شده است بنابراین از تمام هموطنان دعوت به عمل می آید از این سایت بازدید کرده و نظرات خود را برای ما درج کنند.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر در بخش دیگری با تأکید بر ممنوعیت پذیرش مسافر در ایام عید، گفت: با استناد به مصوبات جلسه ستاد استانی مدیریت کروناویروس که به ریاست استاندار برگزار شد، در بند یک مصوبه مقرر شد کلیه مهمانسراهای دولتی، خانه مسافرها، مراکز اقامتی و ستاد اسکان ادارات غیر فعال شده و از پذیرش مسافر و گردشگر در ایام تعطیلات نوروزی ممانعت به عمل آید.

وی با اشاره به اینکه موضوع معذوریت از پذیرش مسافر و گردشگر به صورت مکرر از طریق کمیته اطلاع رسانی و صدا و سیمای مرکز استان تا عید اطلاع رسانی می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت موضوع و خطر جانی برای عموم مردم و جلوگیری از شیوع این ویروس خطرناک، تمامی اماکن تحت امر این اداره ملزم به رعایت مصوبات این جلسه و عدم پذیرش مسافر هستند و در صورت عدم رعایت از طریق مبادی قانونی برخورد و پیگیری لازم انجام می شود.

ابلاغ گواهی ثبت ملایر به عنوان شهر جهانی مبلمان منبت

این مقام مسئول در ادامه از ابلاغ گواهی ثبت ملایر به عنوان شهر جهانی مبلمان منبت خبر داد و گفت: با توجه به نامه ارسالی مورخ ۳۰ بهمن ماه از سوی معاون صنایع دستی و هنرهای زیبای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گواهی ملایر به عنوان شهر جهانی مبلمان منبت با امضا زری گرین لیز، رئیس شورای جهانی صنایع دستی ابلاغ شد.

جلیلی افزود: بنابراین ابلاغ ملایر به عنوان ملایر شهر جهانی مبلمان منبت در شورای صنایع دستی ثبت و در این گواهی گزارش شده که منبت در شهرستان ملایر ریشه ای کهن دارد و نقش مهمی درصنعت و جامعه ایفاد می کند، امید است که شهر ملایر تعهد خود به عنوان یک شهر جهانی صنایع دستی، در زمینه گسترش مناسبات، و فعالیت­های بین المللی و برقراری ارتباط با شهرهای دیگر در شبکه شهرهای صنایع دستی برای همکاری در ارائه یک جایگاه مشترک صنایع دستی جهان را به انجام رساند.

وی بیان کرد: شهرهای ثبت شده، باید سالانه گزارشی در مورد فعالیت ها و پروژه های خود به دبیرخانه بین المللی شورای جهانی صنایع دستی ارسال کنند همچنین لوگوی شورای جهانی و دستورالعمل استفاده از آن نیز به ملایر به عنوان شهر صنایع دستی ابلاغ می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر تصریح کرد: ستاد دائمی ارتقاء شاخص های شهر جهانی مبلمان منبت با بیش از ۱۰  کمیته در حال تدوین است که پس از تایید، ابلاغ  و کمتیه های مربوطه عملیاتی می شود همچنین سالانه باید گزارش عملکرد شهرهای جهانی به شورای جهانی صنایع دستی ارسال شود تا ملایر از لیست شهر جهانی صنایع دستی خارج نشود.

جلیلی با بیان اینکه وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور تنها متولی صنایع دستی و هنرهای سنتی برای ثبت ملی و جهانی رشته های هنری است، گفت: این برند جهانی نقش بسزایی در رونق و حیات اقتصادی شهرستان دارد و باید با همت جمعی در بخش حاکمیتی و در بخش خصوصی، برای حفظ و ارتقای این برند تلاش شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ملایر ملایر به عنوان شهر جهانی صنایع دستی میراث فرهنگی شورای جهانی پذیرش مسافر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۰۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سریال «نون خ» در ترویج صنایع دستی، مناطق گردشگری و آداب و روسوم مردم موفق بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم، در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند و تصور من این است که اگر این‌ها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی مؤثر باشد.

وی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور افزود: از من در مورد قیمت بلیت‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰,۰۰۰ تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریباً همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: ایرنا

کد خبر 747457

دیگر خبرها

  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد