Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@00:11:49 GMT

آهنگ شیوع ویروس کرونا در کردستان تندتر شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۳۹۴۲

آهنگ شیوع ویروس کرونا در کردستان تندتر شد

ایسنا/کردستان بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اعلام کرده تاکنون تعداد کل نمونه های آزمایش شده ویروس کرونا ۵۲۳ مورد بوده که ۱۸۹ مورد مثبت و ۲۶۴ مورد آن نیز منفی بوده است.

بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، روند گسترش شیوع ویروس کرونا در استان صعودی است و کردستان در آستانه افزایش شدید مبتلایان بر روی نمودار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در شهرستان سقز که اکنون با ۷۳ مورد همچنان در صدر شهرستان های آلوده استان است، بازارها و ادارات به تعطیلی و قرنطینه کشیده شده محدودیت تردد نیز در این شهر ادامه دارد.

بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان تا امروز چهارشنبه ۲۸ اسفندماه، موارد مثبت به تفکیک شهرستان ها ۷۳ نفر در سقز، ۳۸ نفر در بانه، ۲۹ نفر در سنندج، ۱۳ نفر در قروه، ۸ نفر در کامیاران، ۱۲ نفر در بیجار، ۸ نفر دیواندره، ۵ نفر در مریوان، دو نفر در دهگلان و یک نفر در سروآباد اعلام شده است.

تاکنون تعداد کل نمونه های آزمایش شده ویروس کرونا در استان ۵۲۳ مورد بوده که ۱۸۹ مورد مثبت و ۲۶۴ مورد آن نیز منفی بوده است.

همچنین تاکنون در کردستان ۲۰ نفر به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند؛ که به تفکیک در شهرستان سقز ۱۱ نفر، قروه ۳ نفر، سنندج ۳نفر، بانه یک نفر و مریوان یک نفر بوده است. و در حال حاضر ۱۶۵ نفر در سطح بیمارستان های استان بستری هستند.

دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرده که طی هفته های آینده شاهد تعداد بیماران بسیار بیشتری در کردستان خواهیم بود.

 مردم باید قرنطینه خانگی را جدی بگیرند و با شروع علایم، در سایت salamat.gov.ir ثبت نام کنند و مشاوره رایگان دریافت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس استانی اجتماعی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۳۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی گردنه تته بعد از پنج ماه

سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه گردنه تته بین شهرستان پاوه در استان کرمانشاه و شهرستان سروآباد استان کردستان قرار دارد، گفت : این گردنه محور ارتباطی شهرستان پاوه و شهر‌های نودشه و نوسود در استان کرمانشاه به شهرستان سروآباد و مریوان در استان کردستان است.

وی با بیان اینکه همه ساله به دلیل بارش سنگین برف این گردنه چندین ماه از سال پوشیده از برف بوده و مسدود می‌شود، افزود: با توجه به سخت گذر بودن این محور، امکان انجام عملیات برف روبی در آن وجود ندارد و معمولا بازگشایی آن به اوایل بهار سال آینده موکول می‌شود.

وی با بیان اینکه این گردنه امسال هم حدود پنج ماه مسدود بود، اظهار کرد: ارتفاع برف در این گردنه نزدیک به پنج متر بود که در برخی نقاط تا هشت متر هم می‌رسید.

وی از آغاز عملیات برف‌روبی این گردنه از ۱۴ فروردین امسال خبر داد که تا روز گذشته (پنجم اردیبهشت) بدون وقفه ادامه داشت و افزود: بالغ بر ۵۴۰ هزار مترمکعب برف در این محور برداشته شد.

کهریزی از طول ۲۱ کیلومتری گردنه تته یاد کرد که ۱۷ کیلومتر آن در حوزه جغرافیایی استان کرمانشاه و مابقی در استان کردستان قرار دارد و یادآور شد: اکنون با تلاش عوامل راهداری تمام مسیر ۲۱ کیلومتری این گردنه باز است و در بازگشایی قسمتی که در محدوده استان کردستان بود همکاری کردیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها پیش‌آهنگ تحولات جهانی باشند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • گردنه تته بعد از ۵ ماه بازگشایی شد + عکس
  • بازگشایی گردنه تته بعد از پنج ماه