Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@18:45:22 GMT

صومعه‌ مسیحی، منشأ احتمالی شیوع کرونا در لبنان

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۲۸۵۸

صومعه‌ مسیحی، منشأ احتمالی شیوع کرونا در لبنان

یک روزنامه لبنانی در گزارشی نوشت، اخباری که درباره عامل شیوع کرونا در این کشور منتشر شده، صحیح نیست و به نظر می‌رسد صومعه‌های مسیحی عامل انتقال باشد اگرچه این موضوع هنوز ثابت نشده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،در پی شیوع کرونا در لبنان مانند بسیاری دیگر از کشورهای جهان، سر و صدای سیاسی در این کشور به راه افتاده مبنی بر اینکه یک هواپیمای ایرانی که در ۲۰-۲۱ فوریه وارد لبنان عامل اولین عامل شیوع کرونا در لبنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه «الاخبار» در گزارشی در همین باره نوشت: اطلاعات در دسترس تأکید می‌کند ویروس «کووید ۱۹» قبل از هواپیمای ایرانی به بیروت رسیده است. بحث و تحقیق درباره منشأ شیوع این ویروس ادامه دارد و حقیقت نزد پدران روحانی در دو صومعه «بیروت» و «بیکفایا» است که در اعلام واقعیت تأخیر کردند.

الاخبار افزود، در ۲۱ فوریه اولین مورد مثبت به کرونا اعلام شد و ۱۲ ساعت بعد مشخص شد دو نفر از افراد مشکوک به کرونا  مسافر هواپیمای ایرانی به مقصد لبنان بوده‌اند. عوارض این بیماری بر افراد مبتلا در ۲۶ فوریه یعنی ۵ روز پس از به زمین نشستن هواپیمای ایرانی آشکار شد. بیشتر افراد مبتلا از روحانیون مسیحی در صومعه «مار یوسف» اشرفیه بودند کسانی که ابتلای آنها علنی نشده بود جز اینکه پدر روحانی «رونی الجمیل» در هشتم مارس از مبتلا شدن دو نفر در این صومعه و قرنطینه آنها خبر داده بود.

در ادامه این گزارش آمده، در این توییت به اطلاعات بیشتری اشاره نشده بود اما آنچه بسیاری نمی‌دانند این است که عوارض کرونا تنها چهار روز پس از مشارکت ۲۰ نفر در این صومعه در مراسمی معنوی میان روزهای بیستم تا بیست و دوم فوریه آشکار شد.

الاخبار سپس نوشت، از جمله اطلاعاتی که به آن اشاره شده این است که عامل شیوع ویروس راهبی است که از ایتالیا به لبنان آمده و در مراسم یاد شده حاضر بوده است. بررسی مسأله نشان می‌دهد کسی که ویروس را منتقل کرده میان روزهای 15 تا 22 فوریه وارد لبنان شده بوده است.

بر اساس بیانیه صادر شده از روحانیون مسیحی در لبنان تا کنون یازده راهب از دو صومعه بیروت و بیکفایا مبتلا و چهار نفر آنها درمان شده‌اند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: لبنان کرونا روحانی صومعه هواپیمای ایرانی شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۲۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا

ایسنا/گیلان سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان صومعه‌سرا از پلمب ۲ تالار پذیرایی متخلف به علت عدم رعایت قوانین مربوطه خبر داد.

سرهنگ جعفر عدلی‌مژدهی امروز، هشتم‌ اردیبهشت‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس در راستای پیشگیری از وقوع جرائم، اظهار کرد: پلیس با تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی خود بر واحدهای صنفی، درصدد کاهش جرائم است.

وی با بیان اینکه با هدف ساماندهی و تحقق برنامه‌های پیشگیرانه در تالارهای پذیرایی، طرح کنترل و نظارت بر این اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی طی چهار روز گذشته در شهرستان صومعه‌سرا به مرحله اجرا درآمد، افزود: در این مدت شش تالار مورد بازدید قرار گرفت.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان صومعه‌سرا با اعلام اینکه در این راستا برای یک واحد اخطار پلمب صادر، به سه واحد تذکر داده و دو واحد صنفی متخلف نیز به علت عدم رعایت قوانین مربوطه پلمب شد و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری به عمل آمد، تصریح کرد: متصدیان واحدهای صنفی متخلف با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اصناف، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • منشأ گرد‌و‌غبار امروز خوزستان مشخص شد
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • افتتاح پل روستای نوخاله در شهرستان صومعه سرا
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد