Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@16:20:18 GMT

آخرین روز سال با دلار چند هزار تومانی بسته می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۱۰۶۵

آخرین روز سال با دلار چند هزار تومانی بسته می‌شود؟

بازار ارز در پنجمبن روز هفته شاهد عدم تغییر شاخص ارزی در صرافی های بانکی است. این در حالی است که روز دوشنبه در اقدامی کم سابقه، قیمت دلار در این صرافی ها، بیش از 800 تومان گران شد تا باعث کاهش ورود تقاضای کاذب در بازار شود.

په گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (چهارشنبه بیست و هشتم اسفندماه 98) بازار ارز، شاهد ثبات قیمت دلار و یورو در صرافی های بانکی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گونه ای که در حال حاضر هر اسکناس دلار آمریکا در این صرافی ها، به نرخ 14900 تومان از مردم خریداری می شود و به قیمت 15750 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود. این نرخ نسبت به روز قبل، تغییری نداشته ولی نسبت به اولین روز هفته، 950 تومان گران تر شده است.

همچنین هر اسکناس یورو در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، به نرخ 16800 تومان از مردم خریداری می شود و به قیمت 17450 تومان به منقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز قبل، بدون تعییر و نسبت به روز شنبه (اولین روز هفته جاری) 750 تومان گران تر شده است.

علاوه بر نرخ های اعلام شده در صرافی های بانکی، شاهد رشد قیمت ها در بازار آزاد هستیم.

بر این اساس، در حال حاضر، هر اسکناس دلار آمریکا و یورو به ترتیب به نرخ های 16070 و 17750 تومان فروخته می شود.

نرخ رسمی 47 ارز در بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۲ ارز افزایش و قیمت ۲۵ واحد پولی دیگر مانند یورو و پوند کاهش یافت. نرخ دلار و ۹ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «چهارشنبه بیست و هشتم اسفند ماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با ۵۹۱ ریال کاهش به قیمت ۵۰ هزار و ۸۹۰ ریال و هر یورو نیز با ۶۴۳ ریال افت به نرخ ۴۶ هزار و ۳۲۵ ریال ارزش‌گذاری شده است.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۳ هزار و ۸۲۴ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۳۱۷ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۲۵۸ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۲۰۰ ریال، روپیه هند ۵۶۸ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۵ هزار و ۵۷۳ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۵۲۷ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۱۸۰ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۴۱۰ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴ ریال و دلار کانادا ۲۹ هزار و ۶۰۵ ریال قیمت خورد.

 

نرخ ارز    ۱۳۹۸/۱۲/۲۸ USD دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ GBP پوند انگليس ۵۰,۸۹۰ CHF فرانک سويس ۴۳,۸۲۴ SEK کرون سوئد ۴,۲۵۸ NOK کرون نروژ ۴,۰۱۳ DKK کرون دانمارک ۶,۲۰۰ INR روپيه هند ۵۶۸ AED درهم امارات متحده عربی ۱۱,۴۳۷ KWD دينار کويت ۱۳۵,۵۷۳ PKR100 يکصد روپيه پاکستان ۲۶,۵۲۷ JPY100 یکصد ين ژاپن ۳۹,۱۸۰ HKD دلار هنگ کنگ ۵,۴۱۰ OMR ريال عمان ۱۰۹,۲۳۴ CAD دلار کانادا ۲۹,۶۰۵ NZD دلار نيوزيلند ۲۵,۰۲۴ ZAR راند آفريقای جنوبی ۲,۵۳۳ TRY لير ترکيه ۶,۵۵۸ RUB روبل روسيه ۵۵۹ QAR ريال قطر ۱۱,۵۳۹ IQD100 يکصد دينار عراق ۳,۵۲۲ SYP لير سوريه ۸۲ AUD دلار استراليا ۲۵,۲۶۶ SAR ريال سعودی ۱۱,۲۰۱ BHD دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۲ SGD دلار سنگاپور ۲۹,۴۲۳ BDT100 يکصد تاکای بنگلادش ۴۹,۴۳۰ LKR10 ده روپيه سريلانکا ۲,۲۶۸ MMK کيات ميانمار (برمه) ۳۰ NPR100 يکصد روپيه نپال ۳۵,۳۰۴ AMD100 يکصد درام ارمنستان ۸,۵۶۷ LYD دينار ليبی ۳۰,۳۵۶ CNY یوان چين ۵,۹۹۲ THB100 يکصد بات تايلند ۱۳۰,۱۰۴ MYR رينگيت مالزی ۹,۶۳۷ KRW1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۴,۰۰۵ JOD دينار اردن ۵۹,۲۳۹ EUR یورو ۴۶,۳۲۵ KZT100 يکصد تنگه قزاقستان ۱۰,۳۳۱ GEL لاری گرجستان ۱۵,۰۴۹ IDR1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۷۵۹ AFN افغانی افغانستان ۵۵۳ BYN روبل جديد بلاروس ۱۷,۵۶۲ AZN منات آذربايجان ۲۴,۷۵۷ PHP100 يکصد پزوی فيليپين ۸۲,۰۸۸ TJS سومونی تاجيکستان ۴,۳۳۳ VEF بوليوار جديد ونزوئلا ۴,۲۰۶ TMT منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۶۶

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران حمله بیولوژیکی آیت الله بطحایی حشد الشعبی چهارشنبه سوری جشنواره بهاره مجازی پاندمی حرم حضرت معصومه عمار صالحی قیمت دلار قیمت یورو نرخ دلار کروناویروس کرونا در ایران حمله بیولوژیکی آیت الله بطحایی حشد الشعبی چهارشنبه سوری جشنواره بهاره مجازی پاندمی حرم حضرت معصومه عمار صالحی صرافی های بانکی نسبت به روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۱۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا قیمت سکه کاهشی شد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،بر اساس فرمول محاسبه نرخ سکه طلا در بازار تهران قیمت هر قطعه از این کالای سرمایه‌ای برابر است با حاصل‌ضرب بهای جهانی اونس طلا در قیمت روز دلار آزاد و ضریب تبدیل اونس به گرم سکه (عدد ثابت)؛ که مابه‌التفاوت این نرخ و قیمت روز بازار نیز تحت عنوان حباب این کالا شناخته می‌شود. یک بررسی اجمالی از روند نرخ شاخص‌های تشکیل‌دهنده قیمت سکه نشان می‌دهد که برخلاف رشد نسبی قیمت دلار در معاملات غیررسمی، بهای جهانی اونس طلا در بازار روز گذشته افت کرده است. این در حالی است که نرخ حباب این کالا (که نمایانگر میزان تقاضای موجود در بازار است) نیز نسبت به روز گذشته تفاوت چشمگیری نداشته و در نیمه دوم کانال ۷ میلیون تومانی محاسبه شده است.

در نتیجه می‌توان گفت که افت قیمت سکه طلا در ارزش ذاتی آن صورت گرفته و ناشی از نوسانات طلای جهانی است. در نهایت هر قطعه از این کالای گران‌بها با افت قیمتی ۴۰۰هزار تومانی نسبت به نرخ روز دوشنبه در رقم ۴۲میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش رسید. نرخ دیگر قطعات خانواده سکه نیز در بازار روز گذشته افت کرد. هر قطعه نیم و ربع سکه طلا در عصر روز سه‌شنبه به ترتیب با ۲۰۰ و ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به نرخ‌های پیشین خود در ارقام ۲۵میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای نیم سکه و ۱۵میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای ربع سکه معامله شدند.

دیروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه روند نرخ اسکناس دلار در معاملات غیررسمی بازار ارز تهران افزایشی بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی که در معاملات روز دوشنبه با رشد ۲۵۰ تومانی خود در نیمه دوم کانال ۶۴ هزار تومانی معامله می‌شد، در بازار روز گذشته نیز فعالیت خود را با افزایشی تقریبا یکسان با روز دوشنبه، در مرز ۲ کانال ۶۴ و ۶۵ آغاز کرد. این رشد قیمت به گونه‌ای بود که برخی معاملات ظهر روز گذشته در سطوح قیمتی ابتدای کانال بالاتر بسته شد. اما در نهایت فعالیت روزانه شاخص ارزی با حدود ۲۰۰ تومان رشد نسبت به نرخ روز پیشین در رقم ۶۴ هزار و ۹۵۰ تومان به پایان رسید. برخی از فعالان بازار ارز تهران معتقدند که سطوح قیمتی نیمه دوم کانال ۶۴ هزار تومانی کریدور جدید نوسان قیمت دلار است. این افراد رقم ۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان را حمایت بازار دانسته و معتقدند که دلار با اصلاح نرخ در روزهای اخیر در حال یافتن سقف قیمتی خود است. پیش‌بینی می‌شود درصورت عدم عبور نرخ از مرز ۶۵ هزار تومانی، این رقم حد بالای کریدور خواهد بود. در این میان نرخ دیگر شاخص‌های ارزی بازار تهران در روز گذشته نوسان چشم‌گیری نداشت. یورو و پوند بدون تغییر نسبت به نرخ روز دوشنبه به ترتیب در ارقام ۶۹ هزار و ۲۵۰ تومان و ۸۰هزار و ۲۵۰ تومان دادوستد شدند.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898906

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ سرپیچی سکه از طلا
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
  • قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟
  • نرخ ارز امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار و یورو امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ریزش بیشتر قیمت دلار در راه است؟