Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی بهزادی گفت: مراکز درمانی جنوب کرمان ماهانه نیاز به یکهزار و ۵۰۰ واحد خون و فرآورده های خونی دارند که پایگاه انتقال خون جیرفت وظیفه تهیه، تامین و توزیع آن را بر عهده دارد.

«علی بهزادی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، با بیان این مطلب که سازمان انتقال خون وظیفه ذاتی تامین و توزیع خون و فرآورده های خونی سالم و کافی بین بیماران را بر عهده دارد، گفت: پایگاه انتقال خون جیرفت زیر نظر اداره کل انتقال خون استان کرمان و نهایتا سازمان انتقال خون کشور قرار دارد و سازمان انتقال خون نیز تحت نظر وزارت بهداشت می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


رئیس پایگاه انتقال خون جیرفت اظهار کرد: مراکز درمانی جنوب کرمان ماهانه نیاز به یکهزار و ۵۰۰ واحد خون و فرآورده های خونی دارند که پایگاه انتقال خون جیرفت وظیفه تهیه، تامین و توزیع خون و فرآورده های خونی مورد نیاز این مراکز را بر عهده دارد.

 

 


وی افزود: این پایگاه انتقال خون به شکل ماهانه وظیفه تامین خون و فرآورده های خونی مورد نیاز بیمارستان های امام خمینی، کاشانی، قائم و بیماری های خاص شهرستان جیرفت با ۲۲۰ بیمار تالاسمی جیرفت و عنبرآباد را بر عهده دارد.

 

 

بهزادی ادامه داد: مراکز درمانی پنج شهرستان جنوبی از جمله بیمارستان ۱۲ فروردین کهنوج، شهدای قلعه گنج، سیدالشهدای رودبار جنوب و امام حسین علیه السلام منوجان تحت پوشش این مرکز عام المنفع قرار دارند.


رئیس پایگاه انتقال خون جیرفت ابراز کرد: پایگاه انتقال خون جیرفت ماهانه خون و فرآورده های خونی مورد نیاز بیمارستان امام خمینی به میزان ۳۰۰ واحد، بیمارستان کاشانی و زایشگاه به میزان ۵۰ تا ۷۰ واحد، بیمارستان قائم به میزان ۱۵ تا ۲۰ واحد و مرکز بیماری های خاص در جیرفت و عنبرآباد به میزان ۳۰۰ واحد را تامین می کند.

 

وی عنوان کرد: از آنجایی که بیمارستان ۱۲ فروردین کهنوج مرکز بیماری های خاص پنج شهرستان جنوبی کرمان می باشد بنابراین پایگاه انتقال خون جیرفت به شکل ماهانه وظیفه تهیه و تامین ۵۰۰ واحد خون این بیمارستان را بر عهده دارد.


بهزادی اضافه کرد: این پایگاه انتقال خون همچنین ماهانه خون و فرآورده های خونی بیمارستان های امام حسین علیه السلام منوجان به میزان ۱۵ تا ۲۰ واحد، شهدای قلعه گنج ۱۵ تا ۲۰ واحد، سیدالشهدا رودبار جنوب که بخش تالاسمی آن نیز به تازگی راه اندازی شده است را به میزان ۴۵ تا ۵۰ واحد تامین می کند.


رئیس پایگاه انتقال جیرفت با بیان این مطلب که مراجعین به پایگاه های انتقال خون و یا سازمان انتقال خون برای اهدای خون باید دارای شرایط عمومی اهدا خون باشند، اظهار کرد: شرایط عمومی شامل سن ۱۸ تا ۶۰ سال، برخورداری از سلامت، وزن بالای ۵۰ کیلو می باشد که بایستی حتما کارت ملی به همراه داشته باشند.


وی افزود: سپس شرایط تخصصی اهدا کنندگان که تاریخچه سلامتی آنها می باشد توسط پزشک اهدا کنندگان پایگاه انتقال خون بررسی می شود و چنانچه واجد شرایط اهدا خون باشند، خونگیری انجام می شود.

 

بهزادی بیان کرد: هر فرد بالغ واجد اهدای خون ۴۵۰ سی سی یعنی یک واحد خون که شامل ۳۹۰ سی سی خون با احتساب ۶۳ سی سی ماده ضد انعقاد خون در کیسه است را اهدا می کند.


رئیس پایگاه انتقال خون جیرفت با اشاره به این که یکسری آزمایش روی کیسه های خون اهدایی انجام می شود، افزود: در هر بار اهدا خون، آزمایشات هپاتیت B، هپاتیت C، ایدز، سفلیس و گروه خونی روی کیسه های خون انجام می شود، ۳ الی ۴ روز بعد به فرد اهدا کننده برای دریافت نتایج آزمایشات فراخوان داده می شود سپس کارت گروه خون و سلامت خون به اهدا کننده خون اعطا می شود.

وی ابراز کرد: در یک ماه اخیر که کشور با شیوع ویروس کرونا مواجه است بنابراین کمبود ذخایر خونی احساس می شود بنابراین از مردم جنوب کرمان دعوت می کنیم برای اهدا خون به پایگاه های انتقال خون مراجعه کنند.

 

بهزادی در پایان گفت: همان طور که شاهد هیتید امروز جمعی از روحانیون جیرفت و عنبرآباد و طلاب حوزه های علمیه خواهران و برادران این شهرستان ها به منظور اهدای خون به این پایگاه انتقال خون مراجعه کردند که کمال تشکر را از آنها دارم.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: مراکز درمانی جنوب کرمان فرآورده های خونی خون اهدای خون پایگاه انتقال خون جیرفت خون و فرآورده های خونی پایگاه انتقال خون رئیس پایگاه انتقال سازمان انتقال خون بر عهده مراکز درمانی جنوب کرمان واحد خون اهدا خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۱۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد

سعید شاهرخی گفت: کارشناسان مربوطه به بررسی دقیق موضوع می‌پردازند تا هرگونه تجاوز احتمالی به حریم منطقه تاریخی موجود در آنجا مشخص شود.

وی با بیان اینکه باید کل طرح و نقشه را ارائه کنند و دقیق مشخص شود که در چه قسمتی می‌خواهند کار ساخت انجام دهند افزود: نیاز به هماهنگی اولیه با میراث فرهنگی داشت که اتفاق نیافتاده بود و امیدواریم این همکاری رخ دهد.

شاهرخی در پاسخ به اینکه مکان یابی به چه صورت انجام شده است و چرا تا این حد به محدوده شهر قدیم نزدیک است گفت: بسیاری از محدوده‌های شهر قدیم قبلا تصرف شده و جیرفت سرزمینی است که نقاط زیادی از آن می‌تواند به عنوان محلی تاریخی دیده شود.

وی افزود: البته محدودیت‌هایی در شهرسازی جیرفت وجود دارد از جمله اینکه از نقاط مختلف به رودخانه‌های فصلی می‌خورد.

شاهرخی اضافه کرد: کار‌های قانونی اولیه در این مورد انجام شده بود، کارشناسان میراث هم بررسی کرده بودند و مجوز صادر شده و شورای عالی مسکن و شهرسازی هم آن را تایید کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان یادآور شد: موافقت هم مشروط به این صورت گرفته که در هر زمان از اجرای کار اگر هر گونه شی تاریخی مشاهده شود یا به محدوده ورود شود از کار جلوگیری می‌شود.

شهر قدیم‌جیرفت آثاری تاریخی از معماری دوران اسلامی است که در سال ۱۳۱۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد