Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فرمانده الحشد الشعبی با بیان اینکه نظامیان آمریکایی مستقر در کرکوک هیچ کمکی به کنترل امنیت این منطقه نمی‌کنند گفت دولت عراق باید برای اخراج این سربازان آمریکایی که گویی در زندان کی-وان هستند اقدام کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «علی الحسینی» یکی از فرماندهان الحشد الشعبی پایگاه «کی وان» ( K1 ) متعلق به آمریکا در کرکوک را زندان بزرگ نیروهای آمریکایی توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الحسینی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: «پایگاه کی وان در کرکوک که نیروهای آمریکایی در آنجا مستقر هستند به زندان بزرگی مبدل شده است».

او افزود: «آمریکایی‌ها هیچ فعالیتی در آنجا ندارند، زیرا اوضاع امنیتی تحت کنترل کامل نیروهای امنیت دولتی اعم از ارتش، پلیس فدرال و الحشد الشعبی است و آنها با قدرت و اقتدار امنیت را در کنترل خود دارند».

این فرمانده الحشد الشعبی از دولت عراق خواست نیروهای آمریکایی را از کی وان خارج کنند و از موقعیت پایگاه برای تبدیل آن به یک مکان گردشگری یا اقتصادی استفاده کند و یا زمین آن را تقسیم کرده و به فروش شهروندان گذارند.

او تاکید کرد: «کرکوک نیازی به حضور هیچ نیروی آمریکایی ندارد و اوضاع امنیتی در آنجا باثبات و امن است».

چهار روز پیش هم رسانه‌ها از برخورد دستکم دو راکت به یک پایگاه نظامی در کرکوک عراق که میزبان نیروهای نظامی آمریکا است، خبر دادند.

در  ۲۷ دسامبر سال گذشته میلادی(ششم دی ماه 98) نیز  حدود ۳۰ فروند راکت به این پایگاه نظامی برخورد کرد که در پی آن ائتلاف بین المللی ادعا کرد که یک پیمانکار نظامی آمریکایی در این حمله کشته شد. مقامات آمریکا گروه «کتائب حزب الله عراق» را مسئول این حمله معرفی کردند و به این بهانه پایگاه کتائب را در القائم را هدف گرفتند که با شهید و زخمی شدن بیست نیروی الکتائب همراه شد.

پایگاه کی-وان یک پایگاه نظامی سابق نیروهای هوایی عراق در  نزدیکی فرودگاه کرکوک در شمال غرب این استان است که به دنبال حمله سال 2014 داعش سقوط کرد و به دست این گروهک تروریستی افتاد. سپس به دست نیروهای پیشمرگه کرد آزاد شده و به پایگاه آنها مبدل شد و سپس نیروهای عراقی در اکتبر 2017 پس از عملیات ورود نیروهای عراقی به کرکوک و عقب نشینی نیروهای پیشمرگه  آنجا را باز پس گرفتند و میزبان نیروهای نظامی آمریکا و سایر نیروهای ائتلافی شد که مسئولیت آموزش نظامیان عراقی و کُرد برای نبرد با داعش را بر عهده دارند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: کرکوک آمریکا عراق الحشد الشعبی کی وان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۸۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سرلشکر بکیل صالح الوهبی، فرمانده گردان‌های الوهبی یمن تصریح کرد که آمریکا به طور مخفیانه از طریق نیروهای نیابتی و مستقیم خود برای تشدید تنش نظامی در یمن اقدام می‌کند.
 
وی افزود: «فعالیت‌های آمریکایی‌ها محرمانه و شامل جلسات مخفیانه در مکان‌های مختلف از جمله حضرموت، المکلا، جزایر یمنی و عربستان سعودی است.»
 
الوهبی خاطرنشان کرد که استراتژی آمریکا با هدف انتقال مناقشه از دریا به زمین در یمن و تلاش برای دستیابی به مزیت استراتژیک و تضعیف تلاش‌های بین‌المللی برای مذاکرات صلح است.
 
وی گفت که این امر می‌تواند تاکتیکی برای تحت فشار قرار دادن یمن به منظور دست کشیدن از حمایت خود از فلسطین در بحبوحه نسل‌کشی مداوم رژیم صهیونیستی در نوار غزه باشد.
 
فرمانده گردان‌های الوهبی یمن نسبت به اقدام تلافی‌جویانه نیروهای مسلح یمن و ملت یمن در صورت تشدید تنش‌ها هشدار داد.
 
وی اظهارات اخیر نیروی دریایی ایالات متحده در مورد عقب نشینی ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی از دریای سرخ به شرق مدیترانه را رد کرد و آن را صرفا تلاش برای فرار نظامی دانست.
 

دیگر خبرها

  • چگونه تیک‌تاک از یک اپلیکیشن محبوب به تهدیدی برای آمریکا تبدیل شد؟
  • گزارشی حقوقی از تبدیل مدارس غزه به پایگاه‌های نظامی توسط اشغالگران
  • تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه
  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تبدیل به پادگان نظامی شد؛ ترامپ خوشحال شد
  • پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟