Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@23:21:27 GMT

مولوی توکلی: عمل به نظر متخصصان سلامت تکلیف شرعی است

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۳۴۴۶

مولوی توکلی: عمل به نظر متخصصان سلامت تکلیف شرعی است

گروه استان‌ها ـ امام جمعه اهل سنت تایباد گفت: در شرایط فعلی حفظ جان انسان‌ها اوجب واجبات است و با بهبود شرایط، نمازهای جمعه و زیارتگاه‌ها رونقی باشکوه خواهند داشت. ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

مولوی غلام نبی توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس با اشاره به بسته شدن درب‌های حرم منور رضوی اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا که مسری است و افراد می‌توانند ناقل باشند لازم است که اجتماعات و تجمعات تقلیل پیدا کند و انجام نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اهل سنت تایباد گفت: امروز شاهد هستیم که نمازهای جمعه برگزار نمی‌شود و حرم‌های منور و زیارتگاه‌ها نیز که محل تجمع است این‌ها به این خاطر است که سلامتی جان انسانها مهم است.

مولوی توکلی خاطرنشان کرد: انسان باید سالم باشد تا بتواند زیارت کند و به همین دلیل واجب و لازم است که حرم‌ها و زیارتگاه‌ها تعطیل شوند تا زمانی که این بیماری و ویروس از کشور رخت بربندد و نابود شود و فضا و مردم برای زیارت مهیا شود و نمازهای جمعه باشکوه اقامه خواهد شد و مردم با خیال راحت زیارت را صورت خواهند داد.

جدیدترین اخبار کرونا|عدم پذیرش مسافران نوروزی در استان‌ها/ رشد آمار بهبودیافتگان/ مردم به حرم رضوی مراجعه نکنند/ آخرین آمار مبتلایان+ فیلمبرقراری ارتباط مستقیم حرم رضوی با بیمارستان‌های درگیر کروناآیت‌الله مرتضوی: محدودیت‌های اعمال‌شده در حرم رضوی مقدمه گسترش خدمات آستان قدس است

وی گفت: از نگاه بهداشتی و متخصصان بهداشت این تصمیم در شرایط فعلی لازم بوده است تا از این طریق سلامت جامعه مجددا فراهم شود.

امام جمعه اهل سنت تایباد بیان کرد: زمانی که از نگاه فقهی مسئله‌ای تجویز می‌شود لازم‌الاجرا است؛ اگر به نسخه پزشک عمل نشود بیمار خوب نمی‌شود؛ امروز نیز این یک مسئله مستحدثه است و در فقه مورد بررسی قرار گرفته و شاهد بودیم با توجه به راهکارهای وزارت بهداشت و پزشکان متخصص، تجویز به بسته شدن درب‌های زیارتگاه‌ها داده شده است.

انتهای پیام/281/ش

R41347/P/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زیارتگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۳۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار سابقه‌دار اشنویه‌ای دستگیر شد

سرهنگ علی توکلی فرمانده انتظامی اشنویه گفت: در تداوم طرح‌های امنیت محله محور و با اشراف اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان در عملیاتی ضربتی، یک کلاهبردار حرفه‌ای و سابقه‌دار را دستگیر کردند.

وی افزود:  متهم در بازجویی به چندین فقره کلاهبرداری اعم از جواهرات و پول نقد اعتراف کرده است.

سرهنگ توکلی با بیان اینکه با هماهنگی مقام قضایی نسبت به عودت مبلغ قابل توجهی از کلاهبرداری به مال‌باختگان اقدام شد، اضافه کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی و روانه زندان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • کلاهبردار سابقه‌دار اشنویه‌ای دستگیر شد
  • آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد