Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت ایرانی تولید اتومبیل، سایپا، امروز چهارشنبه، ۲۸ اسفند با حضور بیش از ۷۴ درصد از سهامداران برگزار شد و سهامداران با افزایش ۴۵۰ درصدی سرمایه این شرکت از محل تجدید ارزیابی‌ها موافقت کردند.

اخبار شرکتها؛ مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت ایرانی تولید اتومبیل، سایپا، امروز چهارشنبه، ۲۸ اسفند با حضور بیش از ۷۴ درصد از سهامداران برگزار شد و سهامداران با افزایش ۴۵۰ درصدی سرمایه این شرکت از محل تجدید ارزیابی‌ها موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش سایپانیوز، افزایش سرمایه ۴۵۰ درصدی شرکت سایپا از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت در دستور کار قرار گرفت و با تائید اکثر سهامداران و با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار به تصویب رسید.

در این مجمع، سهامداران به افزایش سرمایه نزدیک به ۴۵۰ درصدی سایپا رای دادند، به این ترتیب سرمایه ثبت شده این شرکت از ۳۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به ۱۹۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این مجمع گزارشی مختصر از عملکرد سایپا در سال ۹۸ ارائه کرد و گفت: با وجود اینکه سال ۹۸ به طور کامل تحت تاثیر تحریم ها قرار داشتیم اما عملکرد تولیدی ما با سال ۹۷ برابری می کرد و موفق شدیم در سال سپری شده با تولید ۴۱۵ هزار دستگاه انواع محصولات، به خودروساز اول کشور تبدیل شویم.

مهندس سیدجواد سلیمانی به فروش و تحویل ۴۳۵ هزار دستگاه خودرو در سال ۹۸ نیز اشاره کرد و افزود: در بهمن ماه سال ۹۷ تعداد ۵۴۰ هزار تعهد فروش در گروه خودروسازی سایپا وجود داشت که این تعداد امروز به کمتر از ۳۰۰ هزار دستگاه رسیده است.

سلیمانی تعهدات معوق گروه سایپا در پایان سال ۹۸ را کمتر از ۱۴۰ هزار دستگاه خودرو اعلام کرد و افزود: با برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌کنیم تعهدات معوق سایپا تا پایان تیرماه ۹۹ به صفر برسد.

مدیرعامل سایپا از ورود سه خودرو جدید به سبد محصولات این گروه خودروسازی در سال ۹۹ خبر داد و افزود: برای سال ۹۹ تولید ۵۲۰ هزار دستگاه انواع محصولات را پیش‌بینی و هدف‌گذاری کرده ایم که در این بین، دو مدل جدید از کوییک۹۹ و ساینا۹۹ به همراه "شاهین" خودروهای تازه وارد به خانواده محصولات ما خواهند بود.

در این مجمع، رئیس هیات مدیره سایپا که براساس ماده ۱۰۱ اصلاحیه قانون تجارت ریاست مجمع را به عهده داشت، به تلاش های صورت گرفته در یکسال گذشته در سایپا اشاره کرد و گفت: با وجود شرایط دشوار ناشی از تحریم های بین المللی و برخی محدودیت های داخلی و اقتصادی، سایپا یکی از سال های موفق خود را سپری کرد.

معصوم نجفیان افزود: دستاوردهای یکسال اخیر سایپا در حوزه های مختلف تولید، فروش، کیفیت و انضباط مالی نتیجه تلاش مجموعه مدیران و همراهی کارکنان بوده و زحمات مهندس سلیمانی برای خروج این شرکت از بحران، در تاریخ صنعت خودرو ماندگار خواهد بود.

در ادامه گزارش های معاون اقتصادی، نماینده حسابرس و بازرس قانونی شرکت و توضیحات معاون مالی سایپا ارائه و مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار برای افزایش سرمایه شرکت سایپا از محل تجدید ارزیابی ها نیز قرائت شد.

مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت ایرانی تولید اتومبیل، سایپا با حضور سهامداران حقوقی با مجموع بیش ۷۴ درصد از سهم شرکت برگزار شد و سهامداران حقیقی نیز با هدف حفظ سلامتی و مقابله با شیوع ویروس کرونا، برگزاری این مجمع را به صورت آنلاین و زنده در سایت رسمی گروه و سایر بسترهای اعلام‌شده مشاهده کردند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: سایپا خودرو سرمایه سهامداران تجدید ارزیابی هزار دستگاه فوق العاده ۴۵۰ درصدی سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۷۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، اسماعیل نمازی با اشاره به آمادگی نیروگاه‌های کشور برای تأمین برق پیک تابستان امسال، افزود: از این میزان تولید ۶۱ درصد آن مربوط به واحد‌های سیکل ترکیبی است که میزان تولید انرژی آنها با افزایش ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به حدود ۱۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم با افزوده‌شدن هشت واحد بخار جدید در نیروگاه‌های غرب کارون، عسلویه، فردوسی، خرم‌آباد، سبلان، بعثت پارس جنوبی (دو واحد) و ارومیه شاهد جهش تولید نیروگاه‌های سیکل ترکیبی به‌عنوان واحد‌های تولیدکننده برق دوستدار محیط‌زیست هستیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی از کارآمدترین روش‌های بهبود راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور به شمار می‌آید که نه‌تن‌ها برای صنعت برق، بلکه برای محیط‌زیست و صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز بسیار مؤثر است و در سال‌های آینده شاهد تأثیر گسترده آن خواهیم بود. نمازی گفت: تنها از محل افتتاح این واحد‌های جدید سالانه دو میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه در فروردین‌ماه بخش اعظم برق موردنیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تأمین شده است، گفت: میزان تولید برق واحد‌های گازی در این مدت با افزایش ۱۲ درصدی به چهار میلیون مگاوات و سهم تولید واحد‌های بخاری نیز به ۵.۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش سه برابری برگزاری مجامع الکترونیک در بازار سرمایه
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود
  • افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی متفاوت ایران در 10 سال آینده