Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-05@17:35:56 GMT

تمدید مهلت پرداخت مالیات تا پایان اردیبهشت

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۶۶۱۹

تمدید مهلت پرداخت مالیات تا پایان اردیبهشت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، فرهاد دژپسند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مالیات مودیانی که موعد پرداخت آن‌ها تا ۲۸ اسفند است، تا ۳۱ اردیبهشت سال آینده تمدید شده است گفت: این یکی از اقداماتی است که به منظور کاهش تبعات منفی بیماری کرونا و برای حمایت از کسب و کارها انجام می‌شود.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: این موضوع شامل همه کسب و کارهاست و مودیان مالیاتی که مشمول جریمه شده اند میزان معافیت‌های آن‌ها را افزایش داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت:‌ برای کاهش مراجعات حضوری به سازمان امور مالیاتی از طریق الکترونیکی کردن پرداخت‌ها اقدام شده است.

وزیر اقتصاد با اشاره به ضرورت تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد گفت: حقوق همه دستگاه‌ها و کارکنان دولت تا دیروز پرداخت شده و حدود ۲ هزار میلیارد تومان با مدیریت وجوه نقد خزانه مطالبات و تخصیص‌های مربوط به بهداشت و درمان و سلامت پرداخت شده است.

وی افزود: صنعت بیمه نیز امسال وارد مرحله جدیدی شده و حدود ۳۵۰ میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان کمک کرده است.

وزیر اقتصاد گفت: در یک اقدام جدی گمرک مانع از خروج برخی اقلام و تجهیزات شده و در مقابل نیز برای واردات ‏، تسهیلاتی فراهم شد و برخی از اقلام در مدت ۶ ساعت ترخیص شده است که از آن جمله ۶۳ دستگاه آمبولانس بود.

دژپسند خاطرنشان کرد: همه کمک‌هایی که اشخاص حقیقی و حقوقی برای تامین مالی مبارزه با این بیماری پرداخت می‌کنند به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی در نظر گرفته می‌شود.

وی گفت: در بورس نیز تسهیلات جدیدی ایجاد شده و افراد می‌توانند اوراقی را خریداری کنند که منابع آن صرف مبارزه با بیماری کرونا می شود، این اوراق هزار تومانی تا سقف نامحدود امکان خرید دارد.

وی در ادامه افزود: درزمینه ارائه خدمات اقتصادی به مردم، در این روزها تعدادی از همکاران خود را در حوزه بانکداری، مالیاتی و بیمه در اثر بیماری کرونا از دست داده‌ایم.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: ایران عضو برخی از نهادهای بین‌المللی است و در همین ارتباط توانستیم با صندوق اوپک، بانک توسعه اسلامی، بانک جهانی و بانک توسعه زیرساخت‌های آسیایی مکاتباتی انجام داده ایم و پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم از منابع آن‌ها برای مقابله با بیماری کمک بگیریم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: عملکرد خوب بورس در سال ۹۸ سنجه خوبی برای رونق بخش واقعی اقتصاد است.

فرهاد دژپسند با اشاره به عملکرد اقتصادی در سال ۹۸ گفت: بخش غیرنفتی اقتصاد امسال شرایط خوبی را تجربه کرد و بر خلاف پیش بینی‌هایی که برای امسال می‌شد هم اکنون بر اساس آمارهایی که اعلام می‌شود در بخش غیر نفتی آمار خوبی را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه بورس اوراق بهادار ۶۰ درصد به بخش واقعی اقتصاد و بنگاه‌های بزرگ را پوشش می‌دهد و شاخص خوبی برای رونق این بخش است، افزود:‌ بازدهی و گردش مالی و تامین مالی خوبی را در بورس شاهد هستیم.

وی گفت: روزانه در بورس ۶ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی داریم که نشان می‌دهد نشاطی در این بخش ایجاد شده است.

دژپسند با اشاره به نوسانات روزهای اخیر در بورس افزود: در برخی کشورهای نوسانات بسیار شدیدتر بوده و در ایران با مدیریت‌هایی که صورت گرفت خوشبختانه این نوسانات جبران شده است.

وی گفت: عرضه‌های اولیه در روزهای اخیر انجام شد و عرضه‌های دیگری ابتدای سال آینده انجام می‌شود و امیدواریم عرضه بخشی از سهام دولتی در نیمه دوم فروردین انجام شود.

وزیر اقتصاد گفت:‌ ما توانستیم ۴۰ میلیارد دلار صادرات و ۴۰ میلیارد دلار واردات داشته باشیم و حجم خوب تجارت خارجی را شاهد هستیم.

وی افزود: بخش غیر نفتی شرایط مقبولی دارد با این حال با شرایط مطلوب فاصله داریم.

دژپسند خاطرنشان کرد: امسال بودجه را تجربه کردیم که متکی به مالیات و تامین مالی از بطن اقتصاد کشور است.

وی گفت: امروز در حالی خزانه را می‌بندیم که یک ریال از سیستم بانکی استقراض نکردیم.

وزیر اقتصاد افزود: روز گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق منتشر شد و از بازار سرمایه تامین مالی صورت گرفت.

جدول | اثر کرونا بر ۲۲ کسب‌وکار | شغل‌هایی که درآمدشان «صفر» شد کد خبر 493670 برچسب‌ها مالیات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مالیات میلیارد تومان وزیر اقتصاد تامین مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۶۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد

سید عباس دهقان معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: با توجه به برگزاری نخسین المپیاد ملی آموزش هنر و استقبال و درخواست آموزشگاه‌های آزاد هنری سراسر کشور، مهلت ثبت نام در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر در بخش آموزشگاه‌های آزاد هنری تا دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه تمدید شد.

به گفته وی، این رویداد مهم هنری که برای نخستین بار برگزار می‌شود مختص همه آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنر‌های زیبا در سرتاسر کشور می‌باشد که در رشته‌های هنری به رقابت می‌پردازند و مانند تمامی المپیاد‌ها نفرات برتر در سطح ملی جام و مدال قهرمانی هنر را به دست خواهند آورد.

 وی ادامه داد: علاقمندان به شرکت المپیاد ملی آموزش هنر پس از ثبت نام، با توجه به موارد تشریحی در فراخوان المپیاد و با توجه به رشته‌های هنری، در سه سطح آموزشگاهی و استانی داوری و انتخاب خواهند شد و در نهایت منتخبین استانی با نظر و رای داوران در سطح ملی انتخاب و قهرمان المپیاد در هر رشته معرفی خواهد شد.

دهقان اظهار کرد: مهم‌ترین هدف این المپیاد شناسایی، کشف و هدایت استعداد‌های هنری به ویژه در میان جوانان و نوجوانان مشغول به تحصیل در هنرستان‌های هنر‌های زیبای و هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد هنری، همچنین تشویق و توسعه کار تیمی و گروهی، ارائه شناخت به خانواده‌ها در زمینه فرصت‌های رشد فرزندان در رشته‌های هنری، ارتقای مهارت‌های فردی، گروهی و اجتماعی، ایجاد همبستگی و نشاط، امید و انگیزه به خصوص در میان هنرجویان و هنرمندان مراکز آموزشی، کمک به توسعه عدالت اجتماعی، فرهنگی و آموزشی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ابزار‌های هنری و آموزشی است.

معاون هنری و سینمایی استان در پایان تاکید کرد: تیم‌های شرکت کننده در این رویداد بایستی شرایط عمومی که در فراخوان سامانه المپیاد درج شده را به طور کامل رعایت کنند و همچنین ضوابط تخصصی رشته ها‌ی هنری که در آن شرکت می‌کنند را نیز داشته باشند.

برای اطلاع کامل از این شرایط علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه https://olympiart.ir/academy/ وارد سامانه المپیاد هنر شده و اطلاعات کامل را دریافت و با هماهنگی مدیران آموزشگاه‌ها و هنرستان‌ها نسبت به ثبت نام تیم‌ها اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • ۳۱ اردیبهشت ماه آخرین مهلت رفع تعهد ارزی سال ۱۴۰۱
  • مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد تمدید شد
  • تمدید مهلت تأیید سوابق تحصیلی پشت کنکوری‌ها تا 18 اردیبهشت
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد
  • درخواست رسیدگی به ایفای تعهدات ارزی تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد
  • تمدید مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد
  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی
  • آمریکا: کمک مالی به کی‌یف برای پرداخت حقوق بازنشستگی نیست