Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا خیلی زود وقتی راه های استان هوبی و شهر ووهان مرکز آن که کانون شیوع کرونا بودند بسته و درهای این مناطق به روی خارج بسته شد، ارتش چین برای کمک رسانی به حال آماده باش درامد هواپیماهای نظامی ارتش با اعزام نیرو و تجهیزات برای ساخت بیمارستان های فوری و همچنین انتقال کالاها و اقلام مورد نیاز و نیروی های متخصص سعی کردند تا هر گونه کمبودی را جبران کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزاران نفر از پزشکان و کارشناسان ارتش به همراه پزشکان و پرستاران غیرنظامی و بخش های مدنی به شهر ووهان اولین کانون شیوع بیماری اعزام شدند نیروهای ارتش سهم عمده ای در ساخت دو بیمارستان صحرایی بزرگ و فوری برای شهر ووهان داشتند و پس از ۱۰  روز که بیمارستان ها ساخته شد همین نیروها بیماران را به آنجا منتقل کردند.

شی جین پینگ رییس جمهوری و فرمانده کل قوا در چین دستور داده بود که تمامی نیروهای نظامی بخصوص کارشناسان آکادمی علوم پزشکی نظامی چین باید به کمک مردم بشتابند و سهم شایسته ای در مهار کرونا داشته باشند.

ایبولا،  سارس و زمین لرزه مهیب ۸ ریشتری سال ۲۰۰۸ در استان «سی چوان» در جنوب غرب چین آنقدر نیروهای ارتش چین را زبده و با تجربه کرده بود که بدانند چطور باید کرونا را کنترل کنند شاید برای همین بود که وقتی این ویروس به طور جدی در سراسر چین مهار شد، رییس جمهوری چین شخصا از تلاش های ارتش برای کنترل آن تقدیر کرد.

درست از زمانی که قرنطینه شهر ووهان در دستور کار قرار گرفت ارتش بیش از ۱۰ هزار نفر از نیروهایش را اعم از کارشناسان و پزشکان به استان هوبی اعزام کرد همان زمان رییس جمهوری و فرمانده کل قوا با آنها به صورت ویدیویی در ارتباط بود و گفت: «سنگین ترین مسئولیت ها در مبارزه با کرونا به نیروهای مسلح سپرده شده است» و آنها پیشرو هر قشر دیگری در استان هوبی در مبارزه با این ویروس بودند.

وقتی که در چهارم فوریه ساخت اولین بیمارستان صحرایی به پایان رسید اولین گروه نظامیان چین شامل یک هزار و ۴۰۰ نفر به این بیمارستان مجهز اعزام شدند و همه کارها از جمله انتقال بیماران و ایزوله کردن را در اختیار گرفتند.

«جو چن مینگ» کارشناس مسایل نظامی در پکن می گوید: ارتش همیشه در مواقع سخت و بسیار ضروری در جبهه مقدم حضور قوی داشته است ارتشی ها برای این کار آموزش دیده اند وقتی بیماری بتدریج به اوج رسید به دستور فرمانده کل قوا هزاران نفر از نظامیان برای کمک به دهها هزار بیمار به منطقه هوبی اعزام شدند.

روزنامه ارتش چین هم نوشته است: اولین گروه یک هزار و ۴۰۰ نفری عمدتا نیروهای داوطلب ارتش بودند که راهی ووهان شدند و برای اعزام نیرو و تجهیزات ۱۱ پرواز انجام شد.

«چن جین یونگ» از اداره پشتیبانی ارتش می گوید: نزدیک به ۶۰ هزار کادر درمانی غیرنظامی و نظامی به منطقه اعزام شدند.

او می افزاید: در جریان شیوع ویروس کرونا ۳ هزار نفر از این افراد به ویروس آلوده شدند اما هیچ نظامی در این میان کرونایی نشد و این نشان از مهارت بالای آنها در برخورد با چنین مشکلاتی دارد.

کارشناسان چینی می گویند  ارتش چین در مبارزه با چنین ویروس هایی و در جنگ های میکروبی و بیماری های همه گیر بسیار با تجربه است.

آکادمی علوم پزشکی نظامی چین در سال ۱۹۵۱ یعنی پس از دوره ای ایجاد شد که یک میلیون نفر از ارتش چین برای رویارویی با آمریکا و کره جنوبی،  به کمک ارتش کره شمالی ملحق شده بودند.

یکی از ماموریت های این آکادمی تمرکز بر تحقیقات بر روی سخت افزارهای میکروبی،  شیمیایی و هسته ای بوده است.  

برچسب‌ها ویروس کرونا چین پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چین آمریکا کره جنوبی ویروس کرونا چین اعزام شدند شهر ووهان ارتش چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۳۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرآشپز پخت تورم در ایران

سال‌ها است که تورم به عنوان یکی از معضلات اصلی اقتصاد ایران، مردم را رنج می‌دهد. در هر دوره انتخاباتی، مهار تورم به عنوان یکی از شعار‌های اصلی نامزد‌ها به گوش مردم می‌رسد. اما در عمل، گویی این وعده‌ها رنگ واقعیت به خود نمی‌بینند.

به گزارش اکوایران، یکی از ریشه‌های اصلی این معضل، ناترازی در نظام بانکی کشور است. تا زمانی که این ناترازی به طور کامل برطرف نشود، هرگونه تلاشی برای مهار تورم ناکام خواهد ماند. اما چرا با وجود آگاهی از این موضوع، تاکنون اقدام موثری برای حل این مشکل انجام نشده است؟

در قسمت دهم از مجموعه «فارکست بانکداری» به بررسی این موضوع می‌پردازیم. فرهاد نیلی، اقتصاددان و سید حمید پورمحمدی، معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه، در این برنامه درباره ریشه‌های این معضل و راهکار‌های مدنظر بحث می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افشاگری‌های عضو جدا شده از منافقین در دادگاه درباره همکاری های نظامی این گروهک با ارتش صدام
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • گزارش رسانه صهیونیست از فریبی به نام اسکله غزه + فیلم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • سرآشپز پخت تورم در ایران
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • امدادرسانی به سه بانو حادثه غرق شدگی در اصفهان و فلاورجان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد