Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-27@16:23:41 GMT

دعا برای رفع بلا سیره اولیای خدا و بزرگان دینی است

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۲۶۲۳

دعا برای رفع بلا سیره اولیای خدا و بزرگان دینی است

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که تضرع و دعا همراه با توبه و توسل به حضرات معصومین(ع) برای رفع بلا در ابتلائات، سنت قرآن و سیره اولیای خدا و بزرگان دینی است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای خاطرنشان کرد: تضرع و دعای صادق همراه با توبه و توسل به انوار پاک و آستان ملکوتی حضرات معصومین «سلام الله علیهم اجمعین» برای رفع بلا در ابتلائات، سنت قرآن و سیره اولیای خدا و بزرگان دینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

«یا ایها الذین آمنوا اتقوالله و ابتغوا الیه الوسیله»

سوره مائده ـ آیه ۳۵

تضرع و دعای صادق همراه با توبه و توسل به انوار پاک و آستان ملکوتی حضرات معصومین سلام الله علیهم اجمعین برای رفع بلا در ابتلائات، سنت قرآن و سیره اولیای خدا و بزرگان دینی است و اینک با در نظر گرفتن ابتلا به بلای شیوع صعودی ویروس منحوس کرونا و بیماری خطرناک ناشی از آن و اعتقاد و ایمان راسخ قلبی به اینکه شفا دست ذات اقدس احدیت جلّ و علاء می‌باشد و فقط خداوند قادر متعال است که می‌تواند ابتلایان به این بلا را نجات دهد، ضمن تأکید بر ضرورت رعایت دقیق اصول بهداشتی و مصوبات لازم‌الاجرای ستاد ملی مبارزه با کرونا از جمله ماندن در خانه‌ها و پرهیز مطلق از هر نوع تجمع و شرکت در اجتماعات و قدرشناسی نسبت به مجاهدت‌های مدافعین سلامت که وسیله‌ای از وسایل شفابخش الهی هستند، از تمامی مردم شریف و متدین در اقصی‌نقاط میهن اسلامی ایران دعوت به عمل می‌آید با هدف تمسک به گنجینه‌های گرانبهای دعا و توسل برای رفع بلا، رأس ساعت ۲۰ شامگاه پنج‌شنبه بیست و نهم اسفند ماه مصادف با شب شهادت حضرت امام موسی کاظم (علیه السلام) همزمان و همراه با پخش دعای توسل از جوار بارگاه نورانی ثامن الحجج، حضرت ابالحسن، علی ابن موسی الرضا (علیه آلاف التحیه و الثناء) با اهتمام و تدابیر ستودنی تولیت مکرم آستان قدس رضوی و پوشش تحسین‌برانگیز رسانه ملی با شعار «باب الحوائج الی الله پنجره‌ای به سوی خدا» در منازل شخصی خود دعای توسل به ائمه معصومین (علیهم السلام) را زمزمه و با طلب وساطت این انوار پاک الهی به عنوان عین‌الله ناظره، ناصر، قادر و مقتدر، رفع بلا و نگرانی‌ها و نجات از این بیماری فراگیر را از ذات اقدس ربوبی جلّ و علاء مسألت نمایند تا ان‌شاء الله تعالی هرچه زودتر نگرانی ها‌ی همگان برطرف شود.»

انتهای پیام/4079/

منبع: آنا

کلیدواژه: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دعا سوره مائده برای رفع بلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۲۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای طعم شیرین آخرین دعای کمیل شهید زین الدین

بعد از نماز، دعای کمیل داشتیم. هر یک از بچه ها قسمتی از دعا را می خواندند؛ از جمله آقا مهدی؛ اما حال و هوای او با بقیه فرق می کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از جهان نیوز، بعد از ظهر پنج شنبه بود سر و کله ی آقا مهدی پیدا شد. پایگاه ما در نوار مرزی سردشت بود و مهدی آمد تا از نزدیک، پیشرفت کارها و مسائل مربوط به شناسایی را بررسی کند.

بعد از جلسه، وقت نماز شد. آن شب خود مهدی اذان گفت و نماز جماعت را اقامه کردیم.
بعد از نماز، دعای کمیل داشتیم. هر یک از بچه ها قسمتی از دعا را می خواندند؛ از جمله آقا مهدی؛ اما حال و هوای او با بقیه فرق می کرد.

مهدی با سوز عجیبی دعا می خواند. تمام کسانی که آن شب در جلسه بودند، طعم شیرین آن دعای کمیل را از یاد نخواهند برد. مهدی دعا را در شرایطی خواند که ما زیر پای دشمن قرار داشتیم و از همه طرف مورد تهدید بودیم.

او به حدی گریه کرد که از خود بی خود شده بود. قسمتی از دعا را هم جواد دل آذر خواند.

این دو نفر چنان شوری به پا کرده بودند که همه ضجه می زدند. دعا که تمام شد، مهدی از سنگر بیرون آمد، نگاهی به آسمان انداخت و زیر لب چیزهایی زمزمه کرد. دو روز بعد خبر شهادتش آمد.
برگرفته از کتاب «برف تا برف» مجموعه خاطراتی از شهید مهدی شیخ زین الدین
راوی: عبدالرزاق شیخ زین الدین پدر شهید

دیگر خبرها

  • زندگی سالم و دیندارانه با مشاوره اسلامی
  • اگر حکومت دینی برپا نمی‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • کنعانی: توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • درخواست دیه اولیای دم از قاتل مجنون
  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • ماجرای طعم شیرین آخرین دعای کمیل شهید زین الدین