Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@23:42:10 GMT

سال خود را با توسل به دامان امام کاظم(ع) آغاز کنیم

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۹۲۰۱

سال خود را با توسل به دامان امام کاظم(ع) آغاز کنیم

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) با اشاره به تقارن سال تحویل با شهادت امام هفتم، گفت: برای رفع بیماری ها و برطرف شدن مشکلات کشور لازم است سال خود را با توسل به دامان امام کاظم(ع) آغاز کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین «مصطفی سمعیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به تقارن تحویل سال جدید با سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) اظهار داشت: ما در تمام عمر خود مرهون الطاف و عنایات اهل بیت(ع) هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) قم افزود: امسال با شرایطی که پیش آمده و کشور ما درگیر بیماری کرونا شده و ما در غم از دست دادن جمع زیادی از مردم کشورمان شریک هستیم و با توجه به سالروز شهادت امام کاظم(ع)، عید نوروز خیلی شادی نداریم.

 

وی با بیان این که نوروز امسال باید با توسل به ساحت قدسی امام هفتم همراه باشد، گفت: حضرت موسی بن جعفر(ع) در طول عمر با مشکلات و مصائب زیادی همراه بود و طبق نقل ها بیش از هفت سال از عمر خود را درون زندان های هارون الرشید بود و در میان ائمه نیز به باب الحوائج معروف است.

 

حجت الاسلام والمسلمین سمیعیان عنوان کرد: با توجه به شرایط پیش آمده در کشور خوب است همگی در لحظه تحویل سال دست به دامان این امام همام شویم تا مشکلات و مصائب پیش آمده از جمله بیماری کرونا از سر امت های اسلامی ریشه کن شود.

 

مدیر مدرسه حافظان قرآن کریم در پایان خاطرنشان ساخت: انشاءالله اگر ابتدای سال خود را با دعا و توسل آغاز کنیم، سال خوبی خواهیم داشت و انشاءالله به برکت این ایام مقدس و مبارک، خداوند به بیماران شفای کامل عنایت کرده و افرادی که در این ایام جان خود را از دست داده اند، نیز غریق دریای رحمت الهی باشند.

 

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت امام کاظم علیه السلام تحویل سال کاظم ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۹۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ویلچر به خانه سالمندان توسط دانش‌آموزان مدرسه سمای سبز لاهیجان 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به مناسبت هفته سلامت مراسم اهدای ویلچر در مدرسه سمای سبز لاهیجان با حضور سید شمس‌الدین نورحسینی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان، مهدی هاتف مدیرکل امور مدارس سمای لاهیجان، کمیل کریمی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، رحمت‌اللهی مدیر مرکز سالمندان، مدیر، کارکنان و دانش‌آموزان مدرسه سمای سبز لاهیجان برگزار شد.

فاطمه توشه‌جو مدیر مدرسه سمای سبز لاهیجان در مراسم اهدای این ویلچر که با فروش درب‌های بطری‌های جمع‌آوری شده توسط دانش‌آموزان تهیه شد، اظهار کرد: پویش جمع‌آوری درب بطری موضوع غریبی برای دانش‌آموزان مدرسه سبز نیست؛ بلکه آنچه ما در ابتدا انجام دادیم تشکیل گروه‌های کوچک محیط زیستی توسط مراقب سلامت مدرسه در کلاس‌ها بود که از این طریق توانستیم نگاه بسیاری از اولیا را به پویش جلب کنیم و با همکاری اولیای علاقه‌مند و همراهی موسسه خیریه گیلبام و همت دانش‌آموزان این مدرسه به منظور نهادینه کردن مسئولیت شهروندی، توجه به محیط زیست و پاک‌سازی آن و همچنین کمک به همنوعان درب‌های پلاستیکی بطری‌ها را به ویلچر تبدیل می‌کنیم تا هم افراد نیازمند خوشحال شوند و هم طبیعت دچار آسیب کمتری شود.

نورحسینی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان نیز ضمن تقدیر از این حرکت خداپسندانه بیان کرد: بسیاری از سالمندان و توانخواهان به ویلچر نیازمند هستند که توانایی خرید آن را ندارند.

وی این اقدام را نشانه مسئولیت‌پذیری و حس همدردی و کمک به اطرافیان توسط دانش‌آموزان و مجموعه دبستان سما سبز دانست و ادامه داد: دانش‌آموزان با آموزش‌پذیری صحیح و حس انسان دوستانه چنین اقدام شایسته‌ای را انجام می‌دهند که این حرکت خود می‌تواند نشانی از فرهنگسازی و رفتار نوع دوستانه باشد.

در پایان این مراسم مقرر شد این ویلچر با حضور رئیس آموزش و پرورش، مدیرکل مدارس سمای لاهیجان و سیاهکل، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، مدیر دبستان به مدیر مرکز سالمندان شهرستان لاهیجان اهدا شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهدای ویلچر به خانه سالمندان توسط دانش‌آموزان مدرسه سمای سبز لاهیجان 
  • تلاش برای پیوند منزل، محله، مدرسه و مسجد در سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع
  • «مدیر مدرسه» به اکران آنلاین رسید
  • بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)
  • ترس نتانیاهو از بازداشت؛ بی بی دست به دامان خانواده اسرا شد
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • روایت هجرت اجباری ابوالرضا(ع) از مدینه به عراق
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی