Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شماره امروز ( چهارشنبه) روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی چاپ لندن ، آخرین آمار مربوط به افراد مبتلا و متوفی در کشورهای مصر ، سودان ، تونس و مغرب و اقدامات پیشگیرانه اتخاذ شده از سوی آنها از این قرار است :

** مصر

علاوه بر افراد مبتلا به کرونا در مصر با ثبت ۳۰ مورد جدید در این کشور شمار افراد مبتلا به ۱۹۶ نفر رسید که ۲۶ تن آنان بهبود یافته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

** سودان

« أکرم علی التوم » وزیر بهداشت سودان شب گذشته ( سه شنبه ) اعلام کرد که هیچ گونه مورد جدیدی از کرونا در این کشور به ثبت نرسیده است .

التوم خاطر نشان کرد که ۴۴ فرد مبتلا هم اکنون در مرکز قرنطینه سودان بسر می برند و ۱۰ مورد مشکوک تحت نظر مراکز بهداشت قرار گرفته اند.

« ولاء البوشی » وزیر جوانان و ورزش سودان هم دستور توقف همه رقابت های ورزشی از جمله مسابقات فوتبال در خارطوم پایتخت و سایر استان های این کشور را صادر کرد  

** تونس

« قیس سعید » رئیس جمهوری تونس دیروز سه شنبه به منظور پیشگیری از گسترش ویروس کرونا از ساعت هجده شب تا شش بامداد منع آمد و شد اعلام کرد.

شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در تونس به ۲۴ نفر افزایش یافت که اکثرشان از فرانسه و ایتالیا آمده بودند بدون آنکه هیچ گونه مورد فوتی ثبت شود.

مقامات تونس اخیرا مدارس و مساجد و دادگاه ها و مراسم دسته جمعی و برنامه های ورزشی را تعطیل اعلام کردند.

مقامات مزبور همچنین اعلام کردند که قهوه خانه ها و رستوران ها از ساعت شانزده عصر به بعد تعطیل هستند.

« الیاس الفخفاخ » نخست وزیر تونس نیز دوشنبه گفت که گذرگاه های هوایی و زمینی بر روی تمام پروازهای تجاری بسته هستند و تنها پروازهای حامل کالا و برخی از پروازها جهت بازگرداندن اتباع خارجی ادامه خواهند یافت.

** مغرب

مغرب هم اعلام کرد که شش مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسیده است و بدین ترتیب شمار افراد مبتلا در این کشور به ۴۴ نفر افزایش یافته است.

** الجزایر

« عبدالمجید تبون » رئیس جمهور الجزایر دیروز سه شنبه در چارچوب مقابله با ویروس کروبنا برگزاری هر گونه گردهمایی اعتراض آمیز و راهپیمایی را ممنوع اعلام کرد.

رئیس جمهوری الجزایر همچنین صدور هر نوع کالای راهبردی پزشکی یا غذایی را تا برطرف شدن کامل ویروس کرونا را ممنوع کرد کرد و نماز جمعه را به حال تعلیق درآورد و مساجد را بست و تنها به اقامه نماز در آنها بسنده کرد.

همچنین مقامات الجزایر تصمیم گرفتند تا تمامی مناطق و اماکن مشکوک به ویروس کرونا را بسته و تمامی وسایل حمل و نقل عمومی در کشور ضد عفونی شوند.

ویروس کرونا موسوم به «کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان در مرکز چین شیوع پیدا کرد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

بر اساس آخرین آمار، تاکنون ۱۹۸ هزار و ۴۲۶ نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده و ۷ هزار و ۹۸۷ نفر جان خود را از دست داده اند.   

۱۴۸۷

برچسب‌ها تونس ویروس کرونا سودان چین مراکش مصر الجزایر پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تونس ویروس کرونا سودان چین مراکش مصر الجزایر مصر سودان تونس مصر مصر سودان سودان سودان سودان تونس تونس تونس فرانسه ایتالیا تونس تونس الجزایر الجزایر الجزایر الجزایر تونس ویروس کرونا سودان چین مراکش مصر الجزایر ویروس کرونا افراد مبتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۳۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای

زینب اصغریان / کارشناس ارشد علوم سیاسی: خلیج فارس سومین خلیج بزرگ جهان است و بعد از  مکزیکو و خلیج هودسن از نظر وسعت توجهات زیادی را به خود جلب کرده. هرچند این روزها با شنیدن نام خلیج فارس بیشتر به یاد حوادث امنیتی در این منطقه می‌افتیم. تکرار حوادث پر مخاطره در این منطقه و قرار گرفتن آن در امتداد تحولات یمن و خلیج عدن نیز در این برداشت بی‌تأثیر نیست، اما باید گفت که وجوه دیگری مانند نگاه فرهنگی و تاریخی نیز وجود دارد که از آن هم نباید غافل شد.

بدلیل اهمیت استراتژیک این آب‌های نیلگون، و دارا بودن منابع عظیم نفتی در کشورهای عربی همجوار با درج نام مجعول خلیج عربی تلاش می‌کنند آن را در راستای منافع خود مصادره به مطلوب کنند در حالی که تاریخ نشان می‌دهد حتی این واژه در ۳۰۰ سال قبل از میلاد و در دوران هخامنشیان نیز استفاده می‌شده و در کتب تاریخی متعددی نیز موجود است. جمال عبدالناصر نیز اصراری بر استفاده از  واژه جعلی نداشته است و حتی در برخی از نامه های خود از جمله نامه ای به یکی از مقامات بحرینی در سال ۱۹۶۰ از واژه خلیج فارس استفاده کرده است اما آرام آرام در راستای رویکردهای پان عربیستی این واژه تحریف و در بدعتی آشکار توسط عبدالناصر بکار گرفته شد و بعدها توسط سایرین  مورد استفاده قرار گرفت.

عضویت ایران در پیمان سنتو در ۱۹۵۵م و حمایت پهلوی از دکترین آیزنهاور در که در مقابل کنفرانس باندونگ و رویکرد ملی گرایی ناصر ، باعث شد تشدید اختلافات دوکشور به مسائل دیگر از جمله تنگه هرمز و خلیج فارس کشیده شود.

علیرغم اینها نشریات مصری، عربی و انگلیسی هم تا دهه هفتاد عمدتا واژه persian gulf را استفاده می‌کردند اما آرام آرام، واژه جعلی جایگزین آن شد.

با پیروزی انقلاب اسلامی و مخالفت کشورهای غربی و عربی بار دیگر استفاده از واژه خلیج فارس تحت الشعاع قرار گرفت و   تلاش ها برای فشار همه جانبه برای ایران و نادیده گرفتن توانمندی های ژیوپلتیک کشورمان افزایش یافت.

با مراجعه به اسناد تاریخی مانند ابن حوقل، معجم البلدان و کتب عربی دیگر مشاهده می‌کنیم که این خطه همواره به عنوان بحر پارس مطرح بوده است.

در حال حاضر در کنار پیگیری دیپلماتیک و احقاق حق در مجامع بین المللی بصورت جدی می‌بایست  به رویکردهای فرهنگی و تاریخی پرداخت و هویت خلیج همیشه ایرانی را احیا کرد و حتی با ساختن فیلم و کلیپ به زبان های مختلف و با برنامه ریزی گسترده در دیپلماسی فرهنگی، باید نشان داد قبل از بوجود آمدن کیان بسیاری از کشورهای کوچک بندانگشتی منطقه، نام خلیج پارسی همواره بعنوان یک شاهراه مهم و حیاتی در جبین تاریخ می‌درخشیده است.

 نام گذاری این روز  به مناسبت اخراج پرتغالی ها از تنگه هرمز ، روز خلیج فارس در تقویم نیز رویکرد مهم دیگری بود که بر اثبات حقانیت این خلیج همیشه ایرانی اثر جدی دارد.

 اخطار جدی به کشورهایی که خلاف مصالح ملی ما در استفاده از این واژگان حرکت می‌کنند بسیار مهم است. خلیج همیشه فارس خط قرمز ایرانی و هویت ایرانی است و نباید از حدود آن تخطی شود.

زینب اصغریان

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد