Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام پارلمانی روس با اشاره به ادعاهای غیرواقعی وزیر خارجه آمریکا در زمان ترور سردار "قاسم سلیمانی"، هدف از اتهامات وارده به روسیه را تنها تلاش برای دور کردن ترکیه از مسکو و نزدیکی دوباره آن به واشنگتن ارزیابی کرد. ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "آلکسی پوشکوف" رئیس کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه در تفسیر سخنان ضدروسی "مایک پامپئو" وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه روسیه مقصر در کشته شدن ده‌ها سرباز ترکیه‌ای در استان ادلب سوریه است، یادآور شد که این اظهارات یکی از عوامل مبارزه ژئوپلیتیکی است و هیچ ارتباطی با آنچه که واقعاً در ادلب رخ داده ، ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عقیده وی،  پامپئو فقط سعی در ترغیب ترکیه برای دوری کردن از روسیه و نزدیک شدن دوباره به ایالات متحده دارد.

پوشکوف گفت: «ادعای جدید پامپئو را باید از نقطه نظر اهداف دنبال شده در سیاست خارجی آمریکا ارزیابی شود و نه از لحاظ عینی و آنچه که واقعاً در ادلب رخ می‌دهد.

این سناتور روس یادآور شد، هنگامی که ایالات متحده  ژنرال "قاسم سلیمانی" (یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران) را در خاک عراق ترور کرده ، پامپئو مدعی شده بود که در ایران ، بسیاری از مردم از این ترور حمایت کرده‌اند و گویا درک می‌کنند که ایالات متحده جزو نیروهای خیر در جهان است. این در حالی بود که در آن زمان سراسر ایران مملو از تظاهرات گسترده ضدآمریکایی و خشم مردم از این اقدام آمریکا بود.

پوشکوف افزود: «ولی این واقعیت مانع از آن نشده بود که وزیر خارجه آمریکا از اعلام آنچه که غیرواقعی و غیرقابل اعتماد است خودداری کند. وی برای توجیه این اقدام می بایست یک فرمول پیدا کند ، زیرا ترور ژنرال سلیمانی در خود ایالات متحده هم مورد انتقادات بسیار زیادی قرار گرفت. بنابراین ، وقتی پامپئو چیزی می گوید ، باید توجه کرد که چرا او چنین حرفی را زده و هدفش از آن چیست.»

این مقام پارلمانی روس گفت: «در حال حاضر پامپئو در تلاش است تا ترکیه را به سمت طرف ایالات متحده بکشاند. آمریکایی‌ها از نزدیک شدن روابط آنکارا و مسکو بسیار خشمگین بودند. آنها واقعاً دوست ندارند که پوتین و اردوغان به طور مرتب با یکدیگر ملاقات کنند، درباره سرنوشت سوریه تصمیم گیری کرده و پروژه‌های بزرگ اقتصادی مانند خط لوله "جریان ترکیه" را راه اندازی کنند. آنها دوست ندارند ترکیه ، به عنوان یک کشور عضو ناتو و نزدیکترین متحد ایالات متحده ، به سمت روسیه سوق پیدا کند و تسلیحات نظامی روسی خریداری کند.»

وی افزود: "بدین ترتیب وخامت اوضاع در استان ادلب سوریه فرصتی را برای  دیپلماسی آمریکا فراهم کرده تا ترکیه را به سمت خویش بازگرداند. سخنان پامپئو حدس و گمان خالص است. وزیر خارجه ایالات متحده به خوبی می داند که روسیه به کاروان نظامی ترکیه حمله نکرده است، ولی برای اینکه در این باره گمانه زنی شده و چنین بحثی را در محافل سیاسی ترکیه مطرح سازد، چنین اظهاراتی را بیان می کند.»

به گفته این سناتور، بنابراین سخنان وزیر امور خارجه آمریکا تنها عنصری از مبارزه ژئوپلیتیک در جهت گیری ترکیه در عرصه جهانی است و پامپئو به سادگی در تلاش است تا ترکیه را ترغیب کند تا از روسیه دور شده و به ایالات متحده نزدیک شود.

پامپئو بار دیگر خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شددروغ‌های پامپئو و آمریکای سرگردانمخالفت گروه‌های تروریستیِ مورد حمایت ترکیه با آتش‌بس در ادلب

پیش از این ، مایک پامپئو ، وزیر امور خارجه آمریکا با متهم کردن روسیه در کشته شدن ده‌ها نظامی ترکیه در استان ادلب سوریه ، گفته بود: « ما از ترکیه ، شریک نزدیک خود در ناتو پشتیبانی می کنیم و اقدامات درنظرگرفته شده را برای کمک به ترکیه و پایان دادن به خشونت ها در استان ادلب و بقیه سوریه در نظر خواهیم گرفت.»

انتهای پیام/

 

R1445/P/S8,89,90,95,1128,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ترکیه اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه اخبار روسیه ترکیه اخبار روسیه استان ادلب ایالات متحده خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۴۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه به کانادا هشدار داد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تاس، اولگ استپانوف سفیر روسیه در کانادا جمعه گفت: ترجیح می‌دهم که در مورد اقدامات بعدی کانادا پیشگویی نکنم. اما ما برای هر سناریویی اقدامات تلافی‌جویانه داریم.

وی در مورد واکنش احتمالی مسکو به مصادره دارایی‌هایی روسیه در کانادا اظهار کرد: در حوزه کیفیت و سطح روابط دیپلماتیک هیچ چیزی را نمی‌توان رد کرد. همه گزینه‌ها روی میز است.

در همین حال، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه ریانووستی در رابطه با اقدامات احتمالی کشورهای گروه هفت برای مصادره دارایی‌های روسیه گفت که واکنش مسکو به مصادره دارایی‌هایش توسط کشورهای گروه هفت، می‌تواند شامل اقدامات متقابل اقتصادی و دیپلماتیک باشد.

به نوشته ریانووستی، ایالات متحده و متحدانش حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین مسدود کرده‌اند که بیشتر آنها در اتحادیه اروپا نگهداری می‌شوند.

واشنگتن مدت‌هاست که از مصادره دارایی‌های روسیه حمایت می‌کند تا این پول در حمایت از رویارویی نظامی اوکراین با روسیه، به کی‌یف تحویل داده شود.

قانون موسوم به REPO که قانونگذاران واشنگتن آن را به تازگی همراه با بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین تصویب کردند، به جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده اجازه داد تا وجوه روسیه که در بانک‌های آمریکایی نگهداری می‌شد را مصادره کرده و به کی‌یف تحویل دهد.

بیش از ۶ میلیارد دلار از ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی مسدود شده روسیه در بانک‌های ایالات متحده است. سناتور آمریکایی رند پل که نسبت به این پیشنهاد بدبین است، اوایل سال جاری هشدار داد که این اقدام، آغاز یک جنگ اقتصادی خواهد بود.

مقام‌های چندین کشور غربی به‌ویژه ایالات متحده و بریتانیا، بر مصادره کامل دارایی‌های روسیه با وجود نگرانی‌های گسترده مبنی بر اینکه این امر مبنای قانونی ندارد، اصرار دارند.

دیگر خبرها

  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • روسیه به کانادا هشدار داد
  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا