Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده در یمن که با بدترین بحران انسانی در جهان ناشی از حمله های روزانه ائتلاف سعودی – آمریکایی مواجه است تاکنون ابتلای به کرونا ثبت نشده است در حالی که این ویروس همچنان در کشورهای همسایه آن مانند عربستان ، امارات و سلطان نشین عمان گسترش می یابد.

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه در گزارشی آورده است:با این حال ، ترس زیادی وجود دارد که اگر کرونا به فقیرترین کشور شبه جزیره عربستان برسد، دربحبوحه درگیری های مسلحانه مستمر از سال ۲۰۱۴ تاکنون این کشور با یک « فاجعه انسانی» دیگر مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریمن بیش از سه میلیون آواره وجود دارد که صدها هزار نفر آنها در اردوگاه ها زندگی می کنند.

در کارخانه نساجی واقع در نزدیکی شهر تاریخی صنعا ، زنان یمنی در یک مسابقه با زمان ، ماسک ها را می دوزند.

فاتن المسعودی یکی از این زنان است که گفت: ما شروع به آماده سازی ماسک ها قبل از رسیدن کرونا به یمن کرده ایم ، باید اقدامات احتیاطی خود را در حد امکان انجام دهیم."

وی تاکید کرد که «آماده هستم کار کنم ، البته رایگان ، برای سلامتی کشورم ، فرزندان و زنان ما.»

در یمن ، مناطق تحت کنترل حوثی ها از مارس ۲۰۱۵ توسط ائتلاف نظامی سعودی تحت محاصره قرار دارد و فرودگاه صنعا از سال ۲۰۱۶ تاکنون عملیاتی نشده است و فقط هواپیماهای حامل کمک های سازمان ملل و برخی دیگر سازمان ها می توانند در آن فرود آیند.

در حالی که کشورهای همسایه یمن درصدد اقدامات جدی برای جلوگیری از شیوع کوید ۱۹ از جمله بستن مغازه ها، مساجد و اماکن تفریحی هستند ، این کشور دست کم از پنج سال پیش در یک قرنطینه اجباری قرار گرفته است.

حملات نیروهای ائتلاف سعودی و آمریکا و محاصره ظالمانه یمن تاکنون به یک فاجعه در بخش بهداشت و غذای مردم یمن منجر شده که از جمله پیامدهای آن نبود دارو و آب سالم ، شیوع انواع بیماری ها از جمله وبا منجر شده، قحطی و کشته و زخمی شدن مردم به ویژه کودکان ، زنان و سالخوردگان است.

کارخانه نساجی در صنعا قدیمی ترین کارخانه در یمن است که در سال ۱۹۶۷ با کمک دولت چین تاسیس شد و انواع پارچه از جمله لباس نیروهای مسلح یمن و لباس پرستاران را تولید می کرد ، تا اینکه در سال ۲۰۰۵ به دلیل اختلافات و نبود بودجه کار خود را متوقف کرد و این وضعیت یمن را از آنچه که « طلای سفید» شناخته می شد، محروم کرد

کار در برخی قسمت های بخش خیاطی این کارخانه در سال ۲۰۱۸ از سر گرفته شد ، اما زندگی واقعی روز دوشنبه گذشته وقتی زنان یمنی وارد آن شدند و شروع به کار برای دوختن پارچه کردند ، به این بخش بازگشت.

در سالنی باریک ، زنان در دو ستون مساوی پشت ماشین های چرخ خیاطی نشسته وتکه های پارچه سفید را یکی یکی برمی دارند و  آنها را زیر سوزن دستگاه خود که بر روی یک میز چوبی قرار دارد، می گذارند.

« عبدالله شیبان » رئیس هیات مدیره کارخانه گفت: تولید ماسک ها در واقع یک ایده نیست ، بلکه یک نیاز است و باعث می شود فکر کنیم که چگونه می توانیم با امکانات خود محصولی را تهیه کنیم.

وی افزود: ما توانایی های خود را برای انواع تولیدات خیاطی از جمله ماسک ها بکار گرفته ایم.

در زمان حاضر در این کارخانه روزانه صدها ماسک تولید می شود ، اما شیبان امیدوار است در روزهای آینده ۸۰ دستگاه خیاطی به طورهمزمان ، صبح و عصر برای تهیه بین ۸ تا ۱۰ هزار ماسک به بهره برداری برسد و این نشان می دهد که یک "تقاضای زیاد" برای ماسک در یمن وجود دارد.

روز سه‌شنبه گذشته، نماینده سازمان بهداشت جهانی (WHO) در کنفرانسی مطبوعاتی در صنعا در مورد آماده سازی مستمر چندین بیمارستان در یمن برای مقابله با ویروس کرونا، با وجود کمی امکانات صحبت کرد.

تلاش هایی هم در صنعا و دیگر مناطق یمن برای آماده سازی تجهیزات پزشکی و درمانی از جمله تهیه امکانات ضدعفونی تولید محلی شروع شده است.

حوثی ها اوایل ماه جاری میلادی مدارس را تعطیل کردند و حتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ، حمل و نقل هوایی را به حالت تعلیق درآوردند.

سازمان امور پناهجویان در نروژ هشدار داده است که اگر ویروس به کشورهای در حال جنگ از جمله سوریه و یمن برسد شاهد « قتل عام» خواهیم بود.

مدیر بخش خیاطی کارخانه نساجی در صنعا گفت که  اکنون زمان همبستگی است.

« عبدالباسط الغربانی» با بیان اینکه همه ما باید در کنار هم قرار بگیریم ، افزود: ما در جنگ ها ایستادگی کرده ایم و  قادریم در برابر این ویروس همه گیر بایستیم و بر آن غلبه کنیم.

برچسب‌ها ویروس کرونا تجهیزات پزشکی یمن پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تجهیزات پزشکی یمن یمن عربستان عمان فرانسه عربستان یمن یمن یمن آمریکا یمن یمن یمن یمن یمن یمن یمن یمن نروژ سوریه یمن ویروس کرونا تجهیزات پزشکی یمن ویروس کرونا آماده سازی ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۴۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر زمان دیدار صنعت نفت - مس رفسنجان

زمان برگزاری یک مسابقه از هفته بیست‌وششم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور تغییر کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از ‌روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، مسابقه دو تیم صنعت نفت آبادان و مس رفسنجان به جای روز یکشنبه 16 اردیبهشت در روز دوشنبه 17 اردیبهشت ساعت 19:30 در ورزشگاه تختی آبادان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • زمان یک مسابقه از هفته ۲۶ لیگ برتر تغییر کرد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تغییر زمان یک مسابقه از هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال
  • مسابقه شترسواری زنان در عربستان (فیلم)
  • تغییر زمان یک مسابقه از هفته ۲۶ لیگ برتر
  • تغییر زمان دیدار صنعت نفت - مس رفسنجان
  • (تصاویر) زنان فوتبالیستی که مردان از بازی مقابل آنها می‌ترسیدند!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد