Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسسه بین‌المللی رتبه‌بندی گلوبال گزارش داد: شیوع ویروس کرونا به شدت فعالیت‌های اقتصادی در جهان را مختل کرده و این شرایط در آمریکا و اروپا بدتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، موسسه بین‌المللی رتبه بندی S&P گلوبال گزارش داد که شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های اقتصادی در سراسر جهان را به شدت مختل کرده و شاهد بدتر شدن اوضاع در اروپا و آمریکا خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پائول گرونوالد، کارشناس ارشد اقتصادی S&Pگلوبال می‌گوید: آمارهای اولیه از چین نیشان می‌دهد که آسیب وارد شده به اقتصاد این کشور بسیار فراتر از آن چیزی است که تصور می‌شود. البته روند تثبیت اوضاع در این کشور آغاز شده است.

وی ادامه داد: اروپا و آمریکا هم روند مشابهی را طی خواهند کرد؛ چرا که اعمال محدودیت در تماس‌های فرد به فرد به سقوط تقاضا منجر خواهد شد و این روند کاهش جدی‌تری را در سه ماهه دوم سال جاری تجربه خواهد کرد. 

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: اواخر سال جاری هم شاهد بهبود اوضاع خواهیم بود. 

بنا به گزارش S&Pگلوبال به نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونا در اکثر مناطق آسیا کنترل شده است، اما آمارها نشان می‌دهد تأثیر اقتصادی آن بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی است که در ابتدا تصور می‌شد.

گرونوالد گفت: ما حالا چین را به عنوان مدلی از شیوع ویروس کرونا و نحوه بازگشت شرایط اجتماعی به عادی داریم. همان طور که مدل چین نشان می‌دهد با توجه به تداوم نگرانی نسبت به سلامت اجتماعی، محدودیت‌های اعمال شده برای کنترل شیوع ویروس روند کندتری را نسبت به آن چیزی که قبلا پیش بینی می‌شد، طی خواهد کرد.

این موسسه نسبت به بی‌ثباتی بزرگی که پیش روی اقتصادهای بزرگ جهان وجود دارد ابراز نگرانی کرده و تاکید کرد: افزایش اعمال محدودیت‌ها در تماس بین افراد در اروپا و آمریکا باعث افت بازارها شده؛ چرا که چشم‌اندازها نسبت به فعالیت‌های اقتصادی، درآمد و کیفیت اعتباری به شدت در این مسیر پایین می‌آید.

این موسسه در یک گزارش دیگر اعلام کرده یا اقتصاد امریکا وارد رکود شده است و یا در حال ورود به رکود است. بنا به پیش بینی S&Pگلوبال رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه نخست سال جاری یک درصد و در سه ماهه دوم 6 درصد کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا اروپا اقتصاد اوضاع اقتصادی شیوع ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۴۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، افراد از خرید دام کنار جاده که هیچ نظارتی بر آن نیست، خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: ۵۷ مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور

امین اسدی افزود: براساس آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت چهار نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه یک نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

او از کاهش ۵۰ درصدی تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو خبر داد و افزود: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، کاهش تعداد مبتلایان نشان دهنده هشدارهای به موقع سازمان دامپزشکی به دامداران است.

اسدی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با تاکید بر جدی گرفتن هشدارهای دامپزشکی در خصوص شیوع تب کریمه کنگو افزود: به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

او با تاکید بر اجتناب افراد از خرید دام کنار جاده گفت: با توجه به آنکه نظارت بهداشتی بر روی این دام ها نیست، از این رو به افراد توصیه می شود که از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه آنکه تب کریمه کنگو بیماری مشترک دام و انسان است، به جد اجتناب کنند.

اسدی گفت: افراد در کشتارگاه ها نسبت به رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی اقدام کنند به طوریکه هنگام کشتار حتما از کلاه، دستکش و ماسک و عینک استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1228868 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • شروع مذاکرات بایرن مونیخ و لروی سانه؛ پیش ما بمان!
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لجبازی درست نیست
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لحبازی درست نیست
  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • ادامه حمایت دانشگاهیان استان از خیزش دانشجویان در آمریکا و اروپا
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو صلح نمی‌خواهد
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود