Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: به دنبال شیوع کرونا ویروس، به منظور کنترل مسافران وارد شده به استان، از پایانه‌های مختلف شامل ایستگاه راه آهن و فرودگاه غربالگری مسافران در دستور کار کارشناسان دانشگاه قرار گرفت و با استفاده از تب سنج‌های دیجیتال درجه حرارت افراد سنجش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با هدف ایجاد سهولت و رفاه در امر تب سنجی مسافران، افزایش دقت و سرعت این غربالگری، کارشناسان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز اقدام به خریداری و نصب دوربین تشخیص دمای بدن کردند.

ابول نژادیان با اشاره به مزایای این سیستم اظهار داشت: با توجه به حجم بالای مسافران و دقت تب سنجی، این دستگاه در فرودگاه بین المللی اهواز نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: این سیستم قادر است به طور همزمان چندین نفر از مسافرین را به صورت یکجا رصد و پایش کند، در صورتی که درجه حرارت هر یک از آنان از حد معمول بیش‌تر باشد، این دستگاه با مشخص کردن تصویر وی و اعلام هشدار به کاربر سیستم، اعلان خطر می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: راه اندازه این سیستم، که با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال خریداری شده، می‌تواند در کنترل و پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا ویروس و شناسایی افراد مشکوک به مبتلا به آن نقش موثری داشته باشد و توانایی کارشناسان در مقابله با آن را افزایش دهد.

او تصریح کرد: در این سیستم دمای بدن هر شخص که در محدوده مشخص شده وارد می‌شود، بصورت یک عدد در کنار تصویر او نمایش داده می‌شود.

فرهاد ابول نژادیان با اشاره به نقش تاثیر گذار مردم در مبارزه با کرونا ویروس اذعان داشت: حداکثر توان علمی، تجهیزاتی و عملیاتی به منظور مقابله با این ویروس بکار گرفته شده است، اما با این وجود مردم می‌توانند نقش بسیار موثر و تعیین کننده‌ای در شکست این ویروس با ماندن در خانه و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی داشته باشند.

او بیان کرد: مردم به خادمان خود به عنوان متولیان سلامت اطمینان کامل داشته باشند و با مراجعه به سامانه الکترونیک سلامت به آدرس salamat.gov.ir جهت تکمیل فرم خود اظهاری کرونا ویروس و همچنین پرهیز از مسافرت‌های درون شهری، برون شهری، نرفتن به دید و بازدید‌های عید و با پیوستن به پویش نوروز بی سفر ۹۹ کارشناسان و کادر بهداشت و درمان را در شکست دادن این ویروس یاری کنند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس فرودگاه اهواز علوم پزشکی کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۹۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت عمره گذاران دو استان از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان

دریافت 405 MB

مهدی خسروی بنجار در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به اعلام آمادگی کامل برای بازگشت عمره گذاران از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان، بیان کرد: عملیات بازگشت زائران حج عمره در ساعت ۱۳و۳۰ دقیقه روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه جاری با ۲۵۶ عمره گذار و چهار خدمه در فرودگاه بین‌المللی زاهدان انجام خواهد شد.

وی تعداد کاروانهای این پرواز را سه کاروان شامل دو کاروان از سیستان و بلوچستان و یک کاروان از خراسان جنوبی اعلام کرد و گفت: عمره گذاران پس از بازگشت از حج عمره و غربالگری سلامتشان توسط پرسنل مرکز بهداشت، انجام امور گمرکی و گذرنامه و تحویل بار می‌توانند فرودگاه راه ترک کنند.

خسروی از استقبال کنندگان درخواست کرد با توجه به همزمانی این پرواز با سایر پروازهای رفت و برگشت داخلی، از حضور و تجمع در داخل فرودگاه خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی امکانات و تجهیزات و خدمات لازم زیرساختی، امنیتی و مراقبتی، پذیرایی و غیره برای خدمات دهی بهتر به عمره گذاران و استقبال کننده‌هایشان درنظر گرفته شده و راه خروج مجزایی نیز ویژه آنها پیش بینی شده است.

کد خبر 6094267

دیگر خبرها

  • ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان
  • پرواز‌های فرودگاه اهواز برقرار است / مسافران از وضعیت پروازی خود مطلع شوند
  • بزرگ‌ترین فرودگاه جهان در دبی/ هلند میزبان آینده‌نگرترین محله دنیا
  • ◄ زمان افتتاح فرودگاه کربلا اعلام شد!
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۱۴ اردیبهشت
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۱۳ اردیبهشت
  • بازگشت عمره گذاران دو استان از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان
  • ثبت پتنتی که انتقال حرارت در کشتی‌ها و هواپیماهای پرسرعت را تسهیل می‌کند
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟