Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@22:33:01 GMT

رعایت نکات بهداشتی در تدفین فوت‌شدگان کرنایی

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۷۷۲۵

رعایت نکات بهداشتی در تدفین فوت‌شدگان کرنایی

فرماندار رودسر با اشاره به ممانعت برخی از هیئت‌امناهای مساجد در خصوص دفن فوت‌شدگان ناشی از بیماری کرونا در آرامستان های این شهرستان گفت: همه مراحل کفن‌ودفن این اجساد مطابق مسائل بهداشتی و موازین بهداشتی است و ترس و هراس مردم بی‌مورد است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حسین اسماعیل‌پور عصر امروز در نشست با خبرنگاران شهرستان رودسر با بیان اینکه مردم ما در سال 98 با حوادث طبیعی بزرگی رو به رو شدند، اظهار کرد: جاری شدن سیل فروردین‌ماه، برف مهیب بهمن‌ماه و این اواخر واقعه دردناک ویروس کرونا جامعه ما را تحت تأثیر خود قرارداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از تلاش خبرنگاران در عرصه اطلاع‌رسانی به مردم افزود: جامعه نیازمند خبرنگاری نقاد با چشم‌باز و مغز متفکر است تا بتواند به وظایف حرفه‌ای خود عمل کند و با شفاف‌سازی، اطلاعات صحیح را به جامعه عرضه کند و ما هم ازاین‌گونه خبرنگاران متعهد استقبال خواهیم کرد.

فرماندار رودسر با اشاره به انتخابات نمایندگی مجلس و کم‌نظیر بودن این انتخابات تصریح کرد: هرچند عده‌ای از خبرنگار نماها تلاش کردند تا با جنجال‌سازی و غوغا سالاری در این مسیر کاسبی کنند اما خوشبختانه فرمانداری با استقلال تمام در برابر همه این دروغ‌گویان ایستاد و انتخاباتی کم‌نظیر در این شهرستان برگزار شد که منجر به آن شد که هیچ کاندیدایی از نحوه برگزاری انتخابات اعتراضی نداشته باشد.

وی با انتقاد از عدم راه‌اندازی خانه خبر شهرستان رودسر گفت:  شش ماه است که دستور راه‌اندازی شدن خانه خبر در این شهرستان داده‌شده اما متأسفانه به دلیل تعلل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جامعه خبرنگاران، هنوز خبرنگاران این شهرستان به موقعیت مستقل نرسیده‌اند.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه در سال 99 تلاش می‌کنیم تا برنامه‌های راهبردی‌تری در شهرستان رودسر دنبال شود، افزود: برنامه محور کردن فعالیت ادارات شهرستان نخستین راهبرد خواهد بود تا بتوان میزان رضایت‌مندی و یا نارضایتی مردم از شیوه مدیریت و عملکرد آن اداره سنجیده شود.

وی تقویت عملکرد نهادهای اجتماعی و سازمان‌های مردم‌نهاد را در سال جدید مورد تأکید قرارداد و بیان کرد: شیوع ویروس کرونا در جامعه موجب شد تا نوع نگرش ما در مورد بسیاری از مسائل تغییر کند و باید تلاش کنیم تا اطلاعات کامل‌تری از شیوه زندگی اقشار مختلف جامعه جمع‌آوری کنیم تا در مقابل قرار گرفتن چنین مشکلاتی برنامه منظم‌تری داشته باشیم و نقش رسانه‌ها و خبرنگاران در این زمینه بسیار برجسته است.

فرماندار رودسر با بیان اینکه سایه بحران ویروس مرگبار کرونا متأسفانه در همه‌جا گسترده شده است، افزود: پیشگیری از گسترش شیوع این ویروس بسیار بااهمیت بوده بنابراین انتظار داریم که مردم برای شکست کرونا با مسؤولان همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

 وی با اشاره به خرید 22 هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده برای شست‌وشو و ضدعفونی کردن معابر سطح شهرستان رودسر بیان کرد: تلاش شده تا همه معابر روستایی و شهری در این شهرستان برای مقابله با ویروس کرونا ضدعفونی شود.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه شهرستان رودسر در اجرای طرح غربالگری جزو شهرستان‌های پیشگام استان گیلان بوده، افزود: در این طرح 99 درصد جمعیت شهرستان برای مقابله با ویروس کرونا غربالگری شدند.

 وی با قدردانی از مردم و خیران در جهت تأمین نیازهای بهداشتی شهرستان رودسر بیان کرد: خوشبختانه با همکاری و همراهی مردم، وسایل بهداشتی موردنیاز بیمارستان شهید انصاری و خانه‌های بهداشت این شهرستان تأمین‌شده است.

فرماندار رودسر توجه به توصیه‌های پزشکی و محدود کردن رفت‌وآمدها و عبور و مرور را در شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا را تأثیرگذار خواند و تصریح کرد: خوشبختانه طبق آخرین اطلاعات از وضعیت بیمارستان شهید انصاری رودسر میزان بیماران بهبودیافته و ترخیصی زیاد شده و افراد کمتری به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به ممانعت برخی از هیئت‌امناهای مساجد رودسر در خصوص مانع‌شدن دفن اجساد فوت‌شدگان ناشی از بیماری کرونا در آرامستان‌های این شهرستان گفت: همه مراحل کفن‌ودفن این اجساد مطابق مسائل شرعی و موازین بهداشتی که پروتکل بهداشت جهانی اعلام کرده انجام می‌شود و ترس و هراس مردم نسبت به دفن این اموات در آرامستان های شهرستان مشکلی ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: بیماری مساجد رودسر فرماندار رودسر شهرستان رودسر ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۷۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور

ابوالفضل فرحبخش رییس دادگستری شهرستان زرند در بازدیدی که به همراه عوامل فراجا از اصناف شهر صورت گرفت گفت: مطابق قانون دستگاه قضایی همواره ضمن حمایت از ضابطین بایستی بر عملکرد آن‌ها نیز نظارت نماید در همین راستا به علت تاکید مقام معظم رهبری بر رعایت عفاف و حجاب در جامعه و نیز ابلاغ حمایت ریاست قوه قضایی بر اجرای طرح نور، برنامه ریزی شده تا با حضور میدانی عوامل قضایی، از نزدیک اهدافی از جمله ارزیابی روند اجرای طرح نور، بررسی عملکرد ضابطین عام و خاص دنبال شود.

رئیس دادگستری زرند اظهار داشت: همانگونه که از آغاز طرح نور نیز به صراحت اعلام گردید دستگاه قضایی شهرستان بیش از هر چیز رسالت پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی را دنبال می‌کند و بنابراین با توجه وضعیت نسبتا مناسب رعایت عفاف و حجاب در سطح شهرستان، در این حوزه نیز تاکید بر اقدامات فرهنگی، تذکر لسانی، بیان فلسفه حجاب و آگاه سازی جامعه از آسیب‌های کشف حجاب است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت حقوق شهروندی گفت: حمایت دستگاه قضایی از اقدامات قانونی ضابطین در برابر هنجار شکنان است و در این خصوص نیز هیچگونه مماشاتی با افرادی که با نیت‌های سو و انگیزه‌های پنهانی اقدام به کشف حجاب می‌کنند نخواهد داشت، اما به طور قطع عملکرد ضابطین خاص نیز به طور محسوس و نامحسوس مورد رصد قرار خواهد گرفت تا از اقدامات سلیقه‌ای و فراقانونی جلوگیری شود.

این مقام قضایی به حضور چند باره خود در سطح شهر و بازار شهرستان در اجرای طرح نور اشاره کرد و افزود: در بازدید‌های متعدد صورت گرفته آنچه که بیش از هر چیزی قابل مشاهده بود رعایت حجاب از سوی اقشار مختلف و پایبندی عملی بانوان زرندی به احکام الهی است و در مرتبه دوم نیز تاثیر اقدامات انجام گرفته به ویژه با اجرای طرح نور در پوشش شهروندان غیر قابل انکار است و بنابراین جا دارد از عومل فراجا و سایر عزیزانی که در اجرای طرح به صورت دلسوزانه و اعتقادی مشارکت داشته قدردانی گردد.

رئیس حوزه قضایی زرند به برنامه‌های دستگاه قضایی شهرستان در اجرای طرح عفاف و حجاب پرداخت و گفت: تلاش می‌شود تا در دبیرخانه شورای پیشگیری از وقوع جرم، طرح جامعی با اولویت یافتن مسائل فرهنگی تدوین و به دستگاه‌های مجری ابلاغ گردد؛ در این خصوص نیز سعی بر آن است تا با حضور تنها قاضی زن شهرستان در مدارس دخترانه برای تشریح طرح عفاف و حجاب و نیز مباحث حقوقی مرتبط با موضوع، ضمن پیشگامی دستگاه قضایی در اقدامات فرهنگی، نقش خود را در آگاه سازی و رفع شبهات نسل آینده ایفا نماییم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • برپایی میز خدمت دانشگاه آزاد اسلامی رودسر و املش در نماز جمعه 
  • تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» رودسر
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟