Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  از تدوین طرح دو فوریتی حمایت از واحدهای متضرر از بیماری کرونا و کسب و کارهای کوچک خبر داد و گفت: شیوع بیماری کرونا در هفته های اخیر تمام کشورهای دنیا را تحت تأثیر قرار داده و این مسئله آثار و پیامدهای بسیاری را در تمام بخش ها به ویژه حوزه اقتصادی داشته است، از این رو باید راه کارهای مناسب در جهت رفع مشکلات فعالان اقتصادی به ویژه کسب و کارهای کوچک در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس این موضوع در دو هفته اخیر اقدام به تدوین طرح دو فوریتی برای حمایت از فعالیت های اقتصادی به ویژه کسب و کار های کوچک کردیم، از این رو در این راستا و برای تدوین طرح از سه وزارتخانه گردشگری، صمت و جهاد کشاورزی درخواست ارائه گزارش کرده و در شرایط کنونی بخشی از اطلاعات و گزارش ها واصل شده است.

نماینده کرمان در مجلس اضافه کرد: پیش نویس طرح حمایت از واحدهای متضرر از بیماری کرونا و کسب و کارهای کوچک با همکاری مرکز پژوهشهای مجلس با چند محور مهم طراحی شده است، یکی از محورهای اساسی این طرح، وضعیت منابع مالی فعالان اقتصادی و نحوه بازپرداخت اقساط تسهیلات است، البته اخیرا بانک مرکزی اقداماتی انجام داده اما این اقدامات کامل و جامع نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: یکی دیگر از محورهای مهم طرح مذکور، موضوع تأمین مالی جدید کسب و کارها است که قطعا در این رابطه باید تصمیمات لازم در بخش های مختلف بر اساس میزان و شدت خسارتهای مالی کسب و کارهای اقتصادی اخذ شود.

پور ابراهیمی تصریح کرد: یکی دیگر از ابعاد طرح حمایت از واحدهای متضرر از بیماری کرونا و کسب و کارهای کوچک، نحوه پرداخت مالیات کسب و کارهای اقتصادی از جمله مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر عملکرد است که در این رابطه نیز تصمیمات خوبی از جمله تمدید زمان ایفای تعهدات مالی گرفته شده است. همچنین در بحث بخشودگی جرایم مالیاتی پیشنهاداتی مطرح شده است. از طرف دیگر یکی از مشکلات کنونی کسب و کارهای کوچک و متوسط اقتصادی، موضوع نظام بیمه ای و تأمین اجتماعی است که در طرح مذکور تصمیمات خوبی برای رفع این مسئله از جمله بخشودگی جرایم، تأخیر در پرداخت تعهدات و استمهال تعهدات بیمه ای در نظر گرفته شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در طرح مذکور همچنین موضوع تأمین و واردات مواد اولیه و کاهش تعرفه واردات دیده شده است که تحقق این مسئله می تواند در حمایت از کسب و کارهای اقتصادی بسیار اثرگذار باشد. اتخاذ تمهیداتی در حوزه بازار بورس و ارز از دیگر محورهای طرح محسوب می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: امروز در جلسه مجازی مجلس موضوع طرح حمایت از واحدهای متضرر از بیماری کرونا و کسب و کارهای کوچک مطرح شد که خوشبختانه این مسئله مورد حمایت و استقبال رئیس مجلس و نمایندگان قرار گرفت، از این رو مقرر شد که این طرح به صورت مشترک در کمیسیون های اقصادی و حمایت از تولید مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا پس از نهایی شدن، در ابتدای سال آینده با برگزاری جلسات علنی مورد رسیدگی قرار گیرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: محمدرضا پورابراهیمی کمیسیون اقتصادی مجلس ویروس کرونا واحدهای اقتصادی طرح دو فوریتی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۲۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، مجلس یازدهم در حوزه اقتصادی آنچنان که ادعا می‌کرد توانست عمل کند؟ و حالا که مشکلات اقتصادی در کشور به عنوان یک امر واقع وجود دارد باید بررسی کرد که وظیفه مجلس بعد برای رفع مشکلات موجود چیست؟

مهرداد لاهوتی، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «مجلس یک وظیفه قانون‌گذاری دارد و یک وظیفه نظارتی. مجلس یازدهم اولویت‌های اقتصادی و مشخصا رفع مشکلات اقتصادی را در قانون‌گذاری‌اش قرار نداد و طرح‌ها و لوایحی را بررسی کرد که خیلی از آنها ضرورتی نداشت. در واقع مجلس یازدهم در اولویت‌بندی مسائل مهم کشور ضعیف عمل کرد و حالا مجلس دوازدهم باید در حوزه اولویت‌بندی مسائل به بهترین شکل عمل کند. در حوزه نظارتی هم مجلس کنونی نتوانست از اختیارات خود به بهترین شکل استفاده کند».

او ادامه داد: «تمرکز مجلس آینده باید بر موضوع اقتصاد و اصلاح‌ ساختارهای اقتصادی باشد. اکنون مشکلاتی در کشور وجود دارد که اگر به آنها توجه نشود، از حالت چالش به ابرچالش تبدیل می‌شوند مثلا موضوع ناترازی‌هایی که در بانک‌ها داریم یکی از آنهاست و اگر به این موضوع توجه نکنیم تبدیل به بحران می‌شود».

این منتخب مجلس دوازهم همچنین بیان کرد: «واقعیت این است که باید ناترازی‌های بانک‌ها حل شود. ما در حوزه انرژی هم ناترازی‌های زیادی داریم. افزایش قیمت بنزین راهکار رفع ناترازی نیست بلکه باید خودروهای فرسوده را با خودروهای جدید جایگزین کنیم، باید سوخت مدیریت شود و... در صندوق‌های بازنشستگی هم ناترازی هست. در مجموع من تصور می‌کنم مهم‌ترین اولویت مجلس آینده باید رفع ناترازی‌ها باشد».

لاهوتی در پایان گفت: «نکته آخر هم این است که مجلس آینده باید فکری به حال موضوع فرونشست هم بکند زیرا ما دومین کشوری هستیم که دچار بحران فرونشست هستیم به این دلیل بخش زیادی از منابع زیرزمینی آب را استفاده کرده‌ایم».

دیگر خبرها

  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم
  • دولت گرفتاری اقتصادی مردم را کاهش دهد‌