Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@08:26:17 GMT

آمریکا هم یارانه نقدی کرونا می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۱۳۱۹

آمریکا هم یارانه نقدی کرونا می‌دهد

 

به گزارش تابناک به نقل از  ایسنا، منوچین روز سه‌شنبه، در کاخ سفید و در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری در کنار او ایستاده بود، به خبرنگاران گفت: "ما در پی آنیم که فورا ارسال این چک‌ها را آغاز کنیم. "

، کمک نقدی بخشی از طرح جامع کاخ‌سفید برای مقابله با مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا است که دولت آمریکا می‌گوید شامل یک بسته بودجه‌ای ۱۰۰۰ میلیارد (یک تریلیون) دلاری است و اکنون دولت و کنگره در حال رایزنی درباره جزئیات آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تازه‌ترین تصمیم دولت دونالد ترامپ برای کاستن از خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا ۲۰۱۹ است که روز سه‌شنبه آمار مبتلایان به آن در آمریکا به ۵۲۰۰ نفر رسید.

مقام‌های آمریکایی در حال پیدا کردن بهترین روش برای تزریق بسته‌های حمایتی هستند چرا که اقدامات سراسری برای توقف آمد و شد‌های روزانه و تعطیلی مدارس، رستوران‌ها، مغازه‌ها صد‌ها میلیون آمریکایی را خانه‌نشین کرده و بزرگترین اقتصاد جهان را به حالت سکون کشانده است.

به گزارش بی. بی. سی کلیه ۵۰ ایالت آمریکا اکنون مواردی از ابتلا به این ویروس را گزارش کرده‌اند.

ایالت نوادا در غرب این کشور هم دستور بستن قمارخانه‌ها، رستوران‌ها و کلیه کسب و کار‌های غیرضروری را داده است.

هرچند شماری از کازینو‌ها قبلا کار را متوقف کرده‌اند، اما دستور تازه باعث خوابیدن بخش عمده فعالیت‌ها در شهر لاس وگاس خواهد شد.

این دستور از ظهر روز چهارشنبه اجرا می‌شود و فعلا برای ۳۰ روز اجرا خواهد شد.

در یک هفته گذشته طرحی که اندرو ینگ٬ نامزد کنار کشیده انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها آن را بار‌ها در مناظره‌های تلویزیونی تبلیغ کرده بود، طرفداران فراوان پیدا کرده و چند سناتور و چهره برجسته سیاسی و مدیریتی از آن حمایت کرده‌اند.

این که برای هر آمریکایی یک چک هزار دلاری به طور ماهانه و بدون قید و شرط ارسال شود. الگویی از طرح‌های مشابهی که در چند کشور اسکاندیناوی طی یک دهه گذشته به اجرا گذشته شده و از آن به عنوان "درآمد پایه همگانی" - Universal Basic Income - یاد می‌شود.

میت رامنی٬ سناتور جمهوری خواه و نامزد قبلی این حزب در سال ۲۰۱۲ که انتخابات را به باراک اوباما باخت٬ آخرین چهره سیاسی معروف است که روز گذشته٬ دوشنبه٬ به جمع حامیان طرح اندرو ینگ پیوست.

طرحی که به نظر می‌رسد اکنون مورد توجه دونالد ترامپ هم قرار گرفته است- دست کم نسخه فوری و موقت آن. طرحی بلندپروازانه که بخشی از بسته پیشنهادی ۱۰۰۰ میلیارد دلاری کاخ‌سفید به کنگره است و در صورت تصویب ۲۵۰ میلیارد دلار آن به صورت چک‌های فردی به آدرس پستی شهروندان این کشور ارسال خواهد شد. طرحی که هم می‌تواند از نگرانی میلیون‌ها آمریکایی بکاهد و هم در سالی که انتخابات ریاست‌جمهوری در پیش است می‌تواند همه آمریکایی‌ها را "راضی و حامی" کند.

استیو منوچن همچنین گفته در طرح ارایه شده دولت چندین میلیارد دلار کمک حمایتی به خطوط هواپیمایی آمریکا هم در نظر گرفته شده است. صنعتی که از زمان گسترش جهانی ویروس کرونا "زمین‌گیر" شده است.

در این طرح دولت همچنین موافقت کرده که مهلت پرداخت مالیات‌ها را ۹۰ روز (سه ماه) تمدید کند.

ترامپ ابتدا پیشنهاد بخشش مالیات بر حقوق را طرح کرده بود؛ یعنی کارفرمایان مجاز باشند در فیش حقوقی آتی کارمندان خود مبلغ معمول مالیات بر درآمد را کسر نکنند.

اما بسیاری از کارشناسان اقتصادی این پیشنهاد را نقد کردند و گفتند فرآیند اجرایی شدن چنین طرحی آهسته خواهد بود و همزمان کسانی که به علت تعطیلی کارخانجات و فروشگاه‌ها شغل روزمزد خود را از دست می‌دهند از فواید چنین طرحی بهره‌مند نخواهند شد در حالی که ممکن است آن‌ها آسیب‌پذیرترین قشر جامعه آمریکایی باشند.

جیسون فورمن، اقتصاددان در دانشگاه هاروارد که از مشاوران ارشد باراک اوباما هم بوده از این طرح استقبال کرده و گفته: "این به مردم اجازه می‌دهد که مجبور نباشند کار کنند. آن‌ها را از هراس عقب افتادن اجاره خانه و دیگر قبوض ماهیانه نجات می‌دهد. ضمن این که هزار راه برای خرج کردن این پول بدون نیاز به خارج شدن از خانه وجود دارد. "

بسته حمایتی دولت آمریکا در حالی ارایه شده که بازار‌های سهام این کشور بدترین روز‌های خود پس از رکود جهانی اقتصاد در سال ۲۰۰۸ را می‌گذرانند و صابون اخراج‌ها و تعدیل کارگران از همین حالا به تن صد‌ها هزار کارگر ساده آمریکایی خورده است.

ریچارد موراویتز، نایب رئیس مودی، نهاد اقتصادی و اعتباری مرجع در آمریکا، گفته دامنه تبعات اقتصادی کرونا به مدت زمان این بحران بستگی دارد.

مدت زمانی که هنوز کسی برای آن نقطه پایانی متصور نیست. دونالد ترامپ روز گذشته، دوشنبه، گفت که مشاوران او از ماه‌های ژوئیه و اوت و "بلکه بیشتر" سخن به میان آورده‌اند. شمار مبتلایان به ویروس کرونا ۲۰۱۹ در ایالات متحده روز سه شنبه، ۱۷ مارس، به ۵۲۰۰ نفر رسید و شمار جان باختگان آن هم از مرز ۱۰۰ نفر گذشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران حمله بیولوژیکی آیت الله بطحایی حشد الشعبی چهارشنبه سوری مهدی اخوان مهدی پاندمی حرم حضرت معصومه عمار صالحی یارانه کرونایی آمریکا استیو منوچین کروناویروس کرونا در ایران حمله بیولوژیکی آیت الله بطحایی حشد الشعبی چهارشنبه سوری مهدی اخوان مهدی پاندمی حرم حضرت معصومه عمار صالحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۱۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • استحکام‌بخشی فلک‌الافلاک نیازمند ۲۰ میلیارد/ طرحی که ۱۴ساله شد!
  • استحکام‌بخشی «فلک‌الافلاک» نیازمند ۲۰ میلیارد/طرحی که ۱۴ساله شد!
  • طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • طرح بامزه بلیچر ریپورت برای سه مربی لیگ انگلیس؛ کچل‌های تخم مرغی! + عکس
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق