Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@10:11:01 GMT

جامعه پزشکی همواره جوانمردانه در کنار مردم بوده است

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۶۱۰۲

جامعه پزشکی همواره جوانمردانه در کنار مردم بوده است

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی،  دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا ویروس امروز (چهارشنبه ۲۸ اسفندماه) در نشستی از اقدام نمادین دکتر سید حسین مرتضوی استاد بنام جراحی فک و صورت دانشکده دندانپزشکی و پایه گذار داندانپزشکی نوین در حمایت از سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا قدردانی به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر مرتضوی از مفاخر جراحی فک و صورت ایران و جهان مبلغی، معادل تمامی حقوق دریافتی خود از بدو استخدام تاکنون یعنی۶۵۰ میلیون تومان را برای خرید اقلام بهداشتی و حفاظتی مورد نیاز کادر درمانی خط مقدم مقابله با کرونا اهدا کرده است.

دکتر علیرضا زالی از اقدام جالب و خیرخواهانه استاد پیشکسوت دانشگاه دکترسیدحسین مرتضوی از پایه گذاران دندانپزشکی نوین و جراحی فک و صورت کشور در حمایت از کادر درمانی  خط مقدم مقابله با کرونا تقدیر کرد.

جامعه پزشکی برگ زرین دیگری بر کارنامه مشعشع ایثار گری ملی خود رقم زد

 زالی در این نشست با اشاره به  اقدام نمادین، بی بدیل و نقش آفرین استاد سیدحسین مرتضویان درعرصه علمی و اجتماعی از التفات وی به مجموعه کادر درمانی و پزشکی کشور که در خط مقدم مقابله با کرونا در حال جانفشانی هستند تقدیر کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: فرزندان سپیدپوش این مرز و بوم، کادر خدوم  درمان و بهداشت امروز با رشادت در سنگر مقابله با کرونا به مبارزه می پردازند و برگ زرین دیگری را بر کارنامه مشعشع ایثار گری ملی خود رقم می زنند.

مرتضوی از پایه گذاران دندانپزشکی نوین و جراحی فک و صورت کشور است

 زالی، استاد مرتضوی را چهره ای نام آور و از پایه گذاران دندانپزشکی نوین و جراحی فک و صورت کشور برشمرد و این اقدام نمادین و سمبلیک وی را باعث فرهنگ سازی در دانشجویان و نسل آینده ذکر کرد که حتی در دوران بازنشستگی نیز می توان کاری اثر بخش انجام داد.

وی با اشاره به کارهای بزرگ علمی، ماهرانه و ابتکارات و روشهای خلاقانه استاد مرتضوی در جراحی فک و صورت و نقش بی بدیل وی در درمان صدمات صورت مجروحان دفاع مقدس گفت: جراحی صدمات فک و صورت یکی از پیچیده ترین و قامض ترین اعمال است که نیاز به مهارت و چیره دستی بسیار دارد و در آن دوران دکتر مرتضوی به درمان ۴۰۰۰ مجروح جنگی ناشی از ترومای فک و صورت پرداخت که یک رکورد جهانی است و کاری بسیار سترگ که استاد در دوران دفاع مقدس انجام داد.

وی ضمن تقدیر از این اقدام استاد فرهیخته دانشگاه خاطرنشان کرد: استاد مرتضوی در این بحران نیز با این اقدام خیرانه خود بار دیگری به عنوان یک الگو و اسوه علمی و اجتماعی به نسل جوان معرفی شد و برای ایشان آرزوی سلامت و بهروزی دارم.

مرحوم پرفسور یزدی همواره در کارهای خیر پیشگام بود

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در بخش دیگری از سخنان خود ضایعه فقدان دکتر اسماعیل یزدی از اساتید گروه جراحی فک و صورت دانشکده دندانپزشکی براثر کرونا را تسلیت گفته و خاطرنشان کرد پروفسور یزدی نیز همواره در کارهای خیر پیشگام بود و با راه اندازی صندوق قرض الحسنه به تعدادی از نیازمندان وام هبه کرد. همچنین دستی بر قلم داشت و تاریخ نگاری دندانپزشکی کشور نیز نقش مهمی ایفا کرد. روحش شاد و یادش گرامی باد.

خیرین از آغاز بحران به یاری ما شتافتند

وی خاطرنشان کرد: در سراسر کشور خیرین یکی از گروههای بودند که از آغاز این بحران، در اسرع وقت به یاری ما شتافتند و در فاز آغازین کمک های خود تاکنون ۲۵ میلیارد ریال به شکل نقدی یا خرید اقلام مورد نیاز ما را یاری کرده اند.

به گفته  دکتر زالی شرکت های تجهیزات پزشکی نیز با ۱۹ میلیارد ریال تخفیف برای خرید اقلام و تجهیزات مورد نیاز در این عزم ملی برای رفع بحران مشارکت داشتند.

وی از تمامی خیرین، گروههای مردمی، اساتید و تمامی اقشاری که در این بحران به ستاد فرماندهی و مردم یاری رساندند تقدیر کرد.

دکتر زالی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از حمایت های خیرین از تخصیص ۴۴ میلیارد ریال کمک از سوی خیرین و شرکت های تجهیزاتی  به ستاد فرماندهی مقابله با کرونا تاکنون خبر داد که صرف خرید تجهیزات و اقلام بهداشتی و حفاظتی و مورد نیاز شده است.

امروز شاهد بروز  ایثارگری، همیاری و همکاری در عرصه ملی هستیم

فرمانده ستاد مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: گرچه کرونا یک مصیبت ملی است اما در کنار آن خاطرات شیرینی نیز در حال شکل گیری است. امروز شاهد بروز تابلوهای ایثارگری، همیاری و همکاری  در عرصه ملی هستیم  که بازتاب آن افزایش روحیه سربازان خط مقدم مبارزه با کروناست.

دکتر مرتضوی پرچمدار یک حرکت جدید بود

وی کار نمادین دکتر مرتضوی را که پرچمدار این جریان شدند را سبب ایجاد بستری دانست که شاهد تاسی جستن طبقات مختلف علمی، اجتماعی و فرهیختگان از این حرکت نوعدوستانه در جامعه باشیم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا خاطرنشان کرد بسیاری از پزشکان و ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز طی تماسهای مکرر خواستار ارسال کمک های نقدی یا تجهیزاتی برای وطن هستند که متاسفانه با وجود تحریم و چالش های موجود مشکلاتی وجود داردو از ارسال محموله ای از سوی پزشکان ایرانی مقیم فرانسه برای ستاد در ساعات آینده خبر داد.

دکتر مرتضوی از مفاخر جراحی فک و صورت ایران و جهان است

دکتر محسن دالبند رییس دانشکده دندانپزشکی  دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این نشست دکتر مرتضوی را از مفاخر جراحی فک و صورت ایران و جهان برشمرد که در اقدامی نمادین مبلغی معادل تمامی حقوق دریافتی خود از بدو استخدام تاکنون یعنی۶۵۰ میلیون تومان را برای خرید اقلام بهداشتی و حفاظتی مورد نیاز کادر درمانی خط مقدم مقابله با کرونا اهدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد استاد مرتضوی یکی از مفاخر و پایه گذاران جراحی فک و صورت در ایران به شکل نوین است که  دانشجویان بسیاری را تربیت کرده است و در دوران دفاع مقدس نیز ایثارگرانه به وطن بازگشت تا به درمان مجروحان بپردازد و ۴۰۰۰ مجروح جنگی که دارای ترومای فک و صورت بودند را با مهارت و چیرده دستی درمان کردو این یک رکورد جهانی است.

کرونا ویروس پاندمیک شده و تا فروکش کردن آن زمان زیادی است

دکتر سید حسین مرتضوی استاد پیشکسوت دانشگاه نیز در این نشست ضمن بیان خاطراتی از دوران تحصیل خود گفت: امروز با حادثه تلخی نه در ایران بلکه در کل جهان مواجه هستیم که رفع آن نیازمند همکاری بیشتر ملت ها و دولتها است. کرونا ویروس پاندمیک شده است و تا درمان و فروکش شدن آن زمان زیادی طول خواهد کشید.

وی که اول فروردین امسال وارد ۷۸ امین بهار زندگی خود خواهد شد علاوه بر ۶۵۰ میلیون تومان حقوق استادی خود،   سهام بیمارستان آتیه خود را نیز بعنوان عیدی به ستاد فرماندهی اعطا کرد تا برای مقابله با این بیماری هزینه شود.

این مردم و مملکت به گردن من حق دارند

استاد مرتضوی با اشاره به هدف خود از این اقدام خیرانه اظهار داشت: این مردم و مملکت به گردن من حق دارند و این مبلغ کار ناجیزی است اما امروز که  پزشکان و پرستاران و کادر درمانی و بهداشتی از جان خود گذشته و شبانه روز مشغول خدمت رسانی هستند باید در کنارشان باشیم و حفاظت آنها را تامین کنیم. به نظر من این عزیزان هم رده رزمندگانی هستند که در دوران دفاع مقدس برای دفاع از این مرز و بوم جان فشانی می کردند.

ملت ایران در این مصیبت همچون زمان انقلاب و جنگ رسالت خود را انجام دهند

این استاد فرهیخته ضمن ادای احترام به تمامی پزشکان و پرستاران و کادر درمانی و بهداشتی که در راه مقابله با کرونا جان باختند  خاطرنشان کرد که این حادثه تلخ درمان می شود و پیروز خواهیم شد و از جامعه پزشکی، انجمن های علمی و تک تک ملت ایران صمیمانه خواست در این مصیبت پیش آمده یک بار دیگر همچون زمان انقلاب و جنگ رسالت خود را انجام دهند.

اگر لازم باشد حاضرم در مراکز بهداشتی و پزشکی هر خدمتی را انجام دهم

براساس این گزارش دکتر مرتضوی ۶۵۰ میلیون تومان حقوق استادی خود، سهام بیمارستان آتیه و ملکی  را برای خدمت رسانی به مردم اهدا کرد و افزود اگر لازم باشد حاضرم در مراکز بهداشتی و پزشکی هر خدمتی را انجام دهم.

سازماندهی و برنامه ریزی صحیح برای رفع نیازها و کمبودهای مالی و تجهیزاتی نظام سلامت، بهره گیری از ظرفیت  ورزشکاران، هنرمندان، فرهیختگان، تجار و بازاری ها، ایرانیان و پزشکان مقیم خارج از کشور و سایر اقشار همچون دوران دفاع مقدس از توصیه های این استاد پیشکسوت دانشگاه بود.

در خاتمه این مراسم لوح تقدیری به رسم یادبود از سوی دکتر زالی رییس دانشگاه و فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا به دکتر سیدحسین مرتضوی استاد پیشکسوت دندانپزشکی دانشگاه اهدا شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فرانسه ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فرمانده ستاد مقابله با کرونا خط مقدم مقابله با کرونا دوران دفاع مقدس جراحی فک و صورت استاد پیشکسوت استاد مرتضوی میلیون تومان دکتر مرتضوی پایه گذاران کادر درمانی خرید اقلام مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۶۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب ظرفیت جذب گردشگران خارجی را دارد

مدیر عامل نشر صاد گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ظرفیت جذب گردشگران خارجی را دارد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، میرشمس الدین فلاح هاشمی؛ مدیرعامل نشر صاد درباره حال و هوای این نمایشگاه در سال‌های گذشته اشاره کرد: معتقدم به جز ایام کرونا و ایام خاص، نمایشگاه کتاب به نوعی کارناوال شادی است و می‌توان آن را بهار کتاب تلقی کرد. این شور و نشاط و هیجان میان ناشران، نویسندگان و مخاطبان (کودک و نوجوان و بزرگسال) در همه غرفه‌ها دیدنی است و به ضرس قاطع می‌توان گفت، نمی‌توان در جای دیگر آن را سراغ داشت. با وجود نمایشگاه‌های استانی، اما نمایشگاه کتاب تهران همواره از جمله رویداد‌های مهم فرهنگی و ادبی و علمی کشور است و حس بسیار زیبایی میان مردم ایجاد می‌کنند و این شلوغی و این شور مردم نسبت به کتاب علی‌رغم مشکلات اقتصادی و گرانی کتاب، ستودنی است.

وی افزود: من تجربه حضور در نمایشگاه کتاب استانبول را نیز دارم و باید بگویم با نمایشگاه کتاب تهران قابل مقایسه نیست و اگر هر کدام از کتاب‌دوستان کشور‌های همسایه سری به نمایشگاه کتاب ایران بزنند واقعاً شگفت‌زده خواهند شد.

فلاح هاشمی ادامه داد: پس نمایشگاه کتاب ما نسبت به نمایشگاه‌های کتاب کشور‌های دیگر مانند ترکیه برتر است و این جمله را که مطالعه کمتر شده، نقض می‌کند چرا که مطالعه همواره بوده است. شاید که قدرت خرید مردم کمتر شده باشد، ولی کتاب همیشه جایگاه خودش را داشته است.

وی درباره استقال مخاطبان از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: مردم هیچگاه با کتاب و کتابخوانی قهر نبوده‌اند. اگر کتاب، کتاب خوبی باشد از زیر سنگ هم که شده باشد، مردم آن را تهیه کرده و مطالعه می‌کنند و به دستش می‌آورند حتی اگر دست دوم باشد.

مدیرعامل نشر صاد اضافه کرد: در همین ایام نیز شاهد هستم کتاب‌های خوب دست به دست می‌شوند و به خاطر قیمت‌شان نوبتی خوانده می‌شوند و ناشران بعضاً کتاب‌های پرفروشی دارند، بنابراین مردم با کتابِ خوب همواره در آشتی هستند.

وی افزود: ناگفته نماند که کتاب‌های خوبی نیز داریم، ولی در مقایسه با کتاب‌های سال‌های گذشته به خصوص در زمینه علوم انسانی و تألیفی کمی افول داشته‌ایم که این برمی‌گردد به مدل آموزش در دانشگاه‌ها.

فلاح هاشمی در پاسخ به این سوال که اگر نمایشگاه تبدیل به یک سوژه جهت گردشگری ادبی شود چه اتفاقی برای صنعت نشر رخ می‌دهد، گفت: این اتفاق بسیار خوبی است و تقریباً افتاده است، ولی باید تمامی ارگان‌های ذی‌ربط به میدان بیایند، از شهرداری گرفته تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارگان‌هایی که در این فضا فعالیت می‌کنند. باید فضا را برای بهار کتاب ایران مهیا کرد تا کسی که از شهرستان می‌آید و چند روز در تهران مقیم می‌شود یا حداقل از صبح تا غروب می‌آید و در نمایشگاه حضور دارد برایش یک خاطره به یادماندنی خلق شود. یعنی از موارد تفریحی گرفته تا مدل عرضه و معرفی کتاب، فکر شده باشد. نمایشگاه کتاب این ظرفیت را دارد. حتی قهرمان کتاب‌ها این ظرفیت را دارند تا از این فرصت استفاده و گردشگر خارجی را جذب این اتفاق سالانه کنیم.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران، مهمان «مست عشق»!
  • بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران زمین مهمان "مست عشق" شدند (+تصاویر)
  • بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران زمین مهمان "مست عشق" شدند
  • نمایشگاه کتاب کارناوال شادی است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • نمایشگاه کتاب ظرفیت جذب گردشگران خارجی را دارد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • نقش اصحاب رسانه در تبیین حفظ زیست عفیفانه و جایگاه متعالی زن، مادر و خانواده حائز اهمیت است
  • جهاد دانشگاهی در کنار معلمان برای تربیت نسل‌های متخصص
  • اقدام عجیب فوتبال فرانسه برای مقابله با نمادهای اسلامی