Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@17:07:30 GMT

دستمزد ۹۹ همچنان بلاتکلیف/ پیشنهادات بهم نزدیک نشد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۶۵۸۹

دستمزد ۹۹ همچنان بلاتکلیف/ پیشنهادات بهم نزدیک نشد

به گزارش خبرنگار مهر، امروز دویست و هشتاد و نهمین جلسه شورای عالی به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، جمشید انصاری رئیس سازمان امور استخدامی، حاتم شاکرمی معاون روابط کار وزارت تعاون، نمایندگان کارگران و نمایندگان کارفرمایان برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۹ تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه جلسه امروز، سومین جلسه شورای عالی کار برای دستمزد سال آینده بود اما، اعضای شورا به نتیجه واحدی نرسیدند.

پی گیری های خبرنگار مهر از نشست فوق، از آن حکایت دارد که علت عدم دستیابی به توافق میان طرفین، به دلیل اختلاف فاحش رقم پیشنهادی نمایندگان کارگران با نمایندگان کارفرمایان در مورد میزان افزایش دستمزد است. به گونه‌ای که کارفرمایان بر افزایش ۱۵ درصدی دستمزد اصرار دارند، نمایندگان کارگران معتقدند با توجه به شرایط موجود و برای پوشش دادن فاصله درآمد و هزینه، باید روی سرجمع حداقل حقوق، افزایشی به میزان یک میلیون و ۴۸۰ هزار تومان اعمال شود.

کد خبر 4882033 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: کارگران حقوق و دستمزد حداقل دستمزد دستمزد کارگران شورای عالی کار ویروس کرونا بانک مرکزی ایران قیمت نفت گمرک ایران قیمت دلار بورس وزارت صنعت معدن و تجارت بازار سهام وزارت جهاد کشاورزی طرح ملی مسکن اوپک عبدالناصر همتی عربستان سعودی تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۶۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران و کارفرمایان دو بال سخت‌کوش تولید هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در نشست با تشکل‌ها و فعالان عرصه کارگری افزود: انقلاب‌اسلامی، انقلاب مستضعفان و کوخ نشینان بود و از بدو پیروزی انقلاب‌اسلامی رویکرد احقاق حقوق کارگران در دستور کار قرار گرفت.

او با بیان اینکه اکنون مراکز تولیدی و کارخانجات نیازمند کارگران و نیرو‌های متخصص است تصریح کرد: اگر سرمایه‌گذاران بدون زمینه کار و فعالیت کارگری و اگر کارگران بدون کارفرما شوند، تولید محقق نمی‌شود.

استاندار همدان گفت: عرصه جهانی به دلیل زیاده‌خواهی مستکبران با چالش روبه‌رو شده و این موضوع فقط در ایران اسلامی نیست.

علیرضا قاسمی‌فرزاد گفت: سیاه‌نمایی و تخریب روانی ملت فهیم ایران از اهداف اصلی دشمنان است از همین رو تبیین اقدامات و دستاورد‌های نظام مقدس‌جمهوری‌اسلامی در دستور کار قرار گیرد.

در پایان تعدادی از نمایندگان کارگری و کارفرمایی به نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود و مطالبات حوزه خود پرداختند که استاندار و معاون اقتصادی استاندار برای پیگیری مطالبات آنها اعلام آمادگی کردند.

در پایان این مراسم از آقای قیطاسی قوی‌ترین مرد ایران که خود را قوی‌ترین مرد کارگر ایران عنوان کرد، تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • فراشبند همچنان صدر نشین ثبت بارش های بهاری
  • بیش از ۴ هزار کارگر قمی در انتظار بیمه
  • کارفرمایان در این روزهای سخت به ‌کارگران ‌توجه ویژه کنند
  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • تنگنای معیشتی کارگران در سال ۱۴۰۳/ جامعه کارگری مخالف ورود مجلس به موضوع تعیین مزد است
  • کارگران و کارفرمایان دو بال سخت‌کوش تولید هستند
  • تجلیل از کارگران نمونه استان سمنان
  • نقش برجسته کارگران در جهش تولید
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • روزگار به نام کارگر شد و به کام کارگر نشد