Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: فعالان اقتصادی استان گلستان تاکنون ۱۲.۵ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات پزشکی موردنیاز بیماران کرونایی کمک کرده است. ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، علی‌محمد چوپانی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: فعالان اقتصادی استان گلستان از زمان شیوع کرونا تاکنون حدود 12 میلیارد و 500 میلیون تومان برای خرید تجهیزات موردنیاز بیماران کرونایی کمک کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در جلسه‌ای که روزهای گذشته با استاندار و دانشگاه علوم پزشکی استان داشتیم، بخش بهداشت و درمان استان برای تهیه 42 دستگاه ونتیلاتور(دستگاه تنفس مصنوعی) اعلام نیاز کرد که در مدت یک هفته فعالان اقتصادی استان 55 دستگاه ونتیلاتور به مبلغ 7 میلیارد و 700 میلیون تومان خریداری کردند و در اختیار بیمارستان‌ها قرار دادند.

بخش رزور کرونا در بیمارستان چابهار راه‌اندازی شد+ فیلمیک متخصص عفونی: 80 درصد مبتلایان کرونا به هیچ دارویی نیاز ندارندبیش از 54هزار مورد تب سنجی در پایگاه‌های غربالگری در چهارمحال و بختیاری ثبت شد

رئیس اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه خریداری این دستگاه‌ها سبب شده تا میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در استان کاهش پیدا کند گفت: دستگاه‌های تنفس مصنوعی یکی از نیازهای ضروری برای بیماران کرونایی است که به گفته مسئولان علوم پزشکی استان استفاده از این دستگاه‌ها تا 65 درصد میزان مرگ و میرها را در روزهای اخیر کاهش داده است.

وی بیان داشت: علاوه براین با کمک فعالان اقتصادی استان نقاهتگاه بیماران کرونایی با ظرفیت 200 تخت و در مدت 48 ساعت تجهیز شد. خریداری 30 دستگاه تخت آی‌سی‌یو، دستگاه‌های اکسیژن‌ساز، خریداری 330 شلنگ برای دستگاه‌های ونتیلاتور، تهیه پارچه برای تولید 5 هزار دست لباس کادر پزشکی و 30 هزار ماسک از دیگر اقداماتی است که از سوی خیران و فعالان اقتصادی استان انجام شد.

چوپانی با اشاره به کمک‌های اتاق ایران به استان گلستان گفت: امروز نخستین محموله از کمک‌های اتاق ایران به استان گلستان تحویل داده می‌شود. این اقلام شامل 5 دستگاه ونتیلاتور، 20 دستگاه وی تپ، شیت، ماسک و گان است.

انتهای پیام/582/ح

R41471/P/S6,70/CT11 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا فعالان اقتصادی استان بیماران کرونایی استان گلستان دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۲۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم هیچ علاقه‌ای به نگهداری ریال ندارند | فعالان اقتصادی هم پول ملی را خسارت می‌بینند و می‌دانند!

آفتاب‌‌نیوز :

حمیدرضا رستگارپور در گفتگو با ایلنا درباره اثر وضع مالیات بر افزایش قیمت کالا اظهار اشت: یکی از موضوعاتی که باعث بالا رفتن قیمت‌ها می‌شود دقیقا موضوع مالیات است و وقتی در قانون بودجه سهم مالیات را مشخص می‌کنند اینکه چقدر از بودجه قرار است از مالیات تامین شود. این سهم خود به خود اثر وضعی خود را بر روی قیمت تمام شده کالا می‌گذارد.

وی ادامه داد: در واقع این هشدار را می‌دهد که انواع کالا براساس قانون بودجه تا چه حدی و تا چه درصدی گران می‌شوند و افزایش قیمت هم در نهایت منجر به کاهش قدرت خرید مردم می‌شود و با وجود اینکه هنوز مالیات سال ۱۴۰۳ اعمال نشده، اما شاهد گرانی‌های پیش از موعد آن هستیم.

رییس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه این آلارم‌ها منجر به ایجاد انتظارات تورمی می‌شوند، گفت: این انتظار تورمی برای تمام کالا‌ها وجود دارد و قدرت خرید مردم هم نسبت به خرید کالا به طور قطع کمتر می‌شود و می‌بینیم در حالی که کمتر از دو ماه از سال گذشته، اما برخی از کالا بین ۳۰ تا ۴۰ درصد گران شده‌اند و تنها دلیل آن هم انتظارات تورمی است.

رستگارپور افزود: دولت باید تدبیری برای انتظار تورمی ایجاد شده داشته باشد. در جامعه این توصر ایجاد می‌شود که مطمئن هستند که کالا گران می‌شود، اما این افزایش قیمت چه زمانی قرار است اعمال شود و اساسا علت آن چیست؟ در حالی که گفته می‌شود برای مثال قرار است که تا انتهای سال قیمت جدید اعمال شود، اما در ابتدای سال اثر آن را می‌بینیم. 

وی با بیان اینکه بودجه ریزی نباید به گونه‌ای باشد که مردم را به سمتی هدایت کند که پول را به کالا تبدیل کنند، تاکید کرد: تقریبا تمام مردم هیچ علاقه‌ای به نگهداری ریال ندارند و هم فعال اقتصادی و فعال در کسب و کار‌ها و هم مردم عادی پول ملی را خسارت می‌بینند و می‌دانند. از این رو مسئولان کشور باید برای این موضوع تدبیری بیندیشند تا ریال حداقل برای یک سال پشتوانه داشته باشد، یعنی مردم مطمئن شوند که ارزش این پول حداقل یک سال حفظ می‌شود و این خواسته ما در اصناف هم است.

رییس اتاق اصناف تهران گفت: در مجموع برداشت ما در اتاق اصناف این است که سال ۱۴۰۳ می‌تواند سال پر رونقی باشد و عوامل متعدد این موضوع را نشان می‌دهند و امسال فرصت‌های خاصی برای رونق اقتصاد دارد و اینگونه تلقی می‌شود اوضاع تیره و تار هم نیست.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • لایروبی بندر بوشهر از مطالبات فعالان اقتصادی در بوشهر
  • مردم هیچ علاقه‌ای به نگهداری ریال ندارند | فعالان اقتصادی هم پول ملی را خسارت می‌دانند!
  • مردم هیچ علاقه‌ای به نگهداری ریال ندارند | فعالان اقتصادی هم پول ملی را خسارت می‌بینند و می‌دانند!
  • فعالان اقتصادی به کنسرسیوم توسعه اقتصادی امیرکبیر ملحق شوند
  • بخش تولید شرایط ایده‌آلی ندارد/ گلایه فعالان اقتصادی از مالیات
  • نظام ارزی ،صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است
  • سالانه ۳هزار بیمار به بیماران صعب العلاج گلستان اضافه می شود
  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی