Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@15:46:45 GMT

نیازمند تحویل جدی در حوزه علوم پایه هستیم

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۵۳۷۸

نیازمند تحویل جدی در حوزه علوم پایه هستیم

سامان حسین خانی رئیس دانشکده علوم فناوری‌های بین رشته‌های دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگارن جوان، درباره آمایش رشته های علوم پایه گفت: در رشته های علوم پایه آمایش رشته ای معنا دار نیست. برای مثال آمایش برای رشته‌های علوم دریایی منطقی است که بگویند این رشته ها در استان هایی باشد که از دریا برخوردارند، اما برای رشته‌های علوم پایه این مسئله منطقی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشکده علوم فناوری‌های بین رشته‌های دانشگاه تربیت مدرس در ادامه بیان کرد: در دانشکده‌های علوم پایه در جهان ۶۰ سال پیش فیزیک و شیمی و ریاضی آموزش داده می‌شد که اکنون منسوخ شده درحالی که در کشور ما هنوز هم در دانشکده‌های علوم پایه این رشته‌های تدریس می‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش مجازی دانشگاه‌ها؛ سازه‌ای بتنی یا خشت و گلی

حسین خانی در ادامه گفت: در تعریف علوم پایه باید از تعریف ۶۰ سال پیش فاصله بگیریم. آنچه امروزه گفته می‌شود که در پایان قرن بیست و یکم تحول آفرین است ۴ حوزه نانو تکنولوژی، بایوتکنولوژی، آی تی و حوزه علوم شناختی است. ریشه این فناوری‌های جدید علوم پایه است. برای تحول در پایان این دهه نیازمند تحویل جدی در حوزه علوم پایه هستیم.

او در ادامه گفت: راه ایجاد تحول در حوزه‌های جدید این است که بهترین استعدادها شناسایی شوند و آن‌ها را وارد حوزه علوم پایه کنیم تا پس از آن وارد حوزه‌های فناوری کنیم. اگر این اقدام را انجام ندهیم به چرخه فعلی ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پایه تربیت مدرس علوم پایه رشته های علوم حوزه علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۵۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی علوم پایه پزشکی، بهداشت و دندانپزشکی(Ph.D) سال ۱۴۰۳ در ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۳ برگزار می شود.

مدارک مورد پذیرش در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی علوم پایه پزشکی، بهداشت و دندانپزشکی(Ph.D) سال ۱۴۰۳ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است و داوطلبان باید بر اساس آن در آزمون ثبت نام کنند.

عنوان مدرک تحصیلی داوطلبان اعم از دانشنامه یا گواهی تحصیلی باید دقیقا منطبق با رشته های قید شده به عنوان مدارک تحصیلی مورد پذیرش باشد.

براساس مصوبه چهل و پنجمین جلسه ۲۷ اسفند ۱۳۸۹ شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی دارندگان دانشنامه و یا گواهینامه تخصصی بالینی و یا فوق تخصصی بالینی در رشته هایی که دکتری عمومی پزشکی جزو مدارک مورد پذیرش است، مجاز به شرکت در آزمون مربوطه هستند.

همچنین دروس و ضرایب آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی علوم پایه پزشکی، بهداشت و دندانپزشکی (Ph.D) سال ۱۴۰۳ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است.

مدارک مورد پذیرش آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی علوم پایه پزشکی، بهداشت و دندانپزشکی(Ph.D) سال ۱۴۰۳

دروس و ضرایب آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی علوم پایه پزشکی، بهداشت و دندانپزشکی(Ph.D) سال ۱۴۰۳

به گزارش مهر، آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی علوم پایه پزشکی، بهداشت و دندانپزشکی (Ph.D) سال ۱۴۰۳ در آبان ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

کد خبر 6091965

دیگر خبرها

  • ضرورت تدوین کلان روندها برای طراحی آینده متناسب با زیست بوم ایران
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • حمایت از طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی توسط ستاد علوم شناختی
  • بانک ذخایر دریایی افتتاح شد
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است