Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان شهردار ملایر با بیان اینکه ملایر، شهر جهانی منبت و شهر جهانی انگور با نصب المان های نوروزی پذیرای فصل بهار می ‌شود، گفت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ملایر در راستای ارتقاء کیفیت منظر و هویت‌ بخشی به فضای شهری، تقویت حال و هوای نوروزی در سطح شهر و اجرای طرح استقبال از بهار، اقدام به طراحی، ساخت و نصب بیش از ۵۰ المان مناسبتی در سطح شهر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین بابائی در گفت و گو با ایسنا، افزود: این المان ها ۵۰ عدد و شامل هفت سین، جعبه کادو، ست ماهی، عینک، اسب و کالسکه، مرغ های رنگی، دعای تحویل سال، تونل نوری، نخل نوری و المان‌های گلدان های گل هستند و با هزینه ‌ای افزون بر ۵۰۰ میلیون تومان ساخته شده اند.

وی اظهارکرد: مجموعه اقدامات طرح استقبال از بهار با هدف تغییر حال و هوای شهر برنامه ‌ریزی شده و در این راستا، باتوجه بیشتر به پاکیزگی خیابان ها، آذین ‌بندی، تعویض پرچم های فرسوده در سطح شهر، رنگ‌ آمیزی جداول، بازسازی و رنگ‌ آمیزی المان های قدیمی، نصب نمادها و المان های شهری انجام می‌ شود.

بابائی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کروناویروس، زیباسازی شهر می‌تواند در التیام بحران ها و آرامش بصری شهروندان نقش مؤثری داشته باشد و علاوه بر ایجاد پویایی و سرزندگی، پیامدهای مثبت روحی و فکری نیز برای آنها به ارمغان آورد.

تعطیلی اماکن عمومی ملایر

شهردار ملایر در ادامه به تعطیلی اماکن عمومی ملایر در راستای پیشگیری از شیوع کروناویروس اشاره کرد و یادآور شد: به علت جلوگیری از شیوع و همه گیری کروناویروس شهرداری ملایر اماکن عمومی که دارای تجمع افراد است را تعطیل می کند.

بابائی بیان کرد: با توجه به تصمیمات جلسات ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کروناویروس و مصوبات آن، مقرر شد مکان هایی که دارای ازدحام جمعیت هستند، تعطیل شود، به همین منظور مراسم زیارت اهل قبور که در پنجشنبه و جمعه آخر سال در بهشت هاجر برگزار می شود، در ۲۹ اسفندماه تعطیل است.

وی از تعطیلی جمعه بازار و کلیه روزبازارهای سطح شهر خبر داد و گفت: تا اطلاع ثانوی این مکان ها که تجمع در آنها باعث شیوع فراوان این بیماری خطرناک می شوند، تعطیل هستند.

بابایی ضمن تقاضا از عموم شهروندان برای خودداری از ترددهای غیرضروری، گفت: با توجه به دستور دادستان ملایر، ورودی بام ملایر تا اطلاع ثانوی هر شب از ساعت ۲۱ تا ۷ صبح بسته می شود.

شهردار ملایر از همشهریان خواست از مراجعه به این مکان ها خودداری کرده و برای کنترل این بیماری با رعایت بهداشت فردی همکاری لازم را داشته باشند.  

وی در ادامه به عملیات شستشو، گندزدایی و ضدعفونی سرویس های بهداشتی و تجهیزات بازی بوستان های سطح شهر اشاره و خاطرنشان کرد: به صورت شبانه ‌روزی طرح ضدعفونی کردن سرویس های بهداشتی، مبلمان شهری، تجهیزات ورزشی و وسایل بازی بوستان های سطح شهر اجرا می شود.

بابائی اظهار کرد: به منظور ارتقاء سطح ایمنی، بهداشت عمومی، حفظ سلامت کودکان و جلوگیری از انتشار کروناویروس، عملیات شستشو و ضدعفونی کردن کلیه سرویس های بهداشتی، دوبار در هر روز و سایر ساختمان ها و مبلمان بوستان ها به ‌طور روزانه در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: حفظ سلامت کودکان و خانواده‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این راستا سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با پشتکار و باتمامی امکانات به منظور پیشگیری از انتشار این ویروس به میدان آمده و ضدعفونی کردن بوستان ها و معابر اصلی شهر را در دستور کار خود قرار داده است.

شهردار ملایر افزود: دستورالعمل های بهداشتی در زمینه پیشگیری از انتشار کروناویروس در کلیه مساجد و سرویس های بهداشتی بوستان های سطح شهر نصب شده است.

بابائی از دیگر اقدامات این سازمان را غبارروبی و ضدعفونی کردن مساجد ورودی شهر و ساختمان اداری سازمان، نصب دستورالعمل چگونگی ضدعفونی کردن لوازم اداری، درج روزانه پیام و دستورالعمل های بهداشتی برای آگاهی پرسنل و شهروندان در فضای مجازی برشمرد.

وی ضمن دعوت از عموم مردم برای رعایت اصول بهداشت فردی و پرهیز از ترددهای غیرضرور در اماکن عمومی، یادآورشد: گندزدایی سرویس های بهداشتی، مبلمان‌ شهری، تجهیزات‌ ورزشی و وسایل ‌بازی بوستان های سطح شهر، طبق دستورالعمل وزارت بهداشت با محلول آب ژاولِ یک درصد به صورت شبانه ‌روزی تا زمان سپری شدن خطر کروناویروس ادامه می یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس شهرداري نوروز بوستان های سطح شهر سرویس های بهداشتی ضدعفونی کردن شهردار ملایر اماکن عمومی بوستان ها المان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۱۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری

معصومه نوروزی افزود: بارش‌ها از روز سه‌شنبه با نفوذ یک سامانه بارشی از غرب از شدت بیشتری برخوردار می‌شود.

وی ادامه داد: در این مدت احتمال وقوع تگرگ در نقاط مستعد وجود دارد که برای جلوگیری از خسارت به مزارع و محصولات کشاورزی نیازمند اقدامات پیشگیرانه است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از نظر دما نیز برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

نوروزی یادآور شد: بلداجی با چهار درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین ایستگاه استان گزارش و دما در شهرکرد پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر ثبت شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900500

دیگر خبرها

  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • توقف ساخت المان غواصان دریادل در زنجان
  • مسابقات قهرمانی بوکس کشور در ملایر
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • جشن تکلیف هزار و ۶۳۰ فرشته زمینی در ملایر
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن