Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در استان به ۶۲۹ نفر رسید، گفت:قطعا فردی که در تبریز مثبت است کافی است به چند جا برود و آغازگر فاجعه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسین صومی، رئیس علوم پزشکی تبریز امشب در گفت‌وگوی خبری زنده تلویزیونی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۵۸ نفر مثبت اعلام شد و تعداد کل مبتلایان به ۶۲۹ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس علوم پزشکی تبریز دیروز با بیان اینکه اخیراً متوجه شده‌ایم که برای افراد مطالب ما درست نیست و کرونا الکی است، گفت: در کره جنوبی در ماه اول ۳۰ مریض کرونایی بود و وقتی تعداد مریض‌ها به ۳۱ نفر رسید این فرد را بررسی کردند و متوجه شده‌اند که او در دو هفته دوره به فروشگاه و بوفه و کلیسا و غیره می‌رود و بعد با علائم کروما بستری می‌شود ولی همین فرد  ۱۰۲۵ نفر را کرده است.

صومی متذکر شد: قطعا فردی که در تبریز مثبت است کافی است به چند جا برود و آغازگر فاجعه شود. 

وی گفت: اخیراً تبریز بالاترین تعداد در مبتلایان به کرونا را دارد. 

صومی بیان کرد: آمار تجمیع چند رور منجر شده تا متوجه شویم که مناطق خلیل‌آباد، یکه‌تکان، قراملک، لاله و مارالان بیشترین مبتلایان را دارد.

وی اضافه کرد: آب و هوای معتدل و بخار بهترین فضا برای تکثیر ویروس است از این‌رو خواهشمندیم موضوع را جدی بگیرید زیرا انسان به راحتی به خاطر این ویروس از پای در می‌آید.

رئیس علوم پزشکی تبریز متذکر شد: تمام تلاش ما بر مقابله با تشدید ویروس است،  از این‌رو بهترین راه همان پیشگیری است که بهترین پیشگیری هم رعایت نکات بهداشت و عدم تجمع و ماندن در خانه است.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید ۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه به‌دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷

منبع: فارس

کلیدواژه: تبریز علوم پزشکی کرونا آذربایجان شرقی ویروس کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز لاله مارالان قراملک خلیل آباد خبرگزاری فارس فارس تبریز فارس آذربایجان شرقی آب و هوا ویروس علوم پزشکی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۸۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت:نخستین مرحله از نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم  همزمان با سراسر کشور و با حضور ۳۳۷ نفر از حافظان استان در تبریز برگزار شد.

گفتنی است طبق مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در هشتم تیر ۱۳۸۴ مدرک تخصصی درجه ۳ قرآن معادل لیسانس، مدرک تخصصی درجه ۲ معادل کارشناسی ارشد و درجه ۱ معادل دکتری بوده و دارندگان این مدارک از مزایای دارندگان مدارک درجه یک تا پنج هنری برخوردار می‌شوند.

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز
  • ۱۰ مصدوم بر اثر تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز
  • آغاز طرح ملی طوبی در تبریز
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه
  • برگزاری دوره آموزشی طرح ملی طوبی در تبریز
  • تصادف در محور اهر-تبریز ۹ نفر را روانه بیمارستان کرد
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در تبریز