Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@22:42:46 GMT

ورود سرمایه‌های اجتماعی برای مقابله با کرونا ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۵۵۸۹

ورود سرمایه‌های اجتماعی برای مقابله با کرونا ضروری است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام دکتر مهدی طاهری ظهر چهارشنبه در نشست کارکنان این اداره کل با طرح سه موضوع بیوتروریسم، جنگ شناختی و رابطه بین بیوتروریسم و جنگ‌های شناختی، گفت: بیوتروریسم نوعی روش تروریستی است که در آن به‌جای استفاده از سلاح‌های سرد و گرم از سلاح‌های ویروسی و میکروبی استفاده می‌شود، مثل همین کرونایی که امروز در کشور داریم، این مسئله ممکن است یک نوع بیوتروریسم ملی باشد، یعنی سلامت جسمی یک ملت را تحت هجوم یک میکروب یا ویروس قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ذکر چند مثال از حملات بیولوژیک، افزود: با توجه به ممنوعیت استفاده از سلاح‌های بیولوژیک بر اساس پروتکل ژنو در سال ۱۹۲۵، بسیاری ازاین‌گونه حملات، هیچ‌گاه به‌صورت قطعی ثابت نشده‌اند؛ اما می‌توان به دو مورداشاره کرد، اول آلوده کردن اسب‌ها و گاوها در جنگ جهانی دوم توسط آلمان‌ها و دوم ارسال نامه‌های آغشته به سیاه‌زخم به دفاتر خبرگزاری‌ها و اعضا کنگره آمریکا پس از حملات یازده سپتامبر.

حجت‌الاسلام طاهری ادامه داد: جنگ شناختی مدرن‌ترین جنگ روز دنیاست که در آن به‌جای اینکه جسم و بدن انسان‌ها ترور شود فکر و ذهن و اعتقادات و باورهای آن‌ها مورد هجمه واقع می‌شود تا جایی که تمام افکار و اعتقادات و باورهای مردم را به‌طور کامل ترور کند از بین ببرد و درنهایت باورهای جدید مطلوب خودش را به افکار عمومی مردم تلقین و تزریق نماید.

وی گفت: حمله‌ای که امروز دشمنان ایران یا دشمنان اسلام شروع کرده‌اند یک جنگ تلفیقی است از نوع بیوتروریسم و جنگ شناختی، به این معنا که با استفاده از سلاح میکروبی و ویروسی در قالب جنگ شناختی، افکار عمومی مردم را مورد هجمه قرار می‌دهند.

حجت‌الاسلام طاهری نحوه رفتار در این شرایط را در قالب سه رویکرد انفعالی؛ تقابلی و تعاملی تبیین کرد و بیان کرد: در رویکرد انفعالی، فرد یا سازمان مربوطه به‌سرعت تحت تأثیر جو غالب قرار می‌گیرد؛ در زمین‌بازی دشمن قدم برمی‌دارد؛ برای مقابله با مشکل، از راهکارهای ارائه‌شده توسط دشمن استفاده می‌کند و ابتکار و نوآوری ندارد.

وی ادامه داد: در حالت تقابلی، فرد یا سازمان مربوطه دارای شور و پویایی است؛ راهکارهای غیر خودش را به‌شدت نفی می‌کند؛ تشنج و درگیری داخلی ایجاد می‌کند و نمی‌تواند از تمام ظرفیت‌ها استفاده کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در حالت تعاملی، فرد یا سازمان مربوطه شور و پویایی دارد؛ سعی می‌کند از هر ظرفیت و استعدادی در جای خودش استفاده کند؛ به‌شدت از تفرقه داخلی فاصله می‌گیرد و در مسیر اتحاد نیروها، قدم برمی‌دارد و به‌جای بازی در زمین دشمن، زمین‌بازی خودش را طراحی می‌کند.

حجت‌الاسلام دکتر مهدی طاهری به میدان آوردن «سرمایه‌های اجتماعی» را راه مقابله با جنگ بیولوژیکی دشمن دانست و افزود: شبکه روحانیون، هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی، جمعیت بانوان فرهیخته و سایر مجموعه‌های مردمی ازجمله سرمایه‌های اجتماعی هستند که می‌توانند به‌صورت تعاملی در این میدان حاضر شوند و ایستادگی و مقابله کنند.

وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی مهم‌ترین نهادی است که می‌تواند با به میدان آوردن سرمایه‌های اجتماعی با دانشگاه علوم پزشکی، شبکه بهداشت و درمان، تعامل همدلانه و سازنده داشته باشد.

کد خبر 4882076

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری مهدی طاهری ویروس کرونا بوشهر ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا ایلام گرگان شهرکرد ماسک طبی استانداری سمنان قزوین حوادث چهارشنبه سوری شیراز احتکار زاهدان سرمایه های اجتماعی حجت الاسلام جنگ شناختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۵۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم

رئیس‌ کل سازمان نظام پرستاری گفت: سازمان نظام پرستاری پیشنهاد ویژه‌ای در خصوص به‌کارگیری و استخدام نیروهای دوران کرونا داشته است و مجدانه پیگیر این موضوع مهم هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام پرستاری، محمدتقی جهان‌پور اظهار کرد: پیش‌نویس لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران که در ۳۱ ماده تنظیم و پیشنهادات سازمان نظام پرستاری مضاف بر مواد پیشنهادی معاونت پرستاری در ۱۲ ماده ارائه شده است که مهم‌ترین محورهای آن استخدام پرستاران همگام با توسعه تخت‌های بیمارستانی و نیاز کشور، تأمین معیشت و رفاه پرستاران و حمایت‌های گسترده جهت جبران خدمت، آینده‌سازی حرفه‌ای و تخصصی پرستاری، تکریم از بازنشستگان و اجرای صحیح قوانین حوزه پرستاری مانند قانون مشاغل سخت و زیان‌آور با مشارکت همه ذی‌نفعان مورد ویرایش و تدوین قرار گرفته است.

وی افزود: سازمان نظام پرستاری پیشنهاد ویژه‌ای در خصوص به‌کارگیری و استخدام نیروهای دوران کرونا داشته است و مجدانه پیگیر این موضوع مهم هستیم، نسبت پایین پرستار به تخت در مقایسه با استانداردهای حداقلی، علاوه بر کاهش کیفیت خدمات درمانی و مراقبتی، اهمیت جذب و استخدام نیروهای جدید، به خصوص بازجذب نیروهای باتجربه دوران کرونا را بیشتر می‌کند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: تدوین این لایحه گامی مهم در جهت حمایت از حقوق پرستاران و ارتقای جایگاه این قشر فداکار در نظام سلامت کشور محسوب می‌شود و می‌توانیم، شاهد بهبود کیفیت زندگی و کاری پرستاران و افزایش انگیزه و رضایت شغلی آنها و در جهت ارتقای سلامت مردم باشیم.

جهان‌پور گفت: ظرفیتی که سازمان نظام پرستاری دارد، یک شبکه بزرگ اجتماعی است که دارای ۱۵۹ هیئت‌مدیره در سراسر کشور است، مجموعه این هیئت‌مدیره‌ها و سازمان مرکزی می‌تواند واسط بین مردم و حِرَف با حاکمیت باشد، بنابراین ارج نهادن به مجموعه‌های گروه صنفی و حرفه‌ای و انجمن‌های علمی از دغدغه‌های مهم ما است و می‌تواند در سیاست‌گذاری‌ها به ما کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال منویات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه پرستاران و درخواست مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی نهاد ریاست‌جمهوری مبنی بر پیگیری مطالبات این قشر زحمت‌کش، سازمان نظام پرستاری کل کشور پیشنهادات خود را جهت غنای بیشتر لایحه حمایت مادی و معنوی به وزارت بهداشت ارائه داده است.

کد خبر 751700

دیگر خبرها

  • باقری:همکاری تهران و دوشنبه برای مقابله با تروریسم ضروری است
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران کرونا هستیم
  • رئیس دیوان عالی کشور گفت: فضای مجازی یکی از بسترهای مقابله دشمن با ارزش‌های اسلامی است
  • فضای مجازی یکی از بسترهای مقابله دشمن با ارزش‌های اسلامی است
  • فضای مجازی بستر مقابله دشمن با ارزش‌های اسلامی است
  • جامعه‌شناختی تفکرات اجتماعی
  • رادان: هر نوع حجابی برای دشمن یک پرچم ایران شده
  • هر نوع حجابی برای دشمن یک پرچم ایران شده است
  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است