Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-06@19:30:52 GMT

آزمون سخت مردم دنیا با ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۹۱۴۷

آزمون سخت مردم دنیا با ویروس کرونا

خبرگزاری میزان- مردم جهان اکنون در یک آزمون بزرگ قرار دارند، آزمونی که می‌تواند در آینده دنیا تعیین کننده باشد. تاریخ انتشار: 05:45 - 29 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۷۲۲۱

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ ویروس کرونا با ماهیت جنگ بیولوژیکی خود، زمین را دچار بحران کرده است، تولید کنندگان این ویروس بیماری زا، خود نیز درگیر آن شده‌اند، اما همچنان خود را در پشت پرده پنهان کرده‌اند و از اتهاماتی که به آن‌ها وارد می‌شود، برائت می‌جویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسناد و مدارک به اضافه نظرات کارشناسان بسیاری وجود دارد که آمریکا را متهم به دست داشتن در ساخت و انتشار ویروس کرونا می‌کند، اما مقامات رژیم آمریکا دیگران را متهم به ساخت این ویروس می‌کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، دولت چین را در این بحران مقصر می‌داند و نام «ویروس چینی»، بر آن گذاشته است.

چین نخستین کشوری بود که به ویروس کرونا مبتلا شد و در این بحران تاکنون بیشترین تلفات جانی و خسارات مالی را متحمل شده است.

هیچ دلیل منطقی نمی‌توان یافت که چین مردم خود را درگیر ویروس کرونا کرده باشد و همیشه در جنگ‌های بیولوژیک، یک کشور دیگر علیه دیگران از این روش بهره می‌برد.

اما در این میان آزمونی که مردم دنیا را در یک آزمایش سخت و دشوار قرار داده است، نوع رفتاری است که از آنها سر می‌زند.

در این آزمون هر اندازه که مردم دنیا و دولت‌های حاکم آنها در مقابله با بیماری کرونا تنها به فکر خود باشند و دیگران را فراموش کنند یا اهمیت ندهند، این ویروس تأثیر بیشتری بر کل زمین خواهد داشت.

اگر کشوری در این آزمون موفق به ساخت دارویی برای مهار بیماری کند شود و آن را در انحصار خود داشته باشد یا به دیگر نیازمندان ارائه ندهد، یک رفتار غیر انسانی از آن‌ها سر زده است.

حتی اگر داروی درمانی ویروس کرونا را برای مطامع اقتصادی خود به سختی و با قیمت بسیار بالا به مردم دیگر کشور‌ها بفروشد، باز هو رفتار آنها غیر اخلاق و غیر انسانی است.

 

بیشتر بخوانید:

ساخت کرونا در آزمایشگاه های آمریکا؟ راستی آزمایی ادعا‌ها درباره منشا ویروس کرونا

 

بعید هم به نظر نمی‌رسد که که رژیم‌های غربی همچون آمریکا اکنون نیز واکسن و داروی بیماری ویروس کرونا را داشته باشند و از در دسترس قرار دادن این دارو امتناع می‌کنند.


کشتن انسان‌ها برای تفکر لیبرال سرمایه داری یک هدف است، در جایی جنگ نظامی و سخت به راه می‌اندازند و با فروش سلاح، منافع اقتصادی اقتصادی خود را تأمین می‌کنند وبرای آن‌ها هیچ اهمیتی ندارد که چه تعداد مردم بی‌گناه جان می‌بازند.

جنگ‌هایی که اکنون در سوریه، عراق، یمن و افغانستان وجود دارد، همه با دخالت‌های مستقیم رژیم‌های آمریکا، انگلیس و دیگر رژیم‌های همراه و همسو با نظام سلطه است.

حاکمیتی که در آمریکا مستقر است، تحت تأثیر تفکر یهودیت صهیونیستی قرار دارد، تفکری که خود را از دیگران برتر می‌پندارد و در حفظ قومیت یهودیت صهیونیستی از هیچ اقدامی ابایی ندارد.

با توجه به شرایطی که با گسترش ویروس کرونا در دنیا ایجاد شده، تصور غلطی خواهد بود که اگر رژیم آمریکا و رژیم صهیونیستی در اندیشه کمک به دیگران بر آیند بلکه آن‌ها از این اتفاق خرسندند چرا که می‌بینند کشور‌های مسلمان درگیر این ویروس شده‌اند و این ابتلا آنها را ضعیف خواهد کرد.

همین برداشتی که صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها از این همه گیری ویروس کرونا دارند، سره را از ناسره متمایز می کند و چهره پلید و خبیث آنها را برای افکار عمومی جهان آشکارتر می‌کند.

آزمونی که اکنون به واسطه بیماری ویروس کرونا در جهان دیده می‌شود، آزمون انسانیت و اخلاق است. آزمونی است که هم می‌تواند مردم دنیا را متحد کند و هم می‌تواند به نابودی آن منجر شود.

در این مسیر بحرانی باید هوشیارتر در صحنه رسانه‌ای عمل کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حوادث بین الملل کرونا ویروس کرونا مردم دنیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۹۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثرات مقاومت در آن سوی آتلانتیک

دیپلمات پیشین کشورمان اعتراضات دانشجویان نسبت به جنایت‌های رژیم صهیونیستی را نشانه بسیار مهمی دانست که عنصر مقاومت در آن سوی آتلانتیک هم اثرات خود را به ثمر نشانده است.

به گزارش ایسنا، هشتمین ماه از آغاز عملیات طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه می‌گذرد، موج حمایت از مردم غزه و محکوم کردن تجاوزات اسرائیل تقریبا در اکثر کشورها به راه افتاده و این رژیم را مستاصل کرده است. دامنه حمایت از فلسطین و اعتراضات دانشجویی که از دانشگاه‌های آمریکا آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد و علاوه بر آمریکا،‌ در بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه نیز شکل گرفته است. 

در حال حاضر تحولات بسیاری در خاورمیانه  و غرب آسیا شکل می‌گیرد که آینده آن‌ها نا معلوم است از تلاش‌هایی که بلینکن در جریان سفر به عربستان برای سازش با رژیم صهیونیستی انجام داد تا قطع روابط تجاری ترکیه با این رژیم، بخشی از این اتفاقات است که تا نتیجه جنگ غزه روشن نشود معلوم نیست این جریانات به کدام سمت و سو می‌رود.

«سید علی سقائیان» در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از تحولات اخیر منطقه اظهار داشت: با توجه به اتفاقات اخیر در منطقه و بعد از انجام عملیات وعده صادق؛ شاهد هستیم که میوه‌های عنصر مقاومت در منطقه در حال عرصه و عرضه است، نمونه‌ آن اتفاقی است که در شبه جزیره عربستان با تلاش‌های رژیم جنایت‌کار آمریکا در ارتباط سازش با رژیم صهیونیستی افتاد که موفق به تحقق اهداف‌ و خواسته‌شان نشدند، از سوی دیگر در پی فشارهای سیاسی زیادی که در منطقه شکل گرفت ترکیه نهایتا وارد عمل شد و ارتباط تجاری خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرد. 

وی تصریح کرد: عملیات وعده صادق نقطه عطف و عنصر مقاومت در منطقه است و از این پس باید به دنبال کسب موقعیت‌های برتر باشیم و چنین اقداماتی با تدبیر صحیح و پیش‌بینی دقیق صورت گیرد. 

اعتراضات دانشجویی که تقریبا در اکثر دانشگاه‌های غرب شکل گرفته از آمریکا آغاز شد، آمریکا متحد نزدیک رژیم صهیونیستی است و دانشجویان به دلیل حمایت‌های سیاسی و مالی ایالات متحده از این رژیم در پی تداوم جنایت‌ها علیه مردم غزه، دست به اعتراض زدند، این اعتراضات واکنش تندی را از سوی نتانیاهو به دنبال داشت و او دانشجویان را «اوباش یهودستیز» خطاب کرد و مدعی شد که این دانشجویان دانشگاه‌های برتر را تصرف کرده و خواستار نابودی اسرائیل هستند. 

سقائیان دیپلمات پیشین کشورمان یادآور شد: تظاهرات دانشجویان آمریکایی در دانشگاه‌های مختلف که از دانشگاه کلمبیا آغاز شد، خود نشانه بسیار مهمی است که نشان می‌دهد عنصر مقاومت در آن سوی آتلانتیک هم اثرات خود را به ثمر نشانده است.

وی همچنین یادآور شد این اتفاقات از برکات خون شهدا به ویژه شهدای مقاومت است که این راه همچنان ادامه دارد و علی رغم تمام تلاش مذبوحانه رژیم صهیونیستی در ترور سردارانی چون سردار زاهدی و یارانش در بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه، عنصر مقاومت سرلوحه تمام شعارها، گفتارها و خواسته مردم مظلوم فلسطین و سایر نیروهای مقاومت قرار دارد. 

وی خاطرنشان کرد: اگر نیم نگاهی به آن سوی کشورها مانند آمریکا بیندازیم، موج جدید مقاومت علی‌رغم تفاوت‌های هویتی و مذهبی شکل گرفته و شاهد آزادی خواهی و دفاع از مردم مظلوم غزه و مسلمانان  هستیم. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اگر آمریکا نبود اشغالگری اسرائیل در ۷ اکتبر پایان یافته بود
  • اثرات مقاومت در آن سوی آتلانتیک
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • سردار رشید: در عملیات وعده صادق، 240 جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند/ اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد/ آمریکا و اروپا رایگان هر امکانی را که رژیم صهیونیستی نیاز داشته باشد، در اختیارش قرار می‌دهند حتی بمب اتم!
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • ناگفته هایی از عملیات حماس و عملیات وعده صادق: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • سرلشکر رشید: رژیم صهیونیستی جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد
  • آلفایی‌ها هنوز به دنیا نیامده، پیج اینستاگرام دارند
  • سردار رشید: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد