Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@20:50:05 GMT

کره جنوبی نیروهایش را از سودان جنوبی خارج می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۲۱۷۶

کره جنوبی نیروهایش را از سودان جنوبی خارج می‌کند

کره جنوبی در نظر دارد به دلیل شیوع کروناویروس تعدادی از نیروهای خود را از سودان جنوبی خارج و به کشور بازگرداند و هیچ جایگزینی برای آنها اعزام نخواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، تصمیم برای بازگرداندن ۲۱۰ سرباز از ۲۷۰  واحد هانبیت، به دنبال درخواست سودان جنوبی از سئول و دیگر کشورهای خارجی برای عدم ارسال نیروهای جدید به دلیل شیوع کروناویروس در سراسر جهان اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مقام‌ها حدود ۱۵۰ سرباز طی ماه جاری و بقیه اوایل ماه آینده به کره جنوبی بازگردانده خواهند شد. ۶۰ نیروی باقیمانده برای انجام ماموریت‌های نظارتی در این کشور آفریقایی خواهند ماند.

سربازان کره جنوبی بخشی از عملیات حفظ صلح سازمان ملل در این کشور جنگ زده از سال ۲۰۱۳ فعالیت می‌کنند.

یک افسر ارتش کره جنوبی با اشاره به برگزاری انتخابات سراسری ۱۵ آوریل گفت: بازگرداندن سربازان به کشور تضمین حق رای آنها در ماه آینده است.

ارتش سئول درصدد بود تا استقرار دوره‌ای این سربازان را تا قبل از برگزاری انتخابات کامل  کند.

یک مقام وزارت دفاع گفت: هنوز درباره اعزام واحد تازه تصمیم‌گیری نشده و این موضوع با دولت سودان جنوبی و طرف سازمان ملل از طریق کانال‌های دیپلماتیک به بررسی گذاشته می‌شود.

براساس آمار ارائه شده از سوی مرکز کنترل بیماری‌ها، کره جنوبی تاکنون ۸۴۱۳ مورد تایید شده کرونا ویروس داشته همچنین ۸۴ تن تاکنون جان باخته‌اند. 

کره جنوبی به درخواست سازمان ملل و براساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به منظور کمک به برقراری صلح به سودان جنوبی نیرو اعزام کرد. این کشور آفریقایی پس از دهه‌ها جنگ داخلی و کشته شدن بیش از ۲ میلیون تن در ژوئیه ۲۰۱۱ استقلال خود را از سودان شمالی اعلام کرد

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره جنوبی سودان جنوبي سودان جنوبی سازمان ملل کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۲۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است

حسین امیرعبداللهیان در دیدار با همتای سودانی خود تاکید کرد که ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،امیرعبداللهیان در دیدار با حسین عوض وزیر امور خارجه سودان ضمن تبریک انتصاب وی به عنوان وزیر خارجه این کشور، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان و آماده کمک به برقراری بازگشت آرامش و ثبات به این کشور هستیم.

 امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: دشمنان سودان جایگاه مهم این کشور را می‌دانند و سال ها برای تجزیه سودان تلاش کردند و اکنون آتش جنگ داخلی را به دامن این کشور انداخته‌اند و امیدواریم به زودی شاهد بازگشت آرامش و ثبات به سودان باشیم.

حسین عوض وزیر امور خارجه جدید سودان نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و تقدیر از مواضع اصولی ایران در حمایت از سودان، بر سابقه روابط تاریخی و دیرینه دو کشور و اهتمام کشورش به روابطی راسخ و ممتد با ایران تاکید و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در بهترین سطح گسترش یابد.

حسین عوض همچنین آخرین تحولات و اوضاع این کشور و بروز ناامنی و بی ثباتی توسط شبه نظامیان با دخالت و حمایت برخی دولت های خارجی و غربی را برای همتای ایرانی خود تشریح کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطا می‌شود
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطاء می‌شود
  • تیم‌های تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در استان کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • چندین تیم تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان (عج)
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است